הספיישל של רקנאטי

ביקב רקנאטי התקיים ביום שישי 12 בספטמבר אירוע אינטימי, שיועד במיוחד לציבור לקוחות היקב שרכשו בקנייה עתידית את יין הדגל של היקב – ספיישל רזרב 2005

ביקב רקנאטי התקיים הבוקר, יום שישי 12 בספטמבר, אירוע אינטימי שיועד במיוחד לציבור לקוחות היקב שרכשו בקנייה עתידית את יין הדגל של היקב – ספיישל רזרב 2005.

על מרפסת גג היקב הוכנו עמדות ישיבה עם כסאות מוגבהים לצד שולחנות בר גבוהים, מוסיקת רקע הנעימה את האווירה, שולחנות עמוסים בירקות טריים וצבעוניים, גבינות איכות של משק "יעקבס" מכפר הרא"ה, לחם טרי, זיתים, מיצים טבעיים של תפוזים ולימונדה, והכי חשוב: יין, ויין טוב.

נועם יעקובי מנכ"ל היקב, אורי שקד מדרך היין, ומירב קרן מנהלת השיווק, קיבלו את האורחים בסבר פנים ובחיוך מחבק ואוהד.
בחדר הטעימות נפרשו יינות הספיישל רזרב של היקב מבציר 2003, 2004, 2005 בבקבוקי מגנום מצודדי מראה ונוכחות; ובקבוקי ספיישל רזרב 2006, כאשר זו הייתה למעשה הטעימה הראשונה ללקוחות של היין שכבר נמצא בבקבוקים אחרי שלב החביות, אבל הרבה קודם להשקתו שתהיה באמצע שנת 2009.

לצד זוג מטעימים צעירים וחינניים, ניצבו יינני היקב גיל שצברג ועידו לוינסון; חייכנים ונכונים לשרת ולהעניק הסבר יסודי ומפורט, מקצועי ומלומד ובגובה העיניים על כל יין הנמצא בבקבוקים.

אישית אהבתי מאוד את הספיישל רזרב 2004. מצאתי בו עומק ובשלות, אף עם הרבה קפה ועץ קלוי, הרבה פרי, ונוכחות עוצמתית של טאנינים.

לשמחתי, סביב השולחן ישבו לצדי בני זוג וגבר נוסף, שאצל כל אחד מהם בשלב כזה או אחר בטעימה היה יין משנת בציר אחרת. מנעד הטעמים והארומות, ההשוואה המתבקשת לאורך ציר הזמן, וגם ההעדפות הפרטיות של כל אחד ואחת, תרמו מבחינתי להערכת היינות באופן הכי לא משוחד שבעולם.

ה- 2006 הנמצא עדיין בראשית הדרך, מלמד על הפוטנציאל הטמון ביין, שיהיה בדרך למושלם בערך באמצע השנה הבאה. צבעו אדום סגלגל, הגוף בינוני עד מלא, הטאנין נוכח ומוחשי, תיבלון, פלפל שחור, פרי יער שחור, נימת טבק, מבנה איתן, והסיומת ארוכה.

מחירם של יינות הספיישל רזרב של רקנאטי עומד כיום על כ- 179 ₪ – סכום מכובד לכל הדעות. מאידך, חובבי יינות היקב המושבעים, ואלה שהגיעו היום לאסוף את בקבוקי ה- 2005 אותם רכשו ברכישה עתידית דאז, נהגו כך גם היום, עת הזמינו במחיר מוזל של 130 ₪ את ה-  2006,  והרשימה הלכה והתארכה לכל אורך הבוקר.

 

צילום: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר