הכי טוב, הכי סקסי, הכי נחשק, הכי טעים – השוקולד והיין

שרון חיפשה לאריה בן זוגה מתנה ליום הולדתו. עד היום שרון הפתיעה את אריה בכל דבר אפשרי. ליום ההולדת שחל אתמול קיבל אריה משרון "סדנת שוקולד", ואריה ושרון הצטרפו לעוד 12 משתתפים בסדנה במקדש היין "איש הענבים" ביפו

שרון חיפשה לאריה בן זוגה מתנה ליום הולדתו.
עד היום שרון הפתיעה את אריה בכל דבר אפשרי. ליום ההולדת שחל אתמול קיבל אריה משרון "סדנת שוקולד", ואריה ושרון הצטרפו לעוד 12 משתתפים בסדנה בעלות של 179 ₪, או 149 ₪ לחבר המועדון, במקדש היין "איש הענבים" ביפו.

סדנת השוקולד והיין בערב הטעימה, אותה העבירו בידענות רבה ובקלילות, איש השוקולד אשר טובקין – שוקולטייה ושף קונדיטור, נציג ישראל באליפות העולם בפיסול בשוקולד ובעל מפעל לייצור שוקולד "סוויט-סאן" המייצר שוקולדים בפיוז'ן אקזוטי וקינוחים משודרגים; ואיש היין שי שגב מדריך יין ותיק באיש הענבים הייתה מעניינת, מגרה ומפתחת חושים ודעת.

יין ושוקולד הולכים יחדיו – עם כך לא תוכלו להתווכח. אומרים שהשוקולד טוב לפני בחינה, אומרים שהוא טוב לפני אימון גופני, שזה משפיע לטובה על הבריאות. אומרים שזה הולך טוב עם סקס. אומרים שזה מחזק את המערכת החיסונית. אומרים שזה טוב ללב ומונע סתימת עורקים, וגם מעלה את רמות הכולסטרול הטוב – אז בואו נסכם לפתיח שמעט שוקולד כל יום לבטח לא יכול להזיק.
אם כי גם לא נתווכח עך כך שיותר מדי שוקולד לבטח עשוי להזיק (בהיקף המותניים).

אם לאורח חיים זה נוסיף גם כוס יין אדום ביום או שתיים, ונדע גם להתאים יין לשוקולד, ומהו יין עפיץ, ואיך טועמים יין, ולתאר במדויק את הניחוחות שמפיץ היין, ולהגדיר את האפיונים המדויקים של היין אותו אתם טועמים ומה בא קודם האף והלשון והחיך – החיים יהיו טובים בהרבה.

ועתה נפנים מחקרים האומרים שכוס יין או שתיים ביום זה בדיוק מה שהלב שלנו צריך, מאחר והוכח כי היין מכיל חומרים חשובים, שאף הם משפיעים לטובה על רמות הכולסטרול, ומאיצים כנראה גם, את זרימת הדם, ויש הגורסים שהם אפילו מחזקים את העצמות.

בשנת 600 לפני הספירה ערכו של השוקולד היה גדול מזהב. בעבר צרכו אותו על מנת לחזק את האון הגברי, וכיום – ישנם מחקרים שמראים כי השילוב בינו ובין יין וצריכתם היום-יומית, מוסיפים כשש שנים לחיים (הלוואי, אני התחלתי כבר מהיום).

את הסדנה ליוותה טעימת משקה שוקולד אלכוהולי, טעימת יינות ופרלינים מיוחדים מעשה יצירה של השף קונדיטור אשר טובקין שניחוחם אסייתי ומגרה מבית SWEET SAN, שידע לספר שבהכנת השוקולד חשובים שני גורמים שבלעדיהם השוקולד לא יצליח.
הראשון שבהם הוא "טמפרינג" ובעברית "טמפרור" – המטרה להביא את השוקולד למצב הכי טוב, הכי נחשק, הכי סקסי והכי טעים, וזאת ע"י המסתו תוך כדי השוואת טמפרטורות של הגלוקוזים (וכאלה בלי עין הרע יש כ- 360 סוגים) ממנו עשוי השוקולד.
זאת אומרת, להמיס את השוקולד כדי להחזירו לאותה טקסטורה, רק בצורה שאתה מתכנן ובוחר ליצור.
השני הוא ה"גאנש", שהוא הבסיס למילוי הפרלינים, והוא גם המרכיב העיקרי של ה"טראפל".
זהו למעשה שילוב קבוע של שני חלקי שוקולד לחלק אחד של שמנת
(200 גרם שוקולד-100 גרם שמנת), אך עם שילוב קבוע זה ניתן לשחק.
מה לומר לכם? המקום היפהפה של "איש הענבים" ביפו, הערב האינטימי, התאורה המפתה, היין והשוקולד, הם אחלה של מתנה ליום הולדת, או סתם כך.



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר