המלצות לשמירה על מזון בטוח ליוצאים לפיקניק

עונת הפיקניקים מחייבת אתכם להגן על עצמכם ועל משפחתותיכם וחבריכם ממחלות המועברות דרך מזון. סגלו לעצמך טיפול נכון ובטוח גם כאשר אתם אוכלים מחוץ לבית. זכרו המלצות אלו כאשר אתם מכיני0, מאחסנים ומבשלים מזון לפיקניק

עונת הפיקניקים מחייבת אתכם להגן על עצמכם ועל משפחתותיכם וחבריכם ממחלות המועברות דרך מזון. סגלו לעצמך טיפול נכון ובטוח גם כאשר אתם אוכלים מחוץ לבית. זכרו המלצות אלו כאשר אתם מכיני0, מאחסנים ומבשלים מזון לפיקניק.

קנו מזון (בשר, עוף, דגים וכ"ו) אך ורק במקומות מסודרים . יש לקנות מזון רק מעסקים בעלי רישיון עסק, ממוזגים ובעלי ציוד מתאים, כגון מקררים ומקפיאים.

בצעו מראש בבית את כל פעולות הכנת המזון הדורשות תנאים תברואיים קפדניים. סלטים, פירות, ירקות וכו' יש לשטוף ולהכין לאכילה מראש באופן שלא ידרוש טיפול נוסף. את פעולות הטיפול בבשר (חיתוך, תיבול, וכו') יש לבצע מראש כך שבפיקניק יוותר להניחו על מקור החום בלבד (מנגל, וכו').

המנעו מהכנת מזון הרגיש לקלקול מהיר, כגון סלט מיונז, סלט טונה, וכו'.

שמרו את המזון במיכלים סגורים, והפרידו בכל עת בין מזון גולמי לא מבושל (בשר, עופות, דגים) למזון המוכן לאכילה ללא טיפול נוסף.
יש להשתמש בצידנית וכלים שונים (סכין, קרש חיתוך וכו') למזון גולמי ולמזון מוכן לאכילה.
הבטיחו כי המיצים של בשר, עופות, דגים וכל מזון גולמי אחר לא יזהמו מזון מוכן לאכילה.

היערכו לכמות קרחונים, והפשירו את הבשר בהתאמה למידות החום הצפויות ביום הפיקניק. ניתן להקפיא מראש חלק מבקבוקי המים המכילים את מי השתייה. נדרשת תשומת לב מיוחדת למוצרי הבשר הטחון כגון קבב, המבורגר וכו' אשר מפשירים מהר יותר מבשר אחר, והנם רגישים יותר לקלקול.

העבירו את המזון מהמקרר לצידניות עם קרח ו/או קרחונים סמוך לשעת היציאה. ודאו כי הצידניות נמצאות בכל עת בסביבה מוצלת ומאווררת.

מקמו את הפיקניק במקומות מוסדרים לכך, המאפשרים שמירת תנאי תברואה נאותים. מקומות אלו כוללים מקור מי שתייה, שולחנות, כיסאות ופחי אשפה. במידה והמקום אינו מוסדר, רצוי להיערך לכך בהתאם, כולל הכנה מראש של כמות מי שתייה אשר תספיק גם לשמירת ניקיון הידיים והכלים.

הקפידו בכל עת על שמירת הניקיון, כולל שטיפת ידיים וציוד בזמן המגע עם המזון. רצוי להשתמש במגבונים, מגבות, מפות שולחן וכלי אוכל חד פעמיים. יש להגן על המקום בו ממקמים את הצידניות והמזון מאבק, מזיקים, חיות מחמד וחיות אחרות.

בשלו (צלו) את הבשר באופן יסודי. הוציאו את הבשר מהצידנית מיד לפני בישולו/ צלייתו. בשלו (צלו) את המזון הדורש טיפול בחום ביסודיות, במיוחד בשר, עופות ודגים. מזון הדורש תשומת לב מיוחדת כולל את מוצרי הבשר הטחון כגון קבב, המבורגר, וכו'.

צרכו את הבשר מיד לאחר צלייתו, והוציאו את המזון המוכן לאכילה מהצידנית סמוך לפני הארוחה. במידה והארוחה מתארכת, יש להכניס את המזון לאחר שחולק בחזרה לצידנית.

הקפידו להתאים את כמות המזון (גולמי ומוכן) למספר הסועדים. ודאו כי לא ייצרכו מחדש מזונות רגישים, כגון בשר, עופות, דגים שלא בושלו/ניצלו ו/או בשר, עופות ודגים שנשארו לאחר צלייתם.


www.health.gov.il/fcs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר