המפעלים האזוריים אבשלום השקיעו כ-20 מיליון ש"ח בהקמת מפעל תפוחי אדמה חדש

במפעל החדש הותקן ציוד ראשון מסוגו בישראל למיון אופטי, המצלם כל תפוח אדמה 42 פעמים מכל כיוון לבדיקת איכות, גודל, זן, טריות, צבע ועוד

המפעלים האזוריים "אבשלום" השקיעו כ-20 מיליון ש"ח בהקמת מפעל מזון חדש המשתרע על שטח של כ-5 דונם, מתוכם כ-2.5 דונם בנוי.

במפעל החדש הותקן ציוד טכנולוגי חדיש ראשון מסוגו בישראל, שיגדיל את כושר הייצור של המפעל בכ-300% לעומת כושר הייצור כיום, וישפר את רמת איכות המוצר.

הציוד החדש כולל מתקן מיוחד למיון אופטי של תפוחי האדמה, המצלם כל תפוח אדמה העובר בקו הייצור (לאחר תהליך השטיפה) 42 צילומים שונים, ובודק מכל זוית את הגודל של תפוח האדמה, הטריות, הצבע, האיכות, הזן, ותפוחי אדמה שיש בהם פגם כלשהו נפלטים מיד לפחת או למיון סוג ב'.

המפעל נבנה באופן כזה שהטמפרטורה מותאמת אופטימלית לתפוח האדמה: טמפרטורה של 19 מעלות, ובידוד כפול בגג לשמירה מפני החום בנגב בקיץ. התוצרת המוגמרת נכנסת מיד לחדרי קירור מיוחדים לשמירת איכות תפוחי האדמה עד למשלוח.

במפעל החדש יש גם מכונת שטיפה ענקית ראשונה מסוגה בישראל לשטיפה וליטוש בזרמים חזקים ובסיבוב, מה שמאפשר לצרכן לאכול את תפוחי האדמה עם קליפתם.

מפעל "אבשלום" הינו המפעל הראשון המכניס את תהליך הליטוש שמוכר בשנים האחרונות באירופה.

המפעלים האזוריים "אבשלום" נמצאים בבעלות של 12 משקים מרחבי הנגב, 9 מהם מגדלים תפוחי אדמה ומשווקים מדי שנה כ-85,000 טון תפוחי אדמה לשוק המקומי ולייצוא.

מחזור המכירות של המפעל בשנת 2007 היה כ-113 מיליון ש"ח והצפי לשנת 2008 הינו כ-130 מיליון ש"ח.

המפעלים האזוריים "אבשלום" הינם אחד משלושה המובילים כיום בשיווק תפוחי אדמה בישראל.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר