הפניניג טועמים עולם בדרך היין נס ציונה

פרט ליינות חו"ל, הוטעמו יינות של היקבים הישראליים בנימינה, צרעה ורקנטי. חלק גדול מהיינות באירוע, וכן בחנות הסמוכה של דרך היין, נמכרו במחיר הנחה בתנאי מבצע GRAND SALE שהתחיל ביום ו' בכל הרשת

רשת "דרך היין" חגגה כהרגלה באירוע רב משתתפים, "הפנינג" אותו היא כינתה "טועמים עולם בדרך היין נס ציונה".
אני מוכרח לציין שהפקת לקחים הקשובה להלמות לב הציבור עשתה משהו לבעלי "דרך היין", והאירוע בנס ציונה הביא לידי ביטוי חלק מהשינויים הכל כך מתבקשים.

אם אשווה את האירוע הקודם שהתקיים במודיעין לאירוע הנוכחי, יכולתם למצוא כאן, בניגוד למודיעין, דוכן של לחמים מאפה בית, עוגיות מאפה בית, גבינות עזים ריחניות, רביולי ברוטב אדום, אורז וירקות עם עוף מוקפץ.

מחיר הכניסה לאירוע היה 25 ₪, וכלל כוס יין שחלק גדול מהמבקרים שדרגו אותה בו במקום בכוס שווה בתוספת 10 שקלים. כמו כן קיבל כל רוכש כרטיס זוג שוברים. הראשון זיכוי לרכישת יין, והשני שובר זיכוי בסך 10 ₪ שאיפשר לטועם לקבל מנת כיבוד של רביולי או ירקות מוקפצים – בהחלט עסקה הוגנת ושווה לכל נפש.

פרט ליינות חו"ל, הוטעמו יינות של היקבים הישראליים בנימינה, צרעה ורקנטי. חלק גדול מהיינות באירוע, וכן בחנות הסמוכה של דרך היין, נמכרו במחיר הנחה בתנאי מבצע GRAND SALE שהתחיל ביום ו' בכל הרשת.
מרבית האורחים החלו את "המסע בעולם" דווקא בדוכן היינות הארוך, שם הוטעמו במשורה ובכוס מידה כנגד סימון ברשימת היינות אותם הגדירה הנהלת הרשת כ"מיוחדים". ואלו הם:
מואיקס פואי בלנקט 2001 – בלנד בורדולזי מסנט אמיליון, יין אדום יבש במחיר 159.90 ₪,
גיגל שטונף דה פאפ 2001 העשוי מכ- 13 זני ענבים, שהבולטים שבהם היו הגרנאש, הסירה והמורבד במחיר 319 ₪ ,והוא מחייב שתיה לאחר חידרור,
מרקז דה ריסקל ריוחה גראן רזרבה 1998 העשוי 100% ענבי טמפרניו במחיר 239 ש"ח,
רוונסווד נאפה ואלי זינפנדל במחיר 135 ₪ – מאה אחוז ענבי זינפנדל, ולטעמי האישי הטוב שביינות שטעמתי בשולחן זה,
רופינו וינו נובילה רזרבה 2001 במחיר 211.65 ₪ – זהו יין אותו טעמתי בטעימת אורך של יינות רופינו בעבר, בהדרכת טל שקד, והוא בהחלט יין משובח וערב לחך,
מרגלית קברנה סוביניון 2004 במחיר 149.90 ₪ – ולכבוד ליקב מרגלית על מיקומו של אחד מיינותיהם ליד ה"מיוחדים".

ברחבת ההטעמה מול חזית החנות, התגודד קהל רב שהלך והתעצם ככל שהערב נמשך. דוכני ההטעמה הציעו יינות חו"ל: מבורגון בצרפת את לואי ז'אדו, מעמק הרון את הגיגל קוט דה רון, מבורדו את לאנקלו סנט ז'ק, מואיקס בורדו ומואיקס מדוק, מאיטליה טוסקנה את הרופינו קיאנטי, רופינו איל ליאו, ורופינו אזיאנו, מפימונטה את האלדו קונטרנו דולצ'טו, מוונטו את הטומאסי ואלפוליצ'לה ואת הטומאסי לה פרונה מרלו, מספרד את המרקז דה ריסקל טורו, ריזרב ריוחה, סיירה קנטבריה טינטו ריוחה, קונדדו דה הזה ריברה דל דוארו, מארה"ב קליפורניה את הוודברידג' זינפנדל אדום ולבן ואת הרונסווד בלנד זינפנדל, מצ'ילה את הקסטיליו דה מולינה – קברנה סוביניון שרואים אותו לאחרונה בהרבה מסעדות בשר, מארגנטינה את הפינקה לה סליה סירה ואת הקברנה סוביניון, מאוסטרליה את יקב לינדמנס' מייצג הקווארה שירז קברנה סוביניון והבין 50 שירז.

אין ספק שרשת "דרך היין" הציעה תמורה חושפת יינות עולם לקהל "צמא", תרתי משמע, של חובבי יין המבקשים להיחשף למגוון הרחב והאיכותי של יינות העולם.
קצת קשה לו לישראלי המכיר את זני המרלו והקברנה כשולטים בכיפה, מול טעמי יין חדשים ספרדיים וצרפתיים שקיימת שונות בולטת ביניהם בריחות ובטעמים השונים, ולכך חשיבות רבה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר