הנשים קבעו: יין ישמח לבב אנוש

לפני שנה הוקמה קבוצה של חובבי יין בהחלטה של שלוש נשים: עורכת הדין אורית גלעד, ד"ר טל ברגמן – בכירה במשרד הבריאות, וגליה דולב – מתאמת נסיעות בחברת היי-טק. שלושתן חובבות יין על גבול המקצוענות, שהביאו לאוויר העולם האינטרנטי, הפייסבוקי והווטסאפי קבוצת יין העונה לשם 'יין ישמח לבב אנוש'

שותי יין יודעים שמדובר במשקה אותו שותים בדרך כלל בחברותא. יין, אומרים יודעי דבר, מקרב בין אנשים. התא המשפחתי הוא אומנם גם סוג של חברותא, אבל ריבוי קבוצות היין ברשתות החברתיות מצביע בבירור על כך שרובנו מעדיפים להשתייך לקבוצות יין בהן יש מספר לא קטן של חברים, שאהבת שתיית יין בצוותא משותפת להם. האינטרנט מלא בעשרות קבוצות יין, וגם אני חבר בקבוצות יין רבות ועוקב אחרי אחרות. יש קבוצות לא מעטות שגם נפגשות אחת לכמה חודשים, אבל לא תמיד זה קורה גם אם הכוונות טובות, מרצון או מחוסר ארגון ופירגון.

צילום משה מוסקו

לפני שנה הוקמה קבוצה של חובבי יין בהחלטה של שלוש נשים: עורכת הדין אורית גלעד, ד"ר טל ברגמן – בכירה במשרד הבריאות, וגליה דולב – מתאמת נסיעות בחברת היי-טק. שלושתן חובבות יין על גבול המקצוענות, שהביאו לאוויר העולם האינטרנטי, הפייסבוקי והווטסאפי קבוצת יין העונה לשם 'יין ישמח לבב אנוש'. לא מדובר בקבוצת דיונים מחכימה על יינות או לשיתוף חוויות יין, אלא קבוצה פעלתנית שמקיימת באופן אינטנסיבי במפגשי יין שבועיים.  חברים חדשים מצטרפים לקבוצה במתכונת של 'חבר מביא חבר'. היום, שנה מאז היווסדה של הקבוצה, יש בה יותר מ- 300 חברים פעילים. עד כדי כך ההצלחה מאירה פנים, שיש צורך לפצל את הקבוצה לפחות לשניים, שכן אין דרך לשתף את כולם באירועים השונים.

צילום יואב גד

עו"ד אורית גלעד, אישה יפה ומרשימה, מנהלת היום את הקבוצה, ומשמשת אשת קשר ואחראית בלעדית לכל האירועים. לאחרונה שאלתי את אורית במפגש יין ואוכל, במה שונה הקבוצה משאר קבוצות היין. "זו קבוצה של אוהבי יין מתחילים וגם מומחים ליין עם ותק וידע עמוק", היא מסבירה. "אנו לא רק חובבי יין. אנחנו גם אוהבי אוכל, אך בעיקר זו קבוצה של אנשים שאוהבים לעשות טוב אחד לשני וליצור חברויות אישיות. אנו מנסים ליצור חיבור בין האנשים לבין היין, וליצור מסגרת חברתית".

צילום אורית גלעד

אורית מקדישה לקבוצה שעות בלתי נגמרות של עבודה, וכולן בהתנדבות. אין שבוע בו לא מתקיים מפגש של קבוצת היין – ביקב, בבית פרטי, או במסעדה שמארחת את הקבוצה. ברגע שמתפרסם אירוע בקבוצת הווטסאפ של קבוצת היין, נרשמים כל אלה המבקשים להשתתף בו. בדרך כלל משתתפים בין 20-30 אישה ואיש בכל מפגש, והרישום מסתיים תוך דקות מרגע הפרסום במתכונת של 'כל הקודם זוכה'. אחר כך נפתחת רשימת המתנה, ומדי פעם מקיימים אותו אירוע במספר סבבים כדי להכיל את כל מי שביקשו להצטרף, ותמיד יש יותר נרשמים מאשר מקומות באירוע.

אירוע ביקב צוף בערד. צילום משה מוסקו

המפגשים נערכים בהשתתפות חברי קבוצה שמארחים את המפגשים בביתם, או דואגים לאירוח הקבוצה ביקב שהם מכירים ומוקירים. אורית גלעד, הרוח החיה והדינמית של הקבוצה, היא עורכת דין פעילה שבעבר ניהלה קניונים ידועים באזור המרכז. אחר כך עשתה הסבה לניהול דיור מוגן וזאת תוך כדי לימוד משפטים. היא עובדת היום במשרד עורכי דין בפתח תקוה, ואת שעות הפסקת הצהרים ואת הערבים היא מקדישה להפעלת הקבוצה הדינמית. "יש בקבוצה אנשים בעלי אוספים גדולים של יינות. יש מומחי יין ותיקים, ויש חברים שרק עכשיו מתחילים להכיר את עולם היין והכל חדש עבורם. אני עוסקת בחיבורים בין האנשים דרך עולם היין", היא מסבירה.

יינות יקב צוף בערד. צילום משה מוסקו

אפילו עכשיו, בימי הקורונה, יש מפגשים של קבוצת היין. לפני מספר שבועות קיימה הקבוצה אירוע ביקב צוף בערד, יקב בוטיק קטן בו מארחים בני הזוג אלי ודגנית בר שדה את אורחיהם לארוחת בשרים מעוררת השתאות, המלווה ביינות היקב הקטן שמייצר כ-3,000 בקבוקי יין בשנה.

אירוע ביקב דדה. צילום יונתן לבני

בשבוע לפני הסגירה החוזרת של ברי היין (ולכו תדעו מה יהיה המצב כאשר תקראו כתבה זאת), התארחה הקבוצה במועדון היין הישראלי, שהינו מועדון יין בדרום תל אביב בו מתקיימים בזמנים כתיקונם אירועי יין. אורח הערב היה ג'קי חזן, היינן של יקב דדה מכרם מהר"ל, שקנה לו שם בין יקבי הבוטיק בארץ. הוא מייצר יינות מצוינים, אך מקבל קהל ביקב רק בימי שישי עד כניסת השבת. אורית הצליחה לשכנע את ג'קי להציג בפני חברי הקבוצה את יינותיו. גם יעקב אוריה, אחד היננים המרתקים בישראל, הציג את יינותיו הכתומים והשונים כל כך בדירה של אחד החברים ברחובות, ביום בו הגשם לא הפסיק לרדת.

אין ספק כי חבורת היין העסוקה ביותר בישראל היום זו שאורית גלעד מרכזת, והכל כאמור בהתנדבות. בעיניי היא אשת השנה של היין בישראל לשנת 2020.

 

תגובה אחת

  1. נשים מובילות….אממממ…לי זה קצת נראה מנופח מחשיבות עצמית של אני ואני ואין בילתי. לומר לכם שאני מתרגש? אז זהו שלא!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר