הסופר חיים באר ב"ספרות מסיירת": מפגשי תרבות וטיול בנאות קדומים

וכך אמרו חז"ל, שמתנות טובות שניתנו להם לישראל במדבר, בזכותם של שלושת הגואלים ניתנו להם. המן – בזכותו של משה, ענני הכבוד – בזכותו של אהרון, והבאר – בזכותה של מרים. ומשום כך כמובן גם הכינוי ומסורת הסיפורים הארוכה מאוד בדבר "בארה של מרים"

שמורת נאות קדומים, ליד יער בן שמן, תקיים ערב שהוא חוויה של טבע ותרבות. מיזוג ושילוב בין נופי הארץ לעולם הספרים והסופרים.

האורח החודש יהיה הסופר חיים באר, שידבר על "בארה המתגלגלת של מרים" בנאות קדומים, ביום א' 10.9.06
לפני השיחה יתקיים סיור "באר בשדה – חפרוה הרועים", בו יוצגו מקווה העדרים במדבר, מקורות מים נאגרים, ומושגי הלשון הנובעים מהם.

מהי "בארה המתגלגלת של מרים"?
וכך אמרו חז"ל, שמתנות טובות שניתנו להם לישראל במדבר, בזכותם של שלושת הגואלים ניתנו להם. המן – בזכותו של משה, ענני הכבוד – בזכותו של אהרון, והבאר – בזכותה של מרים. ומשום כך כמובן גם הכינוי ומסורת הסיפורים הארוכה מאוד בדבר "בארה של מרים", שהיא לפי מסורת האגדה באר נודדת, העוברת ממקום למקום ונמצאת בכל פעם במקום אחר.
בזמן התלמוד, למשל, היו אומרים שבארה של מרים מצויה בים התיכון, ואפשר לצפות בה ממרום הכרמל, ובדורות אחרים אמרו שהיא מצויה בים כנרת. בהרבה מאוד מדרשים וכן בסיפורים מכל הדורות, עד לדורות האחרונים, אנשים מתארים כיצד פוגעים בבארה של מרים כמקור מים, כמעין של פלא שמתגלה לאנשים לפי שעה בהזדמנות חד-פעמית, והוא גם מעין של מרפא ושל ישועה.

שעת התחלת: 19:00
המפגש מתקיים תחת כיפת השמים
המחיר: 70 ₪ לאדם (כולל סיור מודרך, הרצאה שתייה חמה ועוגיות)

לרכישת כרטיסים: טל. 08-9770760
למידע נוסף: www.n-k.org.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר