הפילוסופיה של האורז ופנייה אל הנשמה באמצעות חמשת החושים

בוקר ייחודי המשלב לראשונה ארוחה משישה מטבחים אסייתים יתקיים לקהל הרחב בקמפוס ברושים לרפואה משלימה. בבסיסו פנייה אל הנשמה באמצעות חמשת החושים תוך כדי הכנה ואכילה של מזון מעורר השראה. וגם: מדיטציה באמצעות כתיבה יפנית מסורתית

קמפוס ברושים לרפואה משלימה מסתמן כבית של חובבי הרוח. ימי השישי במתחמו הופכים רוחשי פעילות וכוללים סדנאות והרצאות במגוון תחומים המעשירים את הנפש. ביום שישי,- 7.4.06, תיערך בקמפוס סדנת בישול בניחוח אסייאתי.
בבסיס הסדנא אכילה מודעת כדברי אייהיי דוגן, ממורי הזן הגדולים בכל הזמנים: 'טקס האכילה הוא מהות האמת של כל הדרהמות. ברגע האכילה, אנו מתמזגים עם המציאות המוחלטת. לפיכך הדהרמה היא אכילה ואכילה היא דהרמה'.

הסדנא תועבר על ידי אביטל סבג חורש, מומחית ברפואה טבעית, נטורופטית מוסמכת N.D.Lic.ac המתמחה בתזונה ודיקור סיני, באסכולת הגזעים והענפים ובמספר שיטות מגע ובטיפול בנשים בהריון וילדים.

לדברי המארגנים, סדנת הבישול האסייתי תקרב את המשתתפים לטעמים ולפילוסופיה שמאחורי תרבות החיים האסייתית ותתן הזדמנות להצצה אל תרבות האכילה המסורתית. המשתתפים יתחברו לריחות ולטעמים של המזרח דרך חמשת החושים ודרך סיפורים תוך כדי עשייה. עוד בסדנא: לימוד על אורח החיים של עמי המזרח, הוויטנמים, הסינים התילנדים והיפנים. מה הם אוהבים לבשל, באילו תבלינים כל אחד משתמש, מה ייחודי בכל מאכל ומהם הערכים התזונתיים החשובים לכל אחד מהם.

תכנים ייחודיים בסדנא יהיה אפשר למצוא בלימוד הרגלי הצריכה הבריאותית של העמים. באילו סודות ותרופות כל עם משתמש, כאשר לבסוף יכינו המשתתפים ארוחה אסייתית בריאה. בארוחה יוכנו מרק תאילנדי על בסיס דגים ועשב לימון, איטריות סובה מוקפצות עם ירקות וטופו, פאד טאיי מסורתי, ודפי אורז במילוי ירקות.

"הקולינריה האסייתית עשירה ומגוונת", אומרת אביטל סבג-חורש, "זאת הפעם הראשונה שמתאפשרת הצצה חוויתית למכלול המאכלים שמציעים עמים אלו. יחד עם לימוד אורחות החיים של כל אחד מהם נוצר חיבור לתרבות רחוקה".

הסדנא תתקיים ביום שישי, 7.04.06 בין השעות 09:00-12:00 ועלותה 180 ש"ח.
אורי בר: 054-6897967

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר