הכירו את הדובדבן וסגולותיו

הדובדבן תורם לבריאות הלב, מקל על בעיות פרקים, מכיל חומרים אנטי סרטניים המגינים על הגוף מפני התפתחות גידולים סרטניים, בעיקר במעי הגס, ומשפר את עמידות הגוף לדלקות.

כמו כן, הדובדבן מועשר במלטונין הנחשב "הורמון הנעורים", ובכך יש לו השפעה מיטיבה על נדודי שינה והאטת ההזדקנות. אכילת דובדבנים מקלה על השיניים מפני עששת.

תכולה
קלוריות – 100 גרם דובדבנים ממלאים כוס ומכילים 60-70 קלוריות. דובדבן אחד – 4-6 קלוריות.
סיבים תזונתיים – חשובים להפעלה תקינה של מערכת העיכול, הפחתה ברמות הכולסטרול וסוכר. כוס דובדבנים מכילה 3 גרם סיבים תזונתיים, כמו כוס דגני בוקר מועשרים בסיבים.
ויטמין C – הדודבן עשיר מאד בויטמין C – משפר את התנגודת החיסונית של הגוף. מגן מפני מחלות אסטמה וריאה. כוס דובדבנים מכילה 10 מ"ג ויטמין סי – 10% מהצריכה היומית המומלצת.
ויטמין A – הדובדבנים עשירים בויטמין A, אשר מגן על הראיה ותורם לראיית לילה תקינה. ויטמין זה נחשב אנטי סרטני, שייך לקבוצת הקרוטנים – פיגמנטים נוגדי חימצון חשובים ביותר.
אשלגן ונתרן – הדובדבן עשיר באשלגן ודל בנתרן – שילוב אידיאלי לסובלים מיתר לחץ דם וגם למניעתו.
כוס דובדבנים מכילה 3 מ"ג נתרן בלבד. האשלגן, לעומת הנתרן, הוא מינרל המשפיע לטובה על הורדת רמות לחץ הדם.
כוס דובדבנים תכיל 200 מ"ג אשלגן, אשר צריכתו תורמת לשמירה על ערכים תקינים של לחץ דם ולהפחתת יתר לחץ דם.
ויטמין B-6 , חומצה פולית וברזל.

פלבנואידים
הפלבנואידים הם למעשה אלה אשר גרמו לרופאים להמליץ על שתיית יין אדום. מה שהביא את הפרדוקס הצרפתי של היין האדום היבש הם הפלבנואידים ולא האלכוהול.
באכילת דובדבנים מקבלים את הפלבנואידים באופן טבעי ובריכוז גבוה ללא צריכת האלכוהול.
הפלבנואידים מסייעים בהקטנת הסיכון ללקות במחלות לב, הקטנת הסיכון ללקות בסרטן, והאטת קצב ההזדקנות.
פעולתם המיטיבה של הפלבנואידים לא משתנה לאחר בישול או הקפאה, וניתן לכן ליהנות מיתרונותיהם גם בריבה העשוייה דובדבנים, בהקפאתם, או כל מתכון אחר.

רפואה משלימה
ברפואה העממית נחשב הדובדבן כמתאים בטיפול בגאוט – מחלה הפוגעת בפרקים .
הרפואה העממית ממליצה על שתיית מיץ דובדבנים לשיכוך כאבים.
הסבתות טוענות כי מומלץ לאכול דובדבנים לפני השינה, משום שהם משפרים את איכות השינה.
רפואת המזרח מחשיבה את הדובדבן לפרי מעורר תשוקה.

לסיכום, למה כדאי לאכול דובדבנים?
כי הם תורמים לחיזוק המערכת החיסונית, תורמים לשיפור איכות השינה, תורמים להאטת ההזדקנות, מכילים נוגדי סרטן ונוגדי דלקת, מכילים כמות קלוריות קטנה יחסית ובעלי השפעה טובה על תחושת השובע – ולכן מתאימים גם לשילוב בדיאטת הרזיה, ותורמים להפחתה ברמות לחץ דם ושמירה על מערכת כלי הדם והלב.


הדיאטנית ליאורה חוברה היא, בין השאר,יועצת התזונה של "פרי בראשית"
























היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה