הנמל 24 – קונצרט חיפאי של טעמים

כבר בכניסה למסעדת הנמל 24 בחיפה, ניתן לראות שהמסעדה אינה שייכת לנוף החיפאי. "הנמל 24", החדשה ממוקמת ברחוב הנמל, מתחם הבילוי ההולך ומתפתח בעיר התחתית של חיפה, בעיקר בשעות הלילה. אורית שחם-וואלך על הדבר הבא בקולינריה החיפאית

כבר בכניסה למסעדת הנמל 24 בחיפה, ניתן לראות שהמסעדה אינה שייכת לנוף החיפאי. "הנמל 24", החדשה ממוקמת ברחוב הנמל, מתחם הבילוי ההולך ומתפתח בעיר התחתית של חיפה, בעיקר בשעות הלילה.

מבחוץ, אף אחד לא יכול לשער את אשר מתרחש בחלל המסעדה, הכניסה סולידית ולא מתיימרת, אבל את ההפתעה הגדולה שמרו בעלי המסעדה לסועדים שנכנסים לחלל המרכזי.

"את החלל עיצב האדריכל נתן פייביש, עבורו, על מנת שיוכל להציג ללקוחותיו את עבודתו", סיפר לנו גיא אביטל הבעלים, "החלל עמד ריק כשנה וחצי, ואז פנה האדריכל לגיא שסגר בדיוק מסעדה מצליחה אחרת בחיפה, והציע לו לפתוח את "הנמל 24", מאותו רגע זו כבר היסטוריה. פייביש ייבא את כל הפריטים ישירות מטוסקנה. החל מרצפות של רפתות, דרך ברזים מטירות עתיקות, ועד לחלונות מבתים ישנים. כל אלו יוצרים אווירה חמימה, אינטימית ואותנטית.

גם החללים השונים שמהם בנויה המסעדה, יוצרים אווירה מיוחדת עבור כל סועד. הפיאצה המרכזית, החדר הזוגי, לאונג' הסיגרים, מרתף היינות וחדר הישיבות, כל אחד יוכל למצוא שם את מקומו בהתאם לאירוע ולסועדים שהוא בא איתם.

האירוח במסעדה היתה חוויה כוללת קולינריות ואווירתית. נעים לסעוד במקום שבו הבעלים חשבו על כל פרט ופרט כדי שהסועד ירגיש ממש כמו מלך. המנות מעוצבות להפליא וכל אחת ואחת מהן היא ממש קומפוזיציה של טעמים, יצירה שלא תבייש אף מסעדה נחשבת בטוסקנה. השף, רן ראש, בוגר בית הספר של Paul Boucuse, מחזיק בכל משמרת לפחות 7 טבחים תחתיו שכל אחד מהם מתמחה בתחומו, ואכן בניצוחו, הסועד מקבל קונצרט של טעמים שכל אחד מהם מעניין יותר מהשני.

למנות ראשונות אכלנו אלתית בכבישת מלח ים עם שום וקציפת חזרת, פלפלים חרוכים בכבישה איטלקית וגבינת סנט מור אפויה שהיו טעימים במיוחד ועזרו לנו להיזכר במקומות בהם ביקרנו, משאוושה חומוס פול בליים ושמן זית, שרימפס ופסטו כוסברה, מנה מעניינית במיוחד וסינטה בקראסט פלפלת אדומה, מלון ודומדמניות מיובשות.

יש לציין שהבעלים גיא אביטל בנחמדותו הטבעית ובכישורי האירוח האמתיים שלו, מוסיף צבע רב להנאה מהמקום.

למנה עיקרית הגישו לנו עוף צעיר במילוי מח עצם ופטריות פורצ'יני, עוגת תפוחי אדמה ובטטה במולסה וציר בקר, וכן קלמארי מהפלנצ'ה עם רביולי ארטישוק ירושלמי וזעפרן, על ריבת פלפל ועגבנייה, מנה מומלצת וטעימה להפליא, השילוב של הרוטב המתקתק של הרביולי עם הארטישוק הירושלמי יוצר טעם מעניין מאוד.

למרות השמות המסובכים של המנות המלצריות הפגינו בקיאות גדולה ושליטה מלאה בתפריט ובמרכיבי המנות, ניכר שהשקיעו עבודה גם בזה.

למנה אחרונה, הוגשו לנו ברב פאר והדר בהצגה מושלמת לשולחן הכללה מבער ומצקת לחימום הקרמל, מוס שוקולד בשלושה צבעים, רכז הדרים וגרנד מרנייה שעשוי בצורת רול, ופרפה קרמל על סבלה שקדים, בננה ברולה ורוטב טופי חם, שלמרות שכבר היה קושי במקום בבטן, לא יכולנו שלא לסיים…

המחירים לא זולים: אנטי פסטי בין 26-28 שקל, ראשונות 32-54 שקל, עיקריות 63-108 שקל ואחרונות 28-36 שקל. בימים שני עד שישי בין השעות 12-17 מציעה המסעדה ארוחות עסקיות במחירים של 55 עד 101 שקל לאדם.

כולי תקווה שהסנונית הראשונה בחיפה שמבשרת על החלמתו של הצפון, תפרח, ותביא גם אנשים מהמרכז והמצפון הרחוק לחוות את החוויה שמספקת מסעדת "הנמל 24", בחיפה. מומלץ בחום.

הנמל 24
העיר התחתית, חיפה
טלפון: 04-8628899
שני עד שבת
12:00-24:00
אתר אינטרנט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר