הנשיא סרקוזי רוצה רפורמה בתעשיית היין הצרפתית

נשיא צרפת שסיים זה עתה את ביקרו המתוקשר בישראל עם רעייתו קרלה ברוני-סרקוזי, חזר לארצו ולתוכנית שאפתנית אותה הציגה ממשלתו למודרניזציה של תעשיית היין של צרפת, על מנת להתחרות טוב יותר עם שאר העולם במאה ה- 21

נשיא צרפת שסיים זה עתה את ביקרו המתוקשר בישראל עם רעייתו קרלה ברוני-סרקוזי, חזר לארצו ולתוכנית שאפתנית אותה הציגה ממשלתו למודרניזציה של תעשיית היין של צרפת, על מנת להתחרות טוב יותר עם שאר העולם במאה ה- 21.

התוכנית החמש שנתית שהוצגה ע"י שר החקלאות מישל ברנייה אחרי שאושרה ע"י הנשיא סרקוזי, תתווה מחדש את הקטגוריות השונות של יין צרפתי ותציב פחות מגבלות על שיטות המשמשות לייצור יינות זולים ולא ממותגים נטולי אפלסיון; לדוגמא: שימוש בכפיסי אלון במקום בחביות.
יצרנים יורשו להציג את שם זן הענבים על התווית של יינות אלה.

בתעשייה יש המשבחים תוכנית זאת, אך רבים נוקטים בגישה של ישיבה על הגדר, ואחרים מבקרים בחריפות את מיקוד התוכנית בשווקים ולא בטרואר.

ממשלת סרקוזי נוקטת בתוכנית זאת שנכנסה לתוקפה ב- 1 ביולי, כדי להילחם בבעיות בתעשייה.
בעוד יינות הצמרת של צרפת ממשיכים לשלוט בשוק העולמי, הרי יצרני יינות זולים סובלים.
הצריכה הביתית הצטמצמה בעשור האחרון, ויינות זמינים ממתחרים חדשים כמו צ'ילי ואוסטרליה כובשים נתח שוק. צרכנים בשווקי יין מתרחבים כמו ארה"ב, נמשכים לתוויות קלות להבנה המציגות זנים ולא מותגי אפלסיון.

שר החקלאות הצרפתי אמר בעת הצגת התוכנית כי יינות צרפתיים סובלים ממגבלות המזיקות לתחרותיות שלהם בשוק העולמי המתרחב. "יין זה צרפתי הנו מורכב, ולעתים קרובות לא מבינים אותו", אמר השר.

תוכנית סרקוזי מתמקדת בתחום התחתון של היין הצרפתי – יין שולחני (Vin de Table) – שמעתה ייקרא בשם Vignoble Francaise – יינות צרפת.
יצרני יין יכולים להשתמש בענבים מאזורים רבים ולהשתמש בטכניקות זולות כמו הוספת תירוש לפני התסיסה כדי להעלות רמות אלכוהול, הוספת אבקות טאנינים או טעמים עם כפיסי אלון במקום ליישן את היין בחביות עץ אלון. טכניקות אלה נפוצות אצל יצרניות יין בעולם החדש, מה שמאפשר להן לשמור על מחירים נמוכים.

היינות שנקראו עד עתה Vin de Pays ייקראו: Indication Geographique Protegee – מה שאומר שהיין מגיע מאזור גיאוגרפי ידוע.
יינות Appelation d'Origine Controlee – אפלסיון ממקור מבוקר – יישארו בעיקרו של דבר ללא שינוי, פרט לכך שהם ייקראו עתה Appelation d'Origine Protegee – אפלסיון ממקור מוגן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר