"הנאות קטנות": תערוכת איורים מקוריים של פו הדב וחבריו מטיילים בעולם מגיעה לישראל

תערוכת איורים מקוריים של פו הדב וחבריו מטיילים בעולם
התערוכה לרגל חגיגות 90 שנה ליציאתו לאור של הספר "פו הדב" מאת הסופר א.א. מילן והמאייר א.ה. שפארד. הסופר יהודה אטלס יפתח התערוכה ב-26.2.17 ויקרא קטעים מ"פו הדב"

מאז צאתו לאור של הספר פו הדב (Winnie the Pooh) – גיבור ספר הילדים פרי יצירתו של הסופר האנגלי אלן אלכסנדר מילן (א.א. מילן) יחד עם המאייר א.ה. שפארד, השאיר הדב המפורסם רושם עז על ילדים ומבוגרים כאחד, עד לכך שהספר הפף לבסיס לספרי ניהול וסגנון חיים ("הטאו של פו", לדוגמה).

פו הדב וחבריו מבקרים בים המלח ושוק מחנה יהודה
פו הדב וחבריו מבקרים בים המלח ושוק מחנה יהודה

השנה חוגגים 90 שנה לספר, ולרגל המאורע יקיימו דיסני ישראל בשיתוף עם בית אריאלה (ספריית שער ציון של עיריית תל אביב-יפו), תערוכת איורים מיוחדים תחת הכותרת "הנאות קטנות", בה יוצגו איורים של פו וחבריו מטיילים באתרים בעולם, ביניהם בבריטניה, בלגיה, הולנד וישראל.

התערוכה תיפתח בתל אביב ביום המשפחה, 26 לפברואר 2017, ותוצג במשך שלושה חודשים, ללא תשלום עבור הכניסה. מדי שבוע יתקיימו שעת סיפור וסדנאות כתיבה ויצירה. אירוע הפתיחה יתקיים ביום ראשון, 26 לפברואר, בשעה 17:00, ובמהלכו יקרא סופר הילדים יהודה אטלס קטעים מ"פו הדב".

פו הדב וחבריו קוטפים תפוזים בפרדס בקיבוץ
פו הדב וחבריו קוטפים תפוזים בפרדס בקיבוץ

בסדרת האיורים, שצויירו במיוחד לישראל, מבקרים פו הדב וחבריו באתרים כמו שדרות רוטשילד בתל אביב, ים המלח ושוק מחנה יהודה בירושלים. הם קוטפים תפוזים בפרדס בקיבוץ, ונהנים לאכול דבש בראש השנה. כל איור מלווה בסיפור קטן המתאר את הדיאלוג שבין פו וחבריו בזמן שהם נהנים מהפעילות המתוארת בתמונה. חבריו של פו המלווים אותו במסע הם, כמובן, כריסטופר רבין, חזרזיר, ארנב, אייה, קנגה, רו, טיגר וינשוף.

שוקלים הקמת סטארט-אפ בשדרות רוטשילד

שוקלים הקמת סטארט-אפ בשדרות רוטשילד

האמן האנגלי קים ריימונד מדיסני העולמית, הוא זה שאייר את  האיורים עבור התערוכה. ריימונד מאייר מזה 40 שנה בדיסני, ומתמקד באיור של דמויות דיסני האהובות, כמו פו הדב, מיקי מאוס ואחרים.  מסתבר שהדמות האהובה ביותר על קים ריימונד מבין דמויות דיסני השונות, היא פו הדב.

עושים שוק במחנה יהודה
עושים שוק במחנה יהודה

תערוכת "הנאות קטנות" חושפת את קהל ההורים והילדים גם לפתגמי חוכמה מפורסמים של פו הדב, שהעניקו השראה לדורות של ילדים והוריהם; כמו "אתה אמיץ יותר ממה שאתה מאמין, חזק יותר מאיך שאתה נראה, וחכם יותר ממה שאתה חושב" או "אין צורך למהר, נגיע לשם ביום מן הימים", או "אתה לא יכול להישאר בפינה שלך ביער ולחכות לאחרים שיגיעו אליך. אתה חייב ללכת אליהם לפעמים". אלר רק מעט מהפתגמים של פו וחכמתו הנצחית, שכאמור הפכו גם לספרי ניהול והעצמה אישית למבוגרים.

כל האיורים באדיבות דיסני ישראל

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר