הכול תלוי במה שאנו אוכלים – ולסובלים מטחורים פטנט חדש הפועל בשיטת הקירור יקל על הכאבים

שוב ושוב אנו נוכחים לדעת שהכול מתחיל ממה שאנו אוכלים. מסתבר כי 70% מכלל האוכלוסייה ברחבי העולם סובלים מבעיית הטחורים, המלווה בכאב גרוד ודימום בזמן היציאה

שוב ושוב אנו נוכחים לדעת שהכול מתחיל ממה שאנו אוכלים.
מסתבר כי 70% מכלל האוכלוסייה ברחבי העולם סובלים מבעיית הטחורים, המלווה בכאב גרוד ודימום בזמן היציאה.

הסברה אומרת שהחל מגילאי ה- 20 השכיחות של טחורים הולכת ועולה, בייחוד אצל אנשים הסובלים מבעיות במערכת העיכול ונטייה לעצירות.
ההערכה היא ש- 50% מהאנשים אחרי גיל 50 סובלים מטחורים. גם כאן האמריקאים מככבים בסטטיסטיקות – ניתן לראות בבירור שטחורים מאוד נפוצים במדינות העולם המודרני אליהן חדרה התזונה המערבית.

האמריקאים, ואנחנו בעקבותיהם, מייצגים היטב את התזונה ואורח החיים של העולם המודרני. נכון שלא כמו בעיות רפואיות אחרות, בעיית הטחורים אינה בדיוק נושא שמקובל לדבר עליו, וכשמשתמשים בביטוי "סיפור מהתחת" לא בהכרח מתכוונים לבעיית הטחורים, אבל זו בעיה שאחד מגורמיה העיקריים היא העצירות, שנגרמת בגלל מה שאנו אוכלים.

"קשה להתעלם מבעיה כה נפוצה, שרבים מתביישים להזכירה, או לדווח עליה לרופא מתוך תקווה כי "הבעיה תסתדר מעצמה". הזנחה כזו עלולה לגרום למצב שנצטער מאוד על שלא עשינו משהו קודם לכן" מסבירה איה הוד, נטורופאטית מוסמכת המתמחה בטיפול בבעיות ומחלות דרכי העיכול, וחברה באיגוד הישראלי לנטורופתיה ותזונה טבעית. "הקיבה שלנו היא מכונה הפועלת בצורה מדויקת ומושלמת. הרעיון העיקרי שחייב להנחות אותנו באכילה, מעבר להנאה מהאוכל, הוא שהתזונה חייבת להיות נכונה ומתאימה על מנת לשמר את המכונה.
תזונה כזו חייבת לכלול מזונות עתירי סיבים המצויים במזון מלא, בפירות וירקות על קליפתם, שיבולת שועל, ירקות עליים ירוקים ועוד. הסיבים ידועים בתכונתם לספוח נוזלים, ובכך הם תורמים לצואה רכה יותר, בעלת נפח אופטימלי, אשר תמנע השקעת מאמץ בזמן יציאה. עדיפים מזונות כתומים כמו גזר, דלעת , דלורית ובטטות המסייעים בשיקום וריפוי הריריות והרקמות, כי הם מכילים נוגדי חמצון וסיבים רבים, שעל פי התורה הסינית מחזקים את הטחול – איבר חיוני שתפקידו בין היתר להחזיק את האיברים במקומם ולמנוע צניחתם. מזונות כבצל ושום מסייעים לזרימת הדם. כמו כן מומלץ על שתיית נוזלים מרובה, הימנעות מאכילת מאכלים חריפים מדי, ומריבוי שתיית משקאות אלכוהוליים. כל זאת במטרה לסייע לקיבה שלנו לפעול נכון".

מתי מתחילות הבעיות המובילות לעצירויות, המאלצות אותנו להתחיל להשתמש בגורמים "לא טבעיים"?
מסתבר כי כשאנו מתחילים "לזייף" באוכל שאנו מכניסים לקרבנו, אם ע"י ריבוי באכילת מזונות יבשים בלבד, חוסר שתייה מספק, מזונות כגון אורז לבן, בננות, חרובים, ואף שימוש יתר בתבלין הקינמון וכד'.

"כשאנו מגיעים לשלב בו אנו מתחילים לסבול מעצירות, זה מצב שיש לטפל בו גם בכדי למנוע את הפעלת הלחץ בזמן היציאה, שעלולה לגרום להתנפחות כלי הדם באזור פי הטבעת, וגם כדי למנוע יציאות קשות עלולות לגרות, לשרוט או לפצוע את אזור העור והרירית שסביב פי הטבעת ולגרום לפיסורה – שהיא בעצם סדק באותו אזור, העלול להזדהם ולהפוך למודלק", מזהירה איה הוד. "מעבר לנושא התזונה, עלולים להיות גורמים נוספים לעצירות כמו: מחלות דלקתיות של המעי, תסמונת המעי הרגיז, דיכאון, כעס, "לשמור דברים בבטן" תרתי משמע, תת פעילות בלוטת התריס, שימוש בתרופות, שימוש בתוספים כגון ברזל (לא אצל כולם), חוסר בפעילות גופנית ועוד. לכן כל כך חשוב לקבל טיפול נטורופתי לבעיה ולמקור שלה, ולא רק טיפול סימפטומטי
הטיפול כולל שינוי תזונתי, הימנעות ממזונות המעודדים עצירות, והוספה לתפריט מזונות המסייעים לגוף להוציא את הפסולת באופן תקין וטבעי, שתייה מרובה, פעילות גופנית, שימוש בתכשיר מיוחד ועוד".

למי שכבר נכללים בסטטיסטיקה של הסובלים מטחורים מוצע להשתמש בתכשירים טבעיים נפוצים כגון Horse Chestnut ו- Butcher's Broom המחזקים את כלי הדם, תכשירים כמו מיץ המופק מצמח האלוורה המונעים גירוי ונפיחות, ותכשירים המכווצים את כלי הדם.
אולם למי שתופעת הטחורים מלווה אצלו בכאבים חזקים ודמם, דרוש טיפול רפואי ללא דיחוי.
אחת הדרכים היא באמצעות שימוש בתכשיר חדש בשם אנוקריו ANOKRYO המוצג גם בישראל באישור משרד הבריאות, ומופץ ע"י חב' כמיפל.
מדובר בתכשיר (לא תרופה ולא משחה) הפועל בשיטת קירור והרחבה, והוכח כיעיל ביותר לטיפול בטחורים בדרגה ראשונה ושנייה, ובפיסורות.
התכשיר, שהוא התקן בצורת גליל פלסטי, מכיל בתוכו ג'ל מיוחד הקופא במינוס 10 מעלות.

אופן השימוש בו פשוט: מאכסנים את ההתקן בתא ההקפאה שבמקרר למשך כשעתיים לפחות, לאחר הוצאתו מהמקרר מורחים סביבו קרם מסכך (המצורף לאריזה) ומחדירים בזהירות לפי הטבעת למשך כ- 10 דקות. תוך דקות ספורות יורדת טמפרטורת פי הטבעת, מה שגורם להקלה מיידית בכאבים, להפסקת הדימום, ולהפחתה בנפיחות ובהתכווצות של כלי הדם.

בנוסף לכך, ההתקן גם מרחיב את המקום הנגוע הסובל מכיווץ (בזמן ההתקף) ומפחית את עוצמת ההתקף. יש לבצע את הטיפול פעמיים ביום במשך מספר ימים. יצוין כי מהלך הטיפול וגם לאחריו אינם מלווים בהרגשת כאב או אי נעימות. מאחר ולא מדובר בתרופה. התכשיר מתאים לשימוש גם לנשים לאחר לידה ובתקופת ההנקה. השימוש בתכשיר רב פעמי (חשוב להקפיד על ניקיונו), ולכן הוא גם חסכוני.
להשיג בבתי המרקחת וברשתות הפארם. מחיר לצרכן 230 ₪.

בכול מקרה ממליצה איה הוד להיבדק אצל רופא כירורג לצורך אבחון נכון, ולהתחיל להקפיד יותר בסוג המזון הבא אל קרבנו, כמו גם על פעילות גופנית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר