הסרט היפני "אהבתה מרתיחה את מי האמבט" – נוגע ללב וטעים

הסרט היפני המקסים "אהבתה מרתיחה את מי האמבט"  של הבמאי ריוטה נקאנו, שהיה נציג יפן לאוסקר 2018, הוא סרט נוגע ללב, מרתק ומהנה. הסרט מציג דמויות אותנטיות, חזקות אך מרגשות, עם משחק מצוין, אמיתי ואמין, מהמבוגרים עד הילדים הקטנים.

הסרט מספר על משפחת סשינו שניהלה בית מרחץ מסורתי עד שקוזהירו, אבי המשפחה, החליט לעזוב את הבית. כאשר אשתו המגדלת את בתם המתבגרת לבד, מגלה כי נותרו לחייה מספר חודשים בלבד, היא בוחרת להסתיר זאת ממנה ועורכת רשימת משימות, בהן למצוא את האב הנעלם ולפתוח מחדש את בית המרחץ. הסרט שוזר ברגישות רבה, בהומור עדין ובאהבה דרמה משפחתית עם מתחים וסודות, שבסופו של דבר מהדקים ומחזקים את הקשרים ביניהם, בתוך סיפור טרגי שסופו ידוע מראש. הסרט יוצר דמויות בלתי נשכחות שתאוות החיים בוערת בהן.

מעבר לעלילה שנראית בהתחלה פשוטה, אך מתגלה כמפתיעה ומורכבת, עובר לאורך כל הסרט כחוט השני מוטיב האוכל, אשר מופיע מספר פעמים ולו תפקיד חשוב בעלילה. החל מטקס ארוחת השאבו שאבו היפנית המסורתית – ארוחה משפחתית באווירה חמימה וחגיגית, שמורכבת ממבחר ירקות, טופו, פטריות ובשרים. הכל מוגש חי למרכז השולחן, והסועדים מבשלים לעצמם את המצרכים בתוך סיר ענק של ציר, ואז טובלים ברטבים טעימים ואוכלים בליווי אורז יפני.

אם זה לא מספיק, הקטע עם סרטן העכביש בעל הרגליים הדקות והארוכות, אשר נשלח באופן מסתורי למשפחה מדמות לא מוכרת, ומביא עמו הרבה שמחה והתרגשות, כיאה למעדן. לקראת סוף הסרט סרטו העכביש חוזר לקדמת הבמה, בסגירת מעגל מפתיעה. המלצה שלי – רוצו לראות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר