הנאים הדגים הנאים של מאריס בעיניך? נאים נאים

דגים טריים, פירות ים ופירות העונה מככבים בתפריט הקיץ של מאריס שוק צפון ברמת החייל תל אביב

השילוב של יום קיץ לוהט, רעב צהרים ופגישה שהסתיימה בסביבה, הובילו אותנו אל שוק צפון הממוזג בשעת השיא בה אלפי אם לא יותר העובדים במתחם רמת החייל משחרים לארוחת הצהרים שלהם, שעבורם היא אחד משיאי יום העבודה. עשרות דוכני האוכל כאן חוסכים את ההשתרכות בין מסעדות האזור הרבות.

שף נתי נייזוב (משמאל) והסושף שלו. צילום פאפא רצי
שף נתי נייזוב (משמאל) והסושף שלו. צילום פאפא רצי

זה לא היה ביקור ראשון שלנו בשוק צפון ודוכני האוכל בו, וההחלטה נפלה על לאכול קל ומרענן; בקיצור מסעדת  השוק מאריס SEA BAR של השף נתי נייזוב, עם הדגים הטריים שמשכו את העין, והשילוב המרענן עם פרי וירק. גם הסבלנות של נתי שמקדיש זמן לענות על שאלות הנוגעות במנות, מה הן כוללות, טריותן ואופן הכנתן, מצאה חן בעינינו. מאחר שמדובר כאן בדגים נאים, יש לטריות חשיבות עליונה. העובדה שמאריס פועלת בשוק צפון כבר שלוש שנים יכולה לספק חלק מהתשובה לשואלים, ובכלל נראה כי מדובר כאן בשף מנוסה, שבעברו עבודה כשף בגני אירועים ומסעדות, ובערבים הוא מקיים גם אירועים פרטיים.

צילום פאפא רצי
צילום פאפא רצי

אז נכון שהמנות בתפריט כתובות כאן בגיר על הלוח הגדול, אבל למען הנוחות, הנה מדגם מנות מתפריט קיץ 2019 של נתי נייזוב במאריס: סביצ'ה טונה, סלמון ודג לבן עם פירות העונה, מיסו הדרים עם קרם פרש – 68 ₪; סשימי סלמון בקולי אננס שרוף – 46 ₪; סשימי סלמון על קיווי טרי עם מיסו הדרים – 50 ₪. בסשימי באה לביטוי ברור טריות הדגים אותם מכין ומגיש נתי נייזוב.

צילום נתי נייזוב
צילום נתי נייזוב

בתחום הסביצ'ה הוא מכין עם עוזרו הצמוד מנות קלילות, שוב בהתאם לדגים הטריים שהגיעו למטבח באותו בוקר. למשל: סביצ'ה מיקס טונה סלמון ודג לבן  – ירקות שורש וארוגולה בתיבול שמן זית ומיץ לימון –  240 גרם דגים 58 ₪; סביצ'ה מיקס אסייתי – טונה סלמון ודג לבן בתיבול מיסו הדרים, ירקות שורש ואטריות שעועית – 240 גרם 58 ₪; סביצ'ה סלמון בתיבול שמן זית ומיץ לימון, עם ירקות שורש בתיבול שמן זית ומיץ לימון – 140 גרם 50 ₪. מדובר בסביצ'ה שהוא חגיגת טעמים בפה, עם שילובים של מלוח, חמצמץ ומתוק.

צילום פאפא רצי
צילום פאפא רצי

בגלל אופי המקום והלחץ לאכול ולזוז של רבים מהסועדים כאן, מציע נתי גם כריכים מבוססים על חלה מתוקה ומוגשים עם סלט יפאני  במחיר של 46 ₪ לכריך: כריך סלמון צלוי עם ארוגולה, ירקות שורש וצ'יפוטלה ; כריך סלמון כבוש עם ארוגולה, קרם פרש וירקות שורש; כריך הרינג הולנדי עם ארוגולה, ירקות שורש וקרם פרש. אכלנו ואהבנו, כשפיתוי החלה הטרייה גבר על נחישותנו לא לאכול לחם.

צילום נתי נייזוב
צילום נתי נייזוב

בתפריט הקיץ חידש השף נייזוב בתחום הסושי (שני רולים וסלט אסייתי ב- 59 ₪). אצלנו הסושי היה הקינוח והגענו אליו שבעים לגמרי, לכן הסתפקנו ברול אחד שעליו טונה צרובה. מומלץ לנסות, אנחנו נהנינו מאוד.

מסעדת שוק מאריס SEA BAR – שוק צפון, ראול ולנברג 20 תל אביב. 03-6344432. א'-ה': 9:00-18:00 , שישי: 9:00-16:00

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר