המיתון העולמי משפיע גם על יצוא המזון מישראל: ירידה של 20% בשליש הראשון של השנה

המיתון העולמי משפיע גם על יצוא המזון מישראל. בשליש הראשון של השנה (ינואר-אפריל 2009), ירד יצוא המזון ב-20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד לראשונה מזה 6 שנים והסתכם ב-250.2 מיליוני דולרים. כך נמסר מאיגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים

המיתון העולמי משפיע גם על יצוא המזון מישראל. בשליש הראשון של השנה (ינואר-אפריל 2009), ירד יצוא המזון ב-20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד לראשונה מזה 6 שנים והסתכם ב-250.2 מיליוני דולרים. כך נמסר מאיגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים.

באיגוד המזון בהתאחדות התעשיינים מציינים, כי שיעור הירידה בהיקפי יצוא המזון בשליש הראשון של השנה הינו תוצאה ישירה של המשבר הכלכלי העולמי, הגורם במידה רבה לירידה בביקושים העולמיים גם של מזון ולירידה בפעילות הכלכלית בכלל.

מניתוח הנתונים בארבעת החודשים הראשונים של השנה, עולה כי יצוא מוצרי פירות וירקות מעובדים ירד בשיעור של 5.5% בהשוואה לשליש הראשון אשתקד והסתכם ב-78.1 מיליוני דולרים; יצוא בשר ועופות ירד ב-41% והסתכם ב-13 מיליוני דולרים; יצוא סוכר לסוגיו וממתקי סוכר ירד ב-26% והסתכם ב-25.6 מיליוני דולרים; ביצוא מוצרי חלב וגלידה לא נרשם שינוי בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד והוא הסתכם ב-9.7 מיליוני דולרים. לעומת זאת, יצוא המצות גדל ב-25% בשליש הראשון של השנה והסתכם ב-9.5 מיליוני דולרים.

מניתוח יצוא המזון לפי יעדים גאוגרפיים, עולה כי בארבעת החודשים הראשונים של השנה, ירד יצוא המזון מישראל לאיחוד האירופי לעומת התקופה המקבילה אשתקד ב-19% והסתכם ב-107 מיליוני דולרים.
בתוך כך הירידה המשמעותית ביצוא – 31%, נרשמה ביצוא המזון להולנד שהסתכם ב-20.9 מיליוני דולרים; יצוא המזון לצרפת ירד ב-23% והסתכם ב-14.9 מיליון דולר.
יצוא המזון לארה"ב ירד בשליש הראשון של השנה ב-16% והסתכם ב-38.3 מיליון דולר.

לעומת זאת, יצוא המזון לסין גדל בארבעת החודשים הראשונים של השנה ב-165% והסתכם ב-11.4 מיליוני דולרים; יצוא המזון ליפן גדל ב-9% והסתכם ב-12.7 מיליוני דולרים.

עוד מתברר מניתוח איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, כי יבוא המזון לישראל ירד בארבעת החודשים הראשונים של השנה ב-8% דולרית לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והסתכם ב-567 מיליוני דולרים.

יצרני המזון בהתאחדות התעשיינים ממשיכים להיות מודאגים מהתרחבות הגרעון המסחרי של תעשיית המזון (הפער בין יבוא המזון ליצוא המזון). פער זה גדל בארבעת החודשים הראשונים של השנה ב-4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והסתכם ב-317 מיליוני דולרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר