המגזין Bon Appetit בחר את השפים ואומני המזון הטובים ביותר לשנת 2008

המגזין Bon Appetit יעניק בארוחת גאלה חגיגית שתתקיים במסעדה Del Posto בניו יורק ב- 15 בספטמבר את הפרסים שלו למובילים בעלי ההשראה, ההשפעה, והחדשניים ביותר בעולם המזון בשנת 2008

המגזין Bon Appetit יעניק בארוחת גאלה חגיגית שתתקיים במסעדה Del Posto בניו יורק ב- 15 בספטמבר את הפרסים שלו למובילים בעלי ההשראה, ההשפעה, והחדשניים ביותר בעולם המזון בשנת 2008. בין הבולטים בזוכים: 

 

שף השנה: מיכאל פסילאקיס

פסילאקיס, בן למשפחה יוונית שנולד בלונג איילנד, למד את יסודות המטבח היווני המסורתי, והיום הוא ידוע בהמצאתו של מטבח זה מחדש. במהלך שש השנים האחרונות בהן השף בן ה- 38 מבשל באופן מקצועי.

הוא יצר את התחייה היוונית במסעדותיו הניו יורקיות הזוכות לשבחים Anthos ו- Kefi, לאחר שנאלץ להתמודד בתחילה עם שאלות ספקניות אודות האותנטיות של מסעדותיו.
השנה הוא פתח מסעדה נוספת: Mia Dona – אכן, מסעדה איטלקית נעימה, ובשלב הבא מתוכנן ספר בישול מבוסס על סיפורים מילדותו, ואולי מימוש החלום האולטימטיבי שלו: פתיחת מסעדה באתונה.

 

שף קונדיטורית: ג'ינה דהפלמה

אחרי השף היווני יש לנו שף קונדיטורית ממוצא איטלקי, המובילה את הקינוחים במסעדת Baboo הניו יורקית.

היא נחשבת לגאון יצירתי, ומייצרת קינוחים מדהימים עם מרכיבים איטלקיים פשוטים כמו בצק וגבינת ריקוטה.
בשנה שעברה יצא לאור הספר הראשון שלה: Dolci Italiano: Desserts from the Baboo Kitchen (מתוקים איטלקיים: קינוחים ממטבח הבאבו), והיא עובדת עתה על כתיבת ספרה השני.

 

מסעדן: טום דגלס, יזם קולינרי, סיאטל

טום דגלס נכנס לסצינת המסעדות בסיאטל ב- 1989 עם Dahila Lounge שזכתה להצלחה מיידית. מאז יצר שש מסעדות מצליחות ושונות אחת מהאחרת, הסמוכות זו לזו.

 

מורה בישול: בובי פליי, שף, כוכב מדיה

עם המנטרה שלו: "הראה, אל תדבר", בובי פליי היווה השראה לרבים עם טעמי המטבח האמריקאי האזורי והדרום-מערבי משנת 1991, כאשר פתח את Messa Gril בגיל 25.

"להגיד למישהו לצרף מרכיבים רבים יחד, לא עושה כלום. כאשר לוקחים את המנה ומראים למישהו איך היא הוכנה, זה הופך להרבה יותר ברור", הוא אומר.
סגנון זה הוביל עד היום לארבע תוכניות מצליחות בערוץ האוכל האמריקאי, 8 ספרי בישול ו- 6 מסעדות.

רק לעתים רחוקות פליי שוקל ומודד מרכיבים, ובמקום זאת שם דגש על חשיבות הטעם כמדריך בבישול.
בתוכנית האחרונה שלו: Grill it!, חובבי גריל מושבעים מלמדים אותו טריקים.
כחסיד נלהב של המבורגרים, פליי פתח את Bobby's Bureger Place בלונג איילנד ביולי השנה.

 

הישג חיים: קרלו פטריני, פעיל-חלוץ, מילנו, איטליה

התפיסה של תנועת "אוכל איטי" (Slow Food) נולדה ב- 1986, כאשר פטריני, אז עיתונאי ברומא, צפה במחאה נגד פתיחת רשת מסעדות מזון מהיר אמריקאית במרכז העיר.

עבור פטריני, נוכחות רשת אמריקאית באחת הכיכרות המפורסמות של רומא, Piazza di Spagna (כיכר ספרד), נראתה כפגיעה בטעם ובדרך החיים האיטלקית.
בתקופה ההיא הוא הקים את תנועת האוכל האיטי למאבק נגד סטנדרטיזציית הטעם והרס תרבות האוכל האזורי.
הודות למאמציו יש היום לתנועה 86,000 חברים בעולם, אוניברסיטה של מדעי הגסטרונומיה בפולנצו, איטליה, ו- Terra Madre ("אמא אדמה") – ועידת פסגה נחשבת מאוד עבור קהילת המזון הבינלאומית הנפגשת ועובדת יחד.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר