המעשנת של ניסן אלקיים – בשר באהבה

ניסן, הבשרים שלו ולקוחותיו הרבים מגיעים כל יום שישי מ- 11.00 עד שהבשר נגמר, למיקומו הקבוע בבני ציון, כשלצדו דוכן פלאפל והמרכולון מאחוריה – ובהמשך הכתבה תבינו כיצד שילוב זה הופך לקונגלומרט קולינרי

ביום שישי אחד, לפני שש שנים, הציב מי שהיה במשך שנים מסעדן, ניסן אלקיים שמו, מעשנת בשרים ניידת ברחוב אנשי בראשית, ליד 'סופר אלוני' ונקודת המשטרה של מושב בני ציון בשרון, ורצה לבדוק מיקום זה כפיילוט לנושא זה.
מאז, עם תקופה בה המעשנת של ניסן (לדעתי שיבוש לשוני – כי מדובר במעשנה כשם עצם, ולא מעשנת כפועל – אבל נעזוב את הדקדוק) נדדה למושב בצרה הסמוך וחזרה לבני ציון.

ניסן, הבשרים שלו ולקוחותיו הרבים מגיעים כל יום שישי מ- 11.00 עד שהבשר נגמר, למיקומו הקבוע, כשלצדו דוכן פלאפל והמרכולון מאחוריה – ובהמשך הכתבה תבינו כיצד שילוב זה הופך לקונגלומרט קולינרי.

מה ניסן עושה בשאר ימות השבוע? אל דאגה, המעשנה פועלת באירועים אותם מוביל ניסן בעצמו או עם שפים שמזמינים אותו כאטרקציה לאירועים שהם מקיימים, וגם עישן נקניקים לקצביות בוטיק.

ניסן, מנהריה במקור, גדל בתחום המסעדנות. משפחתו הייתה הבעלים של רשת מסעדות יהודה אווזי, והוא עבד ברשת במשך שש שנים וניהל את המסעדות בכפר סבא, רמת השרון והרצליה. בשנים אלה לא היה במטבח, אך תמיד אהב צד זה של העסק.

האמת היא שבהמשך אלקיים היה שותף במסעדת בשרים באזור ההייטק של רעננה, אך נראה כי על אפיזודה זאת הוא שמח לדלג ולא להרחיב, אז נזרום אתו.

נמשיך במשפחולוגיה: שלוחה אחרת של משפחתו, הייתה הבעלים של "סער אמנות הבשר" בקריית טבעון, שם ניסן נכנס לראשונה לתחום עישון בשר אצל בן דודו סער אבוהב שעושה בשרים מעושנים כל שבוע. ניסן חקר הרבה, למד באינטרנט על נושא עישון בשר וניסה מתכונים.

בעוד סער אבוהב דוגל בעישון כבד בנוסח אמריקאי עם נסורת, כפי שעושה גם גולן תשבי במעשנה שלו במתחם יקב תשבי בבנימינה, ניסן בעד עישון עדין יותר – "אופי העישון משפיע על טעם הבשר", הוא אומר.

מה שמאפיין את הלקוחות בבני ציון, זה שהם חוזרים שוב ושוב, והם וניסן הפכו לחברים. כך נוצר 'פרלמנט' קבוע שחבריו מגיעים כל יום שישי – לבילוי סביב בשר מעושן חמים, ריחני ומגרה מניסן, שאפשר לאכול במקום עם מלח גס זרוי על הבשר הפרוס (אין, ככה זה הכי טוב, קרניבור לא צריך שום דבר נוסף), או לקחת הביתה כדי שגם בני משפחה אחרים ייהנו – או גם וגם.
אפשר גם פלאפל חם וטרי מהדוכן השכן, שתייה והשלמות מ'סופר אלוני' – וכולם מסודרים.

איך יודעים שהם נהנים? כי יש כאלה שמגיעים אפילו מלטרון, מודיעין וגדרה, שלא לדבר כמובן על חברי פרלמנט מרעננה ואבן יהודה הסמוכות, ויש כאלה שמגיעים פעם בכמה שבועות בחבורות.

ואיך מקדמים מעשנת בשר ניידת שפועלת במקום זה רק פעם בשבוע? התשובה: מהרבה לקוחות חוזרים כשהשמועה עוברת מפה לאוזן, ורק לאחרונה ניסן החל בפרסום בפייסבוק. איך אני יודע שזה פרסום אפקטיבי? כי גם אני נחשפתי למעשנת של ניסן בדרך זאת.

כמובן שמסקרן לדעת מה לקוחותיו של ניסן הכי אוהבים מההיצע שלו. התשובה: ברוסט טלה ופרגיות במקום הראשון, ואחריהם ספריבס (קחו בחשבון שמדובר במנה עם שומן). לגבי הסינטה המעושנת – בדרך כלל לשוחרי בשר מבוגרים יותר, אך ניסן מעיד כי יש אפילו ילדים בני 10 שאוהבים סטייק.
ויש עוד סוג של אורחים בדוכן: כאלה שבאו אליו, עקבו וראו מה הוא עושה, ומפעילים גם הם מעשנת בשר במקומות אחרים. "אין לי בעיה עם זה; אני שמח להביא משהו חדש לאזור", הוא אומר.

במשך השבוע ניסן עסוק באירועים ומקבל בהם פידבק חיובי, אך מסתבר כי הוא מחכה לימי שישי. "אצלי יש בשר שאני עושה מאהבה", הוא אומר. "הסיפוק שלי זה לראות את האנשים שמחים".

לדף פייסבוק המעשנת של ניסן

 

לאתר המעשנת של ניסן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר