המאכלים שירגיעו אתכם

מה שאנחנו מכניסים לפה יקבע בין היתר האם נרגיש רגועים או לחוצים. רוצים לשפר את איכות החיים? הנה כמה מאכלים שחייבים להיות חלק בלתי נפרד מהתפריט שלכם

מי שרוצה להרגיש רגוע לא יכול להרשות לעצמו לוותר על תזונה שמבוססת על מאכלים משביעים ומזינים

לפי סקר מקיף שנערך בישראל, 47% מאתנו אוכלים מזון קפוא ו-42% אוכלים מטוגן. למרות המודעות לתזונה בריאה, 74% מהנשים שהגדירו את עצמן כאחראיות על התזונה בבית, סיפרו שאינן מצליחות להקפיד עליה. כמו כן, נתוני ה-OECD הציבו את ישראל כבר בשנת 2014 כאחת מעשר המדינות המובילות בעולם בעליית שיעורי ההשמנה.

הבעיה העיקרית היא שגברים ונשים בגילאים שונים לא מבינים את ההשפעה שיש לתזונה על איכות החיים שלהם. כולם יודעים שאוכל בריא מאריך את החיים, אך רק מכירים את הקשר בין מאכלים מסוימים לתפוקה בעבודה, מספר שעות שינה בלילה ותחושת רוגע לעומת סטרס. מלבד מכשירי עיסוי, מי שרוצה להרגיש רגוע יותר לא יכול להרשות לעצמו לוותר על תזונה שמבוססת על מאכלים משביעים ומזינים. אז מה הפתרון? להכניס את המאכלים הבאים לתפריט ולעשות את זה כמה שיותר מהר:

שקדים

מגוון מחקרים מראים את התועלת הבריאותית של שקדים ואת כמות הוויטמינים האדירה שיש בתוכם. האמת היא שלא צריך יותר מרבע כוס שקדים ביום על מנת להפוך את החיים לקלים יותר, ולהכניס לגוף ויטמין E, ויטמין B ומגנזיום. על הדרך, שקדים מעלים את מצב הרוח ומורידים סטרס, תוך שהם מורידים לחץ דם ומרגיעים דפיקות לב.

תרד

תרד הוא מאכל פחות שכיח בהשוואה לשקדים, בגלל כמה סיבות שונות. קודם כל, הטעם של התרד ייחודי ולא רבים מתחברים אליו. שנית, צריך יחסית להתאמץ על מנת לצרוך את התרד ולדעת כיצד לשלב אותו בתזונה. מצד שני, אכילת תרד שווה את ההשקעה: יש בו המון מגנזיום, הוא עשיר בסיבים תזונתיים, והוא גורם להפחתת המתח השרירי ולשיפור ההולכה בתאי העצבים.

שיבולת שועל

הטעות הנפוצה מייחסת לשיבולת שועל יתרונות שקשורים להשגת תחושת שובע בלבד. בפועל, שיבולת שועל היא גם פחמימה שמתפרקת לאט, ובעזרת שילוב עם יוגורט, למשל, אפשר להשיג מקור איכותי לבניית הסרוטונין במוח. אותו סרוטונין קובע איך נרגיש כשנקום בבוקר, עד כמה נהיה מרוכזים בעבודה, והאם נחווה סטרס או לחצים מיותרים.

פירות הדר

ישראל היא אחת היצואניות הגדולות בעולם של פירות הדר, ומבחינתנו זה אומר זמינות גבוהה של ויטמין C. כמו כן, אתם יכולים לבחור האם להשיג את הוויטמין דרך לימונים, תפוזים או קלמנטינות, ולמצוא פירות הדר עסיסיים כמעט כל השנה.

תה ירוק

תזונה מומלצת כוללת גם שתייה מסוג תה ירוק. מומלץ לקנח כל ארוחה עם תה ירוק, להיעזר בו על מנת לטפל בכאבי ראש ודיכאון, ולהמריץ בעזרתו את מערכת החיסון על ידי הרחקת רעלים מהגוף.






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה