המלון הסקוטי בטבריה: ככה הופכים מרתף מהמאה ה-19 למרכז יין במלון מדהים

המלון מציע מבחר יינות מהארץ ומחו"ל, סיורים, טעימות ואירועים. בעיצוב המקום והסבתו למרתף יינות הושקעה מחשבה רבה, החל מעיצוב ושיפוץ החלל, דרך התאורה, סוגי היינות, מערכת בקרת האקלים, עמדות הטעימה ועוד

בהשקעה כספית מכובדת ועם הרבה חשיבה ונשמה, נחנך בסוף השבוע שעבר מרתף יין חדש במלון הסקוטי בטבריה.
המלון הסקוטי שנפתח לפני כשנה, נבנה על יסודות בית החולים הסקוטי בבעלות הכנסיה הסקוטית, שהוקם במאה ה-19 בלב העיר ההיסטורית של טבריה, בין רחוב דונה גרציה והכנרת.
מבנה המרתף הקריר, הבנוי בזלת, ששימש לאיחסון, שופץ והפך למרתף יין הבנוי על שטח של כ-45 מ"ר ובגובה של כ- 3 מטר. בעיצובו והסבתו למרתף יינות הושקעה מחשבה רבה, החל מעיצוב ושיפוץ החלל, דרך התאורה, סוגי היינות, מערכת בקרת האקלים, עמדות הטעימה ועוד.

במרתף היין במלון הסקוטי שמורים כיום כ- 1,500 בקבוקי יין, כולם מיקבים מאזור הגליל והגולן.
בין היקבים המציגים את יינותיהם: "יקב הרי גליל", "יקבי רמת הגולן","יקב שאטו גולן", "יקב תבור", "יקב דלתון", "יקב פלטר", "יקב הרי אודם", ו"יקב בזלת".
עוד שוכנים במרתף יינות מיוחדים מן העולם, סוגי שמפניה מובחרים, ויינות מאיטליה וצרפת – כמו סאסיקאיה טוסקנה 2001, שאטו מוטון רוטשילד 2002, ועוד.

היינות יוצעו למכירה לאורחי המלון במחירים הנעים בין 75 ₪ ליינות מקומיים ועד 2,400 ₪ ליינות המיובאים. ב
מרתף יהיה אפשר לקיים אירועים של עד 50 איש וטעימות יין.

שמעון קיפניס, מנהל המלון הסקוטי, טומר כי מרתף היין יוסיף לתפישה הכוללת של המלון בכל הטיפול בנושא הגורמה והיין, וההקפדה על תפריט איכותי הכולל חומרים טריים ומזנון עשיר הכולל מתכונים גליליים בתוספת מנות מהמטבח הסקוטי – אוכל מעולה מהתנסות אישית, ובוודאי אינו דומה למקובל בבתי מלון. לטובה, כמובן.

שיפוץ מרתף היין הינו חלק משיחזור כולל של המבנה הישן שהוקם במאה ה-19 ושימש בית החולים היחיד בטבריה. תהליך השיחזור של המבנה ועיצובו היו משימה לא פשוטה, בשל המבנים הקיימים ושמירה על המבנה האותנטי, חומריו סגנונו, עד הפיכתו למלון בוטיק איכותי.
המלון בנוי בזלת ואבן גלילית, ומעוצב על פי הצבעוניות של התקופה העותומנית בשילוב ים תיכוניות. במלון 68 חדרים מתוכם 19 חדרי "ענתיק", מסעדה (לא כשרה), חדרי ישיבות, לובי, בר סקוטי, חנות מזכרות , בריכת שחיה ואזורים ציבוריים עם גינות מטופחות. המלון מציע חופשה בסגנון אירופאי, שקט וסופי שבוע של תרבות, מוסיקה, סיורים וחוויות קולינריות.
במהלך השנה הקרובה יוקם מוזיאון, מבנה ספא יוקרתי ותוספת של עוד 80 חדרים, ואולם הרצאות ובו 200 מקומות ישיבה.

מסעדת המלון הסקוטי (שאיננה בפיקוח הרבנות) מציעה מגוון עשיר המוגש בבופה של מאכלים המשלבים את ידע הבישול הגלילי של השפית ענת אוטולנגי, עם המאכלים הסקוטיים- אירופאים מסקוטלנד.
השילוב בין מסורת הבישול הסקוטי למטבח הישראלי, תורם בהחלט לחוויה קולינרית עשירה.

ארוחות הבוקר העשירות והברנצ'ים הפתוחים לקהל בימי שישי ושבת (משעה 11:00 עד 15:00), המוגשים בחדר האוכל ובגינת המלון הצופה לכנרת, מציעים מבחר מאכלים וטעמים: גבינות עיזים ובקר וירקות טריים ממשקי החקלאות בגליל ובגולן, תבלינים טריים וריחניים מגינת המלון, חביתות, פשטידות, ריבות תוצרת בית, עוגות, לחמים ומאפים טריים וכובשי עין וטעם ממאפיית המלון, מבחר דגים כבושים ומלוחים, סלמון מעושן, נקניקים, פסטות, מרקים, סלטים, ירקות ועוד.

במסעדת המלון ניתן לסעוד גם ארוחות ערב עשירות בסגנון בופה פתוח ולהסב בתוך המבנה המקורה העתיק או בגינת המלון בשעות הערב הנעימות.
כאן מגיע ידע הבשרים לשיאו בשילוב של מיני בשרים שונים, דגי אמנון מן הכנרת המבושלים בעשבי תיבול טריים, מרקים מובחרים, פירות ים, מטעמי ירקות ממולאים ועוד.
מקונדיטורית המלון מציעים לקינוח מיני עוגות, קינוחי שוקולד אנינים, גלידות, פירות טריים, ועוד.

התחושה הכללית בחופשה במלון הסקוטי היא בילוי בחו"ל. האווירה, נוף אגם הכנרת, המאכלים המיוחדים, הארכיטקטורה ועיצוב המלון- כל אלה מעניקים תחושה רגועה ושלווה של שהייה בארץ אחרת.


המלון הסקוטי – טבריה
טל. 04-6710710
www.scotshotels.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר