הפרש של נקודה אחת בלבד בין רס"ן ליאת אליהו לרס"ן רונן ליטבק באליפות צה"ל למפקדים בבישול גורמה

התחרות, שנערכה בבית הספר למקצועות הלוגיסטיקה בבה"ד 6, ביוזמה של חיל הלוגיסטיקה ועיתון במחנה ובחסות מועצת הצמחים, עמדה השנה בסימן בישול צמחוני ודגים.

רס"ן ליאת אליהו, קצינת שלישות בפיקוד מרכז, זכתה במקום הראשון באליפות צה"ל השלישית למפקדים בבישול גורמה.
המנה שזכתה בהפרש של נקודה אחת בלבד מהמקום השני בו זכה רס"ן רונן ליטבק, הייתה קבב סלמון ומרלוזה בנענע על מצע פוקצ'ה ריחנית, וטימבל ירקות ברוטב גמבה אדומה מפולפלת וטחינת הדרים.
במקום שני זכה כאמור רס"ן רונן ליטבק, עם מנה מיוחדת ומרשימה של פילה פורל בקרסט פיסטוק, על מצע פירה בטטה וקונפי פלפלים צבעוניים.
במקום שלישי זכה רס"ן אילן ביסליש עם סלמון בציפוי פיסטוק, ברוטב קברנה ופירות יער.

התחרות, שנערכה בבית הספר למקצועות הלוגיסטיקה בבה"ד 6, ביוזמה של חיל הלוגיסטיקה ועיתון במחנה ובחסות מועצת הצמחים, עמדה השנה בסימן בישול צמחוני ודגים.

בשנים האחרונות עלתה בצה"ל בצורה חדה ומשמעותית, המודעות לאורח החיים הבריא ובתוכו היתרונות הגדולים שיש לבישול הבריא ולמזון הבריא, בשמירה על אורח חייהם של חיילי ומפקדי צה"ל. מתוך התהליכים הרבים שנבחנו לשיפור איכות המזון בצבא, התמקד הצבא בהפיכת המזון המוגש במטבחים השונים למזין יותר ובריא יותר.

כחלק מהמטרה להטמיע תהליך זה גם בקרב המפקדים, ערך חיל הלוגיסטיקה זו שנה שלישית ברציפות את אליפות הבישול, שנועדה להדגים למפקדי צה"ל כיצד בעזרת מעט יצירתיות וגיוון, אפשר להפיק נפלאות מהפרודוקטים הצה"ליים. האליפות גם מחזקת את הקשר בין מפקדי צה"ל למטבח הצה"לי, ומעודדת אותם לבקר ולפקח על המזון המוגש לחיילים, מתוך ידיעה שחייל שבע הוא חייל טוב יותר.

דרך מחקרים מדעיים, שהוכיחו שבישול ב- 5 צבעים, למשל, ושימוש במזון צמחוני מעלים את הכושר החיסוני של הגוף ועוזרים בפירוש למנוע מחלות, הנחיל צה"ל למטבחיו השונים תרבות של נפש בריאה בגוף בריא, בידיעה שמזון שווה בעצם למוראל: ככל שהחייל שבע, כך הוא בעל מוטיבציה רבה יותר לשירות.השימוש הקבוע בפירות וירקות מחזק פיגמנטים מסוימים בגוף, ומונע מחלות באופן ישיר.

התחרות עצמה הייתה מפגן מרהיב של ריחות וטעמים, צבעים וגוונים.
20 קצינים וקצינות מדרגת רס"ן ומעלה בישלו במשך 3 שעות את מנת החלומות שלהם, כשבינתיים רות סירקיס, ניר צוק, ושאר צוות השופטים המקצועי הסתובבו ביניהם ונתנו את דעתם על תהליכי הבישול. לאחר מכן התכנסו השופטים יחד עם קצין הלוגסיטיקה הראשי ויוזם התחרות, תת אלוף איציק בן-טוב, לחדר השיפוט המיוחד לטעימת המנות ומתן נקודות.
לאחר מכן הוצגו המנות לקהל הרחב, וההתפעלות מהיצירתיות והמחשבה המקורית הייתה רבה.

לבסוף, לאחר הטקס והנאומים, הכריזה מארגנת ומנהלת התחרות, רמ"ד תזונה רס"ן עינת אלמוג על הזוכים: במקום השלישי רס"ן אילן ביסליש, במקום השני רס"ן רונן ליטבק, ובמקום הראשון רס"ן ליאת אליהו, אשר הכינה קבב סלמון במרלוזה.
מנה זו שבתה את חיכם של השופטים, וזיכתה את ליאת במקום הראשון, בהפרש של נקודה אחת בלבד מהמקום השני אליו הגיע רס"ן רונן ליטבק.

שלושה הזוכים במקומות הראשונים זכו בסט סכינים מיוחד, גביעים בצבעים השונים, וסדנת בישול אצל השף אילן רוברג אשר שפט בתחרות.

זהו, תמה התחרות. המתחרים שבים למדים הרגילים ולבישול הביתי, אבל עם חוויה שלא תישכח.

צילם: שמוליק מולדובן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר