המדריך הקלאסי – אלכוהול וקוקטיילים

וודקה וג'ין, וויסקי, רום וטקילה, ברנדי וקוניאק, אפריטיפים, ליקרים, בירה, יין, ציוד וטכניקות הדרושים לכל בר, ייצור אלכוהול, זיקוק ומזקקות, מושגי אלכוהול

המדריך הקלאסי
אלכוהול וקוקטיילים
מאת שגיא קופר וטל גל-כהן
עיצוב: סטודיו שוקי דוכובני
צילומים: עודד מרום
סטיילינג: ורד ברלל
הוצאת כרטא
המחיר: 119 ₪


המשקאות האלכוהוליים מלווים את האדם כבר אלפי שנים. מהבירה והיין – שחוקרים עדיין חלוקים בשאלה "מי קדם חמי" – של שומר, בבל ומצרים העתיקה, ועד למשקאות האלכוהוליים "של ממש", אלה המזוקקים, שהאדם למד לייצר הרבה יותר מאוחר.

שתייה מתונה, מושכלת, מתוך אהבה והבנת המשקה היא עניין מהנה, שיכול להיות בסיס ליצירת קשר חברתי, דיאלוג בין אנשים וקירבה.

המדריך הקלאסי לאלכוהול וקוקטיילים – פרי יצירתם של שניים מהבולטים בין כותבי הענף בארצנו הקטנה, שרתמו אליהם גם כוחות בתחום הצילום והעיצוב, וכן את ורד ברלל המוכשרת כסטייליסטית של הצעות מתכוני המשקאות בספר; סוקר ומפרט את הכלים והאמצעים ליצור משקאות מעורבבים ברמה הגבוהה ביותר – באמצעים פשוטים ובכלים הזמינים ביותר.

הספר מיועד לחובב המשקאות המתחיל, אבל גם לברמן המתקדם והמקצועי, מאחר שיש בו קוקטיילים פשוטים שניתן להכין וליהנות מהם גם אם הבר הביתי מוגבל, וגם קוקטיילים מורכבים לחובבי המיקסולוגיה. כל זאת בלוויית סיפורים, אנקדוטות וההיסטוריה של עולם המשקאות, שיעשירו את חווית השתייה.

בפרקי הספר תמצאו תיאורים ומתכונים למשקאות סביב וודקה וג'ין, וויסקי, רום וטקילה, ברנדי וקוניאק, אפריטיפים,
ליקרים, בירה, יין, ציוד וטכניקות הדרושים לכל בר, ייצור אלכוהול, זיקוק ומזקקות, ומושגי אלכוהול מפורטים ורבים.

שגיא קופר וטל גל-כהן הם שניים מכתבי היין והמשקאות המובילים בארץ ונחשבים למומחים בתחומם.

טל גל-כהן הקים את "אשכולות", בית הספר הראשון לברמנים בישראל, ייסד את האספרסו בר הראשון בארץ (בשדה התעופה), וכתב מספר ספרים בתחום. כיום הוא כותב טור קבוע ב-מוסף G של גלובס, ומשמש כנשיא מסדר אבירי הגריל.

שגיא קופר הוא כתב היין והמשקאות של YNET ובעל טור שבועי, וכן כותב למגזינים ופרסומים נוספים בארץ ובחו"ל. בשנת 2003 ייסד את מועדון הבירה הישראלי, וכמייסדו והעומד בראשו הוא פועל במרץ לסייע למבשלות בוטיק ישראליות ולקידום התחום בכלל.
בפברואר 2006 הקימו שגיא קופר וטל גל-כהן את אתר האינטרנט "בקבוק" Bakbuk.co.il – פורטל היין והמשקאות של ישראל. השניים מרצים ומעבירים סדנאות יין ומשקאות בישראל ובחו"ל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר