הסתיים הקורס הראשון לייצור יין במכללת אריאל

מפגש הסיום בו למדו התלמידים את עקרונות הכנת הבלנד, נעל את ארבעת חודשי הקורס שכללו שיעורי גפן ויין, שיווק, מיתוג, וניהול יקבי בוטיק

המפגש הנועל את הקורס לייצור יין וניהול יקבי בוטיק הראשון התקיים בשבוע שעבר במרכז האקדמי באריאל, בהדרכת חיים גן, שיבי דרורי ועידו לוינסון. נכחה בשיעור ולקחה חלק פעיל בו גם עירית שנק-בוקסר, ייננית יקבי ברקן.
השיעור כלל טעימות יין מיקבי בוטיק ויקבים מסחריים, כמו גם טעימת יינות פרי יצירתם של משתתפי הקורס.
מפגש הסיום בו למדו התלמידים את עקרונות הכנת הבלנד, נעל את ארבעת חודשי הקורס שכללו שיעורי גפן ויין, שיווק, מיתוג, וניהול יקבי בוטיק.

בקורס הרצו בין היתר פרופסור עודד שוסיוב, ד"ר ארקדי פפיקיאן, גיל שצברג, עידו לוינסון, עירית שנק-בוקסר, איתי להט, יותם שרון, טל שקד, מורן עשור, ועוד רבים וטובים אחרים מענף היין בישראל.

המנהל האקדמי של הקורס, עידו לוינסון, אמר במפגש הסיום: "המוקד לטיפוח יזמות במכללת אריאל ושיבי דרורי, אשר יזם את רעיון הקמת הקורס, פנו אלי בבקשה לרכז אקדמית קורס לייצור יין. חשתי כי מעבר לרצון שלי ללמד ייצור יין ליצרנים העוסקים או הרוצים להתחיל לעסוק בתחום בכלל, יש צורך לשים דגש על הכשרתם של היצרנים הקטנים בפרט, וזו הסיבה להתמקדותו של הקורס בתחום יקבי הבוטיק. מכיוון שליצרנים הקטנים הכנת יין הינה לרוב עיסוק נוסף ואין הם מתפרנסים אך ורק ממנה, לא תמיד יש באפשרותם ללמוד ייננות באופן המקיף ביותר, לדוגמה כתואר אקדמי באחת האוניברסיטאות בחו"ל, ויש לתת מענה מקצועי שיספק להם את הכלים הדרושים כדי להתמודד עם העיסוק בעולם היין".

"יצרנים קטנים מתמודדים במידה זו או אחרת גם עם נושאים נלווים כגון שיווק, מסחר וניהול עסק קטן, ולכן החלטנו על פתיחת קורס ייחודי זה, המאגד בתוכו לא רק את נושאי הליבה של גידול גפנים והכנת יין, אלא גם את הנושאים הנגזרים מכך", אמר לוינסון. "בארץ קיימים בהערכה גסה מעל 200 יצרני יין קטנים ויצרני בוטיק. אני מאמין שקורס זה מספק ליצרנים את "ארגז הכלים" לו הם זקוקים לצורך הכנת היין וניהול היקב.
התגובות שקיבלנו לכל אורך הקורס היו טובות מאוד. אני מאמין שהמשתתפים נהנו מאוד, וחשוב מכך – למדו לעשות יין טוב יותר.
החלטנו כבר על פתיחת מחזור שני לקורס, אשר יחל בחודש דצמבר הקרוב. כמו כן יוכנסו תכנים נוספים והקורס יורחב לכדי קורס חצי שנתי.
אני מזמין את הבוגרים להשתמש בכלים אותם למדו בקורס, להמשיך ולייצר יין ישראלי טוב, וליהנות מחדוות העשייה", סיים לוינסון את דבריו. המפגש הסתיים בהרמת כוסית וקבלת תעודות סיום, אך טעימות היין במקום נמשכו עוד זמן רב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר