הסתדרות הרופאים הווטרינרים מזהירה: נתגלו זיופים נוספים של "התג הירוק" למזון מהחי

הזיופים שנתגלו הם שימוש במדבקות ללא הרשאה וזיוף התג ע"י שינוי גרפי בסמל: הזייפן הפך את העיגול למשושה ועין בלתי מיומנת לא יכולה להבחין בזיוף. כמו כן נתפסו מדבקות מזויפות על מוצרים שלא עוברים את הבדיקות ואינם מורשים להציגו, ועל אריזות יצרן שפשט את הרגל

מספר חודשים לאחר שהתגלו זיופי התג הירוק, התגלה להסתדרות הרופאים הווטרינרים מידע נוסף לפיו גורמים שונים מזייפים את התג הירוק , הזיוף נתגלה הן באזור הצפון במספר מקומות והן באזור רחובות . הזיוף היה סימון מוצרים ע"י תג ירוק מבלי שעבר היצרן את הבדיקות המחמירות, ומבלי שעמד בתנאים הקפדניים הנדרשים לקבלת התג.

"התג הירוק" הינו הארגון הווטרינרי לפיקוח וולונטרי בתחום המזון מהחי, הן בתהליכי היצור, והן בתהליכי ההובלה והשיווק.
"התג הירוק" שם לו למטרה לשדרג את רמת איכות יצור המזון והובלתו, מעבר לכללים והתקנות המחייבות, שנקבעו ע"י משרדי הבריאות, החקלאות וגופים אחרים.העיקרון המרכזי ב"תג הירוק", היא הסכמתם של כל המצטרפים לקבל עליהם מרצון את כללי הפיקוח המחמירים של הארגון, ולהיות כפופים להנחיות המקצועיות של מומחי "התג הירוק".

הזיופים שנתגלו הם שימוש במדבקות ללא הרשאה וזיוף התג ע"י שינוי גרפי בסמל: הזייפן הפך את העיגול למשושה ועין בלתי מיומנת לא יכולה להבחין בזיוף. כמו כן נתפסו מדבקות מזויפות על מוצרים שלא עוברים את הבדיקות ואינם מורשים להציגו, ועל אריזות יצרן שפשט את הרגל.

עורכי הדין של הארגון הוציא בימים האחרונים לזייפנים מכתבי התראה, ודרשו מהם להפסיק מיידית את השימוש בסימן "התג הירוק".
מנכ"ל הארגון, יוסי רביד, מתריע כי בכוונתו לפנות למשטרת ישראל במידה והגורמים הבלתי מוסמכים ימשיכו להשתמש בתג ללא אישור.

לפני מספר חודשים נתגלו זיופים של התג, אך בעקבות מכתבי ההתרעה נפסק למיטב ידיעת הארגון השימוש בתגים המזוייפים הללו.

הארגון מציע לציבור להתקשר לקו החם בכל מקרה של שאלה בנושא או בנושאים אחרים, הקשורים לטיב המזון מהחי, בטלפון 03-6049691. את רשימת החברות והיצרנים בעלי התג ניתן לראות גם באתר האינטרנט של "התג הירוק" בכתובת www.tagyarok.org.il.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר