הכול שקוף בקסטרא

במסעדת Minna Tomei, "הכול שקוף" ביפנית, השוכנת במרכז קסטרא בחיפה, תרגישו מיד בכניסה שהכול מכוון לתת אווירה מאוד מסוימת. האוכל הוא מרכיב חשוב ועיקרי אך לא יחיד

במסעדת Minna Tomei, "הכול שקוף" ביפנית, השוכנת במרכז קסטרא בחיפה, תרגישו מיד בכניסה שהכול מכוון לתת אווירה מאוד מסוימת. האוכל הוא מרכיב חשוב ועיקרי אך לא יחיד. 

מרכז קסטרא אינו דומה לשום מקום אחר. המבנה מאוד שונה ומיוחד, ומקושט בציורי קיר מרהיבים. רובו מאוכלס בגלריות ומוזיאונים וגם בחנויות, אך לא רגילות. אם זמנכם לפניכם, הגלריות והמוזיאונים הם שילוב יפה לפני הסעודה או אחריה. המבנה קרוי על שם חורבת קסטרא, אתר ארכאולוגי מהתקופה הביזנטית, שהתגלה בקרבת המקום.

 בכניסה למסעדה יש בר בצורת האות ח'. בגבו של הבר קיר שקוף דרכו אפשר לראות מטבח שוקק. למעט קיר הכניסה, הנושק למרכז, כל שאר הקירות עשויים זכוכית ונותנים תחושה של מרחב וגודל. הריהוט והעיצוב מאוד מוקפדים וניכרת השקעת מחשבה בכל רהיט ופריט.
אפשרויות הישיבה במסעדה מאוד מגוונות: ליד הבר, ליד שולחנות, רגילים ואחד ארוך לקבוצה, פינת VIP יפנית בישיבה מסורתית על הרצפה, ובחדר VIP בסגנון הודי בקומה השנייה המנצלת את המבנה המיוחד של הבניין.

על השולחנות ועל הוילונות מוטיבים קישוטיים עם רמזים לחמישה המטבחים בהם מתמחה מטבח המסעדה, וכמובן לוגו המסעדה שהוא פרח הלוטוס שכל אחד מעלי הכותרת שלו בצבע אחר; לכל צבע מטבח אחר: יפני, תאילנדי, ווייטנאמי, קוריאני והודי, כולם מופיעים בתפריט ומסומנים לפי הצבעים שבלוגו.

כהרגלנו הפקדנו את הבחירה בידי המלצרית שהוכיחה בקיאות בתפריט, וההנאה הייתה שלמה. יש לציין שהתפריט מגוון בצורה יוצאת דופן, שבחלקה היא תוצאה של מטבח המתמחה באוכל מחמישה מטבחים שונים אחד מהאחר, ובחלקם אפילו לא דומים. חלק מהמנות קטנות, "מינה קטנה", וחלק גדולות, "מינה גדולה".

פתחנו בכוס יין מרלו מצוין. המנות יוצאות מהר מאוד מהמטבח, אבל המלצרית שואלת מראש האם נרצה את המנות לפי סדר מסוים ועם מרווחים בין המנות. כל אחד לפי רצונו: הפרדת טעמים או עירוב של טעמים, או לקבלן לפי מה שמוכן תחילה במטבח. אנחנו העדפנו לאכול לפי מה שמוכן במטבח, כך שהכל לפנינו ואפשר לגוון את הטעמים.

המלצרית הציעה שתי מנות קטנות ושתיים גדולות; כמות יפה ומשביעה. הראשונה, קוריאן ביף גריל – בקר, בצל לבן, בצל ירוק, סלט מלפפון חריף, צ'ילי קוריאני על מצע אורז. הטעם אותנטי מצוין ונכון, החריפות במינון הנכון (לאחר אזהרה מהמלצרית והסכמה שלנו).
המנה השנייה אנטריקוט טובאן – סטייק אנטריקוט צרוב, אטריות אודון, פטריות שימג'י, בצל ירוק ורוטב כמהין ופטריות. מנה מורכבת נכון וטעימה במיוחד.

שתי המנות הקטנות הגיעו בהמשך. הראשונה, צ'י מה הא –  טוסט שומשום, מחית שרימפס ועוף, שרימפס במרינדת מנגו, סלסת סורימי ותפוח עץ חמצמץ. כזה עדיין לא אכלנו, מדהים, שילוב מנצח, כל מילה מיותרת, צריך פשוט להזמין ולאכול, רק אז אפשר יהיה להבין.
השנייה סאן שיין רול – סלמון, אבוקדו ואספרגוס עטוף באצת נורי וסלמון טמפורה. קריספי במעטפת ורך בפנים. טעים מאוד, כמות מאוד גדולה, לא יכולנו לסיים למרות הטעם המפתה.

למנות אחרונות, הציעה המלצרית לאסי קולפי סורבה קוקוס על מצע של יוגורט ודבש מעוטר בשבבי קוקוס ואטריות קדאיף. השילוב של הסורבה החמצמץ והקוקוס הנו חדש, מעניין וטעים מאוד. קינוח שני שקיבלנו היה קרם ברולה מקורמל בסוכר דקלים ורוטב למון גראס. הקרם מונח בין שכבות מאפה קריספי, חדש ומרענן.

לכל אוהבי מטעמי המזרח הרחוק, זה המקום בו תמצאו אוכל טעים, באווירה נהדרת ובשירות יעיל ומבין. המסעדה נמצאת בחלק הדרומי של חיפה, קלה לגישה למגיעים לחיפה מדרום, ונמצאת מיד ביציאה הדרומית של מנהרת הכרמל. למגיעים מהצפון: דקות ספרות מהצ'ק פוסט.

Minna Tomei
רח' פלימן 8 מרכז קסטרא, חיפה
טל. 04-6668080
כל ימות השבוע, 24:00-12:00

צילומים: דרור כץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר