הפאנל קבע: בראבו לברבדו

משמח לדווח על הובלה ישראלית בשלושת סבבי הטעימה: יקב ציון – עד 50 ש"ח, טוליפ – 50-100 ש"ח, ובראבדו – מעל 100 ש"ח. מחמאה ליינות הישראליים

אתר "אכול ושאטו" ממשיך במיזם של שילוב בין קהל יעד ההולך ומתעצם הפונה כל העת לאתר בחפשו אחר חדשות וחידושים על מסעדות, אוכל, יין, ודברים טובים בחיים; לבין מי שמבקשים להתחבר לרעיון של טעימת יינות משותפת והעברת רשמי טעימה בגובה היין אל הציבור.

"בית המשקאות של נפתלי" היא החברה הסיטונאית הוותיקה ביותר בארץ בענף היינות והאלכוהול. החברה משווקת מזה כ-40 שנה משקאות לבתי מלון, למסעדות ולברים בכל רחבי הארץ.
כמו כן בבעלות החברה רשת חנויות באזור המרכז: בתל-אביב, גבעתיים ורמת השרון, בר הצמוד לחנות שברמת השרון וחנות וירטואלית. כאשר את החנות הפועלת ברמת השרון מאז שנת 1998, מנהלת ומובילה רעייתו של נפתלי, ציפי פנטל, אישה בכל רמ"ח אבריה, שאת אהבת היין היא משווקת החוצה ובמנות גדושות של חיבור נכון של לקוחות קבועים, קיום ערבי טעימה, קיום אירועי השקה, והפעלת הבר שצמוד לחנות היין, שהנו בר אינטימי ומיוחד במינו.

 

הבר הוקם תחילה כדי לתת מענה לחובבי היינות שרצו לטעום את היין לפני שקנו בקבוקים בכמות גדולה. עם הזמן הפך המקום לפאב שכונתי. הייחוד העיקרי שבו הוא תפריט היינות הכולל את כל היינות הנמכרים בחנות. המבקרים בבר יכולים לקנות בחנות כל יין שהם חפצים בו, ותמורת דמי חליצה בסך 30 ₪ לשתות אותו בבר.
יתרון נוסף הוא שבכל שעה שהבר פתוח ניתן לקנות משקאות בחנות, הרבה מעבר לשעות הפעילות הרגילות של החנויות, כולל סופי שבוע; והנה יש לכם טעימת יין שהיא גם חווייתית ואפילו מסוגננת לצד אנשים יפים ומוזיקת אמביאנט ולאונג' מרגיעה.

לבית המשקאות הוותיק של נפתלי, יש לאחרונה סלוגן חדש, צעיר ומלא בכוונות טובות:  a drop of good mood (טיפה של מצב רוח טוב), שמאחוריו עומדת עלמה חביבה בשם נלי אור המספקת שירותי תוכן לתקשורת שיווקית תחת המותג "מילת מפתח" .

התכנסות חברי פאנל הטעימה בחנות היין שברמת השרון באחד מערבי השבוע האחרון, כינסה קבוצה של אנשים שבאה באהבה והתקבלה באהבה, בהחלט עם הרבה יותר מאשר טיפה אחת של מצב רוח טוב.
ביניהם מימי בן יוסף, איש רב פעלים, עיתונאי ואיש יין ותיק; ליאור כספי, מנכ"ל "סיגמא – טים תערוכות"; חן אמיתי, איש מחשבים מבנק הפועלים, חובב יין מושבע וכורם בעברו; עידו לוינסון, יינן יקב רקנאטי והבעלים של יקב לוינסון החדש; ויוויאן מן, מנהלת חנות היין של סניף גבעתיים ברשת; רני רוגל, העורך הראשי של "אכול ושאטו"; רועי רוגל, בונה האתר; ליאור זליגמן, מחנך כיתה י"א בתיכון "אלון" ברמת השרון, מרצה לספרות ולפילוסופיה ואיש שיווק יין בעברו; ועבדכם הנאמן דני רובין, אשר על הטעימה והכתיבה כאחד.

הכותרת שלמענה התכנסו חברי הפאנל הייתה "הכן יינותיך האדומים לשולחן החג", וזאת לאור הביקוש הרב ותנועת הלקוחות הגדולה המבקשת וצורכת יין בכמויות. ערב הטעימה נועד להציע אלטרנטיבה חופשית עבורכם לבחור את המתאים עבורכם בטעם ובמחיר.

ציפי דאגה לערוך שולחנות עמוסי תקרובת שכללה גבינות, ירוקות חתוכים, זיתים ולחם טרי, לעטוף היטב בנייר כסף אטום את בקבוקי הטעימה העיוורת עד מרום פיית הבקבוק בכדי להסתיר מעין, כל אפשרות לזיהויים של הבקבוקים.

את הבחירה לגבי המגוון וההיצע שמרה ציפי לעצמה כאשר הסייגים היחידים היו 3 סבבי טעימה, בכל סבב יוטעמו 4 בקבוקים, כאשר היינות בכל סבב יהיו בקטגוריית מחיר אחרת: יינות עד 50 ₪, יינות בין 50 – 100 ₪, ויינות מעל 100 ₪, ללא מגבלת ארץ מוצא. טופסי טעימה מיוחדים הוכנו מבעוד מועד בקטגוריות של: מראה, ריח, טעם, ושקלול סופי הלוקח בחשבון את המחיר שנמסר עם חשיפת הבקבוקים בסיום הסבב, בציונים של 1-5.

סבב ראשון: יינות עד 50 ₪
ברברנה שירז-טמפרניו NO.1 שנת 2005 – ארץ מוצא: ספרד. צבעו אדום כהה, באף תחושה של יין לא מקומי, ריחות חיזור ראשוניים שמתאדים מאוחר יותר, יין מעניין, ארומות של פלפל, עשן ותבלינים, טאנינים רכים, גוף בינוני, סיומת יבשה, מחירו 45 ₪. 

יקב ציון סדרת ארז קברנה סוביניון 2006  – בהרכב היין נוספו 7% ענבי מרלו  ו- 5% וענבי פטיט סירה. היין התיישן 12 חודשים בחביות עץ, ברובן לא חדשות. גוף בינוני עד מלא, צבעו אדום נוטה לכהה, מיצוי עוצמתי של פירות יער שחורים ואדומים, נימת קקאו וקפה, סיומת ארוכה ומהנה. מחירו 45 ₪.

מילטון פארק שיראז 2006 – Milton Park Shiraz, Thorne-Clarke,Barossa, Australia – צבע היין סגול, הפרי עוצמתי, הרבה פרי יער שחור, תותים ואוכמניות. מיצוי פרי בשל עם עומק ונוכחות באף, קופסת תבלינים. גוף היין בינוני. מחירו 50 ₪.

יקב טפרברג טרה קברנה סוביניון-מרלו 2007 – יין צעיר, מורכב מ- 25% ענבי קברנה סוביניון, 70% ענבי מרלו ו- 5% ענבי קברנה פרנק. צבעו אדום ארגמני, נוטה לסגול. ארומה פירותית של דובדבן ופירות יער, נימה לא משתלטת ואפילו תורמת של עץ חבית לא מודגש. יין חלק ועגול, טאנינים רכים. הסיומת ארוכה, מאוזנת ומלטפת. מחירו 48 ₪.

בסבב טעימה זה התקבל שוויון בראש בין הקברנה סוביניון של ציון ארז לבין השיראז האוסטרלי של מילטון פארק.

 

סבב שני: יינות בין 50 – 100 ₪

יקב טוליפ מוסטלי שיראז 2006 – יין צעיר, מיצוי פרי גבוה, אף מצוין, ארומה טובה וניחוח עשיר. מורכב מ- 64% ענבי שיראז מכפר יובל, 15% ענבי קברנה פרנק, 15% מרלו ו- 6% ענבי פטיט ורדו מהרי יהודה. מדובר בשיראז עוצמתי, שהטרואר של הכרמים נתן אותותיו בפרי. היין בעל גוון בורדו כהה עם שוליים סגולים. הגוף מלא ועגול, הארומה של תותי עץ שחורים, אקליפטוס, מנטה, עץ קלוי ופירות אדומים בשלים. היין בעל טעם מאסיבי וצפוף, מרוכז ומאוזן, ובעל טאנין בשל ומתקתק. הסיומת ארוכה, עם שפע טעמי פירות שחורים. מחירו 75 ₪.

וילה אנטינורי 2004 – ארץ מוצא: איטליה. פירותיות טובה, טאנינים חלקים, באף נגיעות של שוקולד, רמז לוניל, קליה ועץ. סיומת ארוכה ופירותית. מחירו 84 ₪.

טרה ברוסה שירז 2006 – Thorne Clark Terra Barossa Shiraz – ארץ מוצא: אוסטרליה, צבעו עמום במקצת, יין בעל גוף מלא, ארומות וטעמי פרי יער שחור, פלפל שחור, קסיס, נימת עץ חבית, סיומת ארוכה. מחירו 69 ₪.

בקבוק היין הרביעי בסבב זה של הטעימה נמצא קורקי,  ולפיכך התמודדותו נפסלה. חברי הפאנל ביקשו להתקדם בטעימה ולא להחליפו באחר, וזאת מבלי לדעת את זהותו של בקבוק היין.

המנצח בסבב טעימה זה, ובאופן גורף, היה המוסטלי שיראז של יקב טוליפ.

סבב שלישי: יינות מעל 100 ₪
יקב ברבדו קברנה סוביניון 2006  – יין חנפני, מאוד מהנה וכייפי לשתייה, צבעו אדום עמוק וצלול. באף נגיעות של גרגרי יער בשלים, ופלפל ירוק ושחור, מתיקות מדומה מגרה ומפתה מאוד, שזיף וניחוח וניל. היין עשיר ובעל גוף מלא, טאנינים רכים וטעמי פרי מורכבים ומתמשכים. מחירו 115 ₪. יופי של יין לטעום ולצקצק שפתיים מהנאה.

יקב ברון קיריל רוטשילד 2004  – ארץ מוצא: צרפת. צבע אדום ארגמני, אף בעל מוטיבים אנימליים, ריחות חווה וברט, הפה מאכזב, הסיומת קצרה. מחירו 140 ₪.

יקב תשבי – יונתן תשבי שדה בוקר S.R 2004 – גדולות ונצורות וכתרים קשר מבקר היין הססגוני גרי וואיינרצ'אק ליין זה אותו כינה "הבורדו היהודי". צבעו אדום כהה, כמעט בלתי חדיר לאור. באף פירות יער בשלים אדומים ושחורים, ונימת עץ עם ווניל. החמיצות מאוזנת. בסיומת עולים קפה ומוקה. מחירו 150 ₪.

יקב אולירי ווקר שירז 2004 – ארץ מוצא: אוסטרליה. חבל מקלרן. יין עוצמתי, מלא גוף ועשיר. הארומות כשל פרי מבושם ונגיעה של זיתים. שוקולד וליקריץ ממשיכים לאניס ושזיף שחור, מוקה תבלין, פטל שחור ומכת אלכוהול באף עם 14.5%. נימת עץ אלון עם נגיעות קפה לקראת הסיומת. זה היה היין האחרון בטעימה, והוא עורר עניין רב. אחדים מהטועמים היו סבורים שמקורו בגליל העליון ורמת הגולן, עם רמז לכרמי מושב בן זימרה, אחרים סברו כי מדובר באף אירופאי, למרות  הסתייגותו של המורה לספרות ופילוסופיה, שטען כי המגמה הגלובלית בשוק היין עשויה להטעות. מחירו 125 ₪.

המנצח בסבב טעימה זה היה הקברנה סוביניון של יקב ברבדו, כאשר השירז האוסטרלי מנסה לנשוף בעורפו עם ציונים טובים מצד חלק מחברי הפאנל. אולם הפעם, בדידותו של המנצח תישאר בידיו של ברבדו.

סיכום: היינות הישראלים בלטו לאורך סבבי הטעימה, ועל כך כבוד ושאפו.
מסתבר ללא שום ספק שיינות בטווח מחיר של מעל 100 ₪ נותנים מצג מהנה של יין איכותי ומושקע. באותה מידה הוכיח יקב טוליפ כי גם בטווח מחירי האמצע שמתחת ל- 100 ₪ אפשר להעניק לצרכן יין מוצלח ומהנה.
איכות, לא הייתה זולה מעולם.

חנויות בית המשקאות של נפתלי
גבעתיים – אלוף שדה 15, בתחנת הדלק פז, טל' 03-7316022
רמת השרון (חנות ובר) – סוקולוב 67, טל' 03-5473501
תל אביב – אבן גבירול 184 פינת יהודה המכבי, טל: 03-5445914
אתר החנות הוירטואלית – www.goodwines.co.il

 

 

צילום: דני רובין, נלי אור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר