המלצה על סרט: אדמונד דה ברז'ראק – כי ההצגה חייבת להימשך

פסלו של סיראנו ניצב בעיר ברז'ראק ובציורים המתארים אותו הוא מצויר עם אף גדול ("חוטם רב רושם" – כפי שנכתב באחד מתרגומי המחזה)
אדמונד איז'ן אלכסיס רוסטאן – משורר ניאו קלאסי שנולד במרסיי בשנת 1868. מחזותיו הרומנטיים היו תשובה למחזאות הריאליסטית שהייתה פופולרית באותה עת. הצלחתו הגדולה הייתה המחזה סיראנו דה ברז'ארק שבכורתו התקיימה ב-1897. ב-1901 היה ליוצר הצעיר ביותר שצורף לאקדמיה הצרפתית

סרטו החדש של אלקסיס מישליק – אדמונד דה ברז'ראק (בבתי הקולנוע מ- 26.9.19), מספר את הסיפור שמאחורי כתיבת המחזה הנודע סיראנו דה ברז'ראק על ידי המחזאי אדמונד רוסטאן, הנחשב לאחת ההצלחות הגדולות ביותר של התיאטרון הצרפתי. באופן טבעי הסרט עשוי להיחשב כמיועד למביני עניין ואוהבי תיאטרון מושבעים, אבל מאחר ורובו מתרחש מאחורי הקלעים של עולם התיאטרון, הוא מספק הצצה אינטימית ומרתקת למה שמתרחש שם לפני שהקהל זוכה לצפות במוצר המוגמר, ולכן מספק חוויה מרנינה לכולם.

סיפורו של הסרט: אדמונד רוסטאן (תומא סוליבר) הוא מחזאי גאון, שעד כה נחל רק כישלונות. ההזדמנות הגדולה שלו מגיעה כשגדול השחקנים של התקופה – קוקלן (אוליבייה גורמה), מבקש לככב במחזהו החדש, בתנאי שהבכורה תהיה בעוד שלושה שבועות. הבעיה היא שאדמונד עדיין לא כתב מילה אחת, ואין לו מושג איזה סיפור הוא יספר. הוא רק יודע ששם המחזה יהיה 'סיראנו דה ברז'ראק'.

המחזה סיראנו דה ברז'ראק נכתב בשנת 1897 על ידי  אדמונד רוסטאן, ומבוסס על דמותו של סיראנו – לוחם בצבאו של לואי ה-,13 שלחם במלחמת 30 השנים ובשעות הפנאי שלו היה גם מחזאי ומשורר. פסלו של סיראנו ניצב בעיר ברז'ראק ובציורים המתארים אותו הוא מצויר עם אף גדול ("חוטם רב רושם" – כפי שנכתב באחד מתרגומי המחזה). גדולי השחקנים גילמו את דמותו של הלוחם והמשורר בעל החוטם הגדול. הגרסה הקולנועית שביים סטנלי קרמר ב – 1950, זיכתה את השחקן חוזה פרר בפרס האוסקר.

אחרי הצלחה מסחררת על הבמות, אלקסיס מישליק מגיש לנו קומדיה צרפתית שנונה, מצחיקה, קצבית ומרגשת, על סיפור לידתו של אחד המחזות המצליחים ביותר של כל הזמנים. זהו סרט שכולו שיר אהבה לתיאטרון ולכתיבה, וככזה הוא סוחף את הקהל לשעתיים של הנאה צרופה.

נ.ב. יש גם עניין עם חליטת ורבנה. מה הקשר? לכו לקולנוע החל מ- 26.9.19 ותראו. הפצה בישראל סרטי נחשון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר