הערכים התזונתיים והיתרונות הבריאותיים של גבינות טבעוניות

מגוון עשיר וטעים של גבינות טבעוניות, המאפשרות להכין כריך עשיר מן הצומח,
הכותבת עומר גלעדי היא הרבליסטית קלינית ומטפלת פרא-רפואית, ויועצת לחברת משומשו

מחקרים רבים מצביעים על היתרונות שבהפחתת מוצרים מן החי בתזונה. ההיבטים המוסריים והאקולוגיים של תזונה טבעונית, ברורים מאליהם. עד לפני שנים לא רבות, הבעיה המרכזית שניצבה בפני אלה הבוחרים להתנסות בתזונה טבעונית, היו האפשרויות הדלות לבחירה והקושי לגוון. אחרי הכל, כמה כבר אפשר לאכול ירקות, לחמים, וקטניות? בשנים האחרונות חל מפנה משמעותי בהיצע המזון הטבעוני בעולם, ואחר כך גם בארץ. פתאום אנחנו רואים בכל חנות מכולת תחליפי חלב מבוססי שקדים, סויה, ושיבולת שועל; תחליפי בשר מבוססים על סויה או טופו ועל פטריות איכותיות; ואפילו מגוון עשיר וטעים של גבינות טבעוניות, המאפשרות להכין כריך עשיר מן הצומח, עם גבינה טבעונית צהובה או מלוחה, פרוסות ירקות צבעוניים ופריכים, וממרח טעים שיקשור ביחד את כל הטעמים.

על מנת לבחור בריא יותר, לא חייבים להיות טבעונים אדוקים
על מנת לבחור בריא יותר, לא חייבים להיות טבעונים אדוקים

למה מוטב לבחור גבינות טבעוניות – גם אם אתם לא רגישים ללקטוז או טבעוניים?

על מנת לבחור בריא יותר, לא חייבים להיות טבעונים אדוקים. הפחתה בכמות החלב הניגר ומוצרי החלב שאנחנו בוחרים לאכול – ביחד עם הקפדה נאותה על צריכה של כמות סידן שמתאימה לנו (בעיקר על פי המין והגיל), עשויה לשפר את בריאותנו. החלפת הגבינות מן החי בגבינות טבעוניות תחסוך מהגוף שלכם, בין השאר: את הכימיקלים, שאריות חומרי ההדברה והאנטיביוטיקה המצויים בחלב; את השומן הרווי מן החי והכולסטרול המצוי במוצרי חלב, בעיקר אלה באחוזי שומן גבוהים; את האלרגיות שחלבון החלב עשוי לעורר – במערכת הנשימה (ליחה), ובעור; את הפרעות העיכול שהחלב גורם אצל אנשים מסוימים; את המחלות הקשורות מחקרית בצריכה גבוהה של חלב ומוצריו: מחלות לב וכלי דם, השמנת יתר, סוכרת מסוג 2, קטרקט (ירוד) ואחרים.

משמעות היעדר הרכיבים מן החי בגבינות הטבעוניות, היא 0% כולסטרול
משמעות היעדר הרכיבים מן החי בגבינות הטבעוניות, היא 0% כולסטרול

הגבינות הטבעוניות – שפע של יתרונות בריאותיים

יש בשוק מספר יצרני גבינות טבעוניות, ביניהם המותג "משומשו", עם מגוון סוגים של גבינות טבעוניות. אלה עשויות בעיקר שמן קוקוס ושמנים מן הצומח, בתוספת של עמילנים ותבלינים.  משמעות היעדר הרכיבים מן החי בגבינות הטבעוניות, היא 0% כולסטרול. הגבינות מכילות שומן רווי שמקורו בשמן הקוקוס והקנולה. שמן הקוקוס הינו שומן רווי מסיס במים ובעל מבנה שונה, שאינו גורם להצטברות של פלאק בדפנות צינורות הדם, הוא משפיע על איזון של סוכר בדם, הגברה של קצב חילוף החומרים בגוף, ואפילו על הפחתה ברמות הכולסטרול.  בגבינות כאלה מצאנו תכולה גבוהה של סידן וסיבים תזונתיים.

בחירה בריאה ונבונה יותר עבורכם ועבור הילדים
בחירה בריאה ונבונה יותר עבורכם ועבור הילדים

בחרו בריא

זמינותן והטעם העשיר שלהן, הופכים את הגבינות הטבעוניות שתמצאו בכל מדף במכולת, לבחירה בריאה ונבונה יותר עבורכם ועבור הילדים. גם אם קשה לכם לוותר לחלוטין על כל מוצרי החלב שאתם צורכים – המעבר לגבינות טבעוניות בכריך לעבודה או לבית הספר, יספק רכיבים תזונתיים הכרחיים לגוף, ויחסוך ממנו את החסרונות שבצריכת מוצרי חלב מן החי.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר