הלימון יקר? כדאי לגדל לבד

משתלות גבעת ברנר עורכות מפגש לסיום שנת השמיטה, שיוקדש לנטיעה וגידול של עצי הדר ולשימוש בפירותיהם. יום שישי 12 בספטמבר. כולל סיור בחלקת פירות הדר. ההשתתפות ללא תשלום

עונת ההדרים תתחיל כבר בחודש ספטמבר, עם פירות ההדר הראשונים.
חובבי הלימונים שאינם רוצים להמשיך ולשלם עבורם הון תועפות, יכולים לגדל אותם לבד בגינה או במיכל על הגג.
כך תוכלו להכין לימונדה טריה בכל בוקר מפירות שנקטפו זה עתה, עם צמחי תבלין שגם אותם תוכלו לגדל בכוחות עצמכם.

גם את פירות ההדר האחרים אפשר לגדל לבד וליהנות מאספקה שוטפת וטריה ללא תשלום כל העונה, להכין לבני המשפחה כוס מיץ טרי לפני שהויטמינים מספיקים להתחמק ממנה, לרקוח ריבות מהקליפות, ולהשתמש בפירות למאכלים ותבשילים.

משתלות גבעת ברנר יערכו ביום שישי 12 בספטמבר בשעה 10:00, מפגש חובבי גינון שיוקדש לנטיעת פירות הדר, טיפול בהם, והשימוש בפירות למטרות שונות.
כן יינתנו המלצות לעבודות שמומלץ לבצע עם סיום שנת השמיטה כדי לחזק את הגינה.

במפגש ירצה האגרונום אהרון ברגר, שישים דגש על הטיפול הנכון בעצי הדר בכלל ובעצי לימון בפרט. לאחר ההרצאה יתבצע סיור הדרכתי בחלקת עצי ההדר.
המפגש והסיור פתוחים להשתתפות ללא תשלום, אך כדאי להזמין מקום מראש בטלפון: 08-9443952.

בעלי גינות גדולות יכולים לנטוע את עצי ההדר ה"קלאסיים": פומלית, אשכוליות רגילות או אדומות, תפוז שמוטי או וושינגטון, קלמנטינות, אשכולית אדומה ,פומלה וזנים אחרים.
קיימים זני לימונים הפורחים ומניבים לאורך השנה, כגון "יוריקה" ו"וילה פרנקה" הדורשים שטח של 20-30 מ"ר בבגרותם.

מי שאינם משופעים במקום יוכלו ליהנות מעצים ננסיים המתאימים לגינה קטנה ו/או לשתילה במיכלי גידון, כמו הקומקווט (תפוז ננסי) והלימקווט (לימון ננסי) המשמשים גם לנוי. מי שמתקשים לבחור בין הזנים יכולים לרכוש עצי הדר המכילים מגוון של זנים ביחד, וכך ליהנות מפירות רבים וממראה יפה בגינה.

ב-26 בספטמבר יערך במשתלות גבעת ברנר מפגש "עץ הרימון נתן ריחו" שיוקדש לגילויים חדשים על סגולות הרימון והיכרות עם מוצרי טיפוח ומזון על בסיס הרימון.
ב-11 באוקטובר יערך שוק איכרים לקראת חג הסוכות.
ארועים נוספים במהלך הסתיו: תחרות עיצוב ברקפות, יריד מכירות של רקפות ופקעות, מפגש חליטות תה, ומפגש שיוקדש לירקות וצמחי תבלין הודיים: טפיוקה, מורינגה, קארי וג'ינג'ר.


תוכנית המפגשים המלאה מתפרסמת באתר: www.gardens.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר