הצלחה למכירה הפומבית של יינות אספנות נדירים

המכירה הפומבית הציעה וחשפה בפני הקהל הפוטנציאלי קרוב ל-1,000 בקבוקי יין נדירים, כמו הפומרול של שאטו פטרו משנת 1945, 1961, פומרול של שאטו לפין משנת 2000, ושמברטין גראנד קרו 1993 והלה רומני קונטי (DRC) משנים 1875, 1931, 1945, 1959, 1990 באוסף נדיר ובמחיר עתיר עוד יותר

אמש והיום (חמישי-שישי, 9-10 בנובמבר התקיימה המכירה הפומבית הראשונה של CLARET – בית מכירות פומבי ליינות אספנות וויסקי במהדורה מוגבלת מבית איש הענבים ובבעלות חיים גן, איל חסון, ודן פרס. בית המכירות (ששמו הוא הכינוי האנגלי ליינות בורדו הצרפתיים) נוסד מתוך כוונת בעליו לתת לקהל רחב וממוקד של חובבים מושבעים ואספני יינות יוקרה, דרך לרכוש יינות במחירי פתיחה תחרותיים ביותר במתכונת של מכירות פומביות.
במכירה הנוכחית, שהנה הגדולה מסוגה בארצנו עד היום, הוצעו למכירה יינות נדירים ובעלי שם ומותג מרחבי העולם.

שעת הפתיחה ביום חמישי, 19:00, הביאה עימה קהל די מועט שהחל מתאסף ומתקבץ עד לעת בה נקראו הבאים להיכנס לאולם לתחילת המכירה.
באולם מקבלי הפנים הוקמה עמדת רישום בה קיבלנו קטלוג מהודר (שנשלח בדואר מראש לרשימה מכובדת של קונים פוטהציאליים), התבצע רישום מקדים, לרבות פרטי כרטיס אשראי, ונמסרה שלטים נושאי מספר, אשר שימשו כאות זיהוי בשלבי המכירה הפומבית.

מכונית פאר שחורה ומבריקה משדרת יוקרה והדר מדגם מוראנו של חברת ניסאן הוצבה על במה. מסביב התקיימה תערוכה שכללה תמונות ופסלים מיוחדים של האמנים בומנטס מארמניה ואולגה ארשניקוב מסנט פטרסבורג, המיוצגים ע"י פטרונית האמנות הגברת סבטלנה שמולביץ-מרסון.
עוד במקום: עמדת תצוגה ומכירה מרשימה של חברת מקררי היין "אדמה", ובר משקאות של חברת ZOYA עם מלצרים מקצועיים, שהטעימו ללא הגבלה מספר יינות כמו האדמה מרלו גיר 2004, מסחה 2003 והרוזה של יקב תבור וגם את הבלאן דה בלאן 1999 של יקבי רמת הגולן, השרדונה ריזרב 2004 של ברקן, והשרדונה ריזרב 2004 של דלתון, שני יינות צרפתיים מבציר 2002 – LA CLARE מדוק ו- Rollan DE BY, ואפילו בורבון אמריקאי BLANTONS ספיישל רזרב מחבית אחת.
כמו כן הוגשו מעט דברי מאפה ללוות את הקפה האיכותי אותו יכולתם להכין לעצמכם במספר עמדות באולם שצוידו במכונות קפה סופר מודרניות ואוטומטיות.

הכל סביב שידר יוקרה ואלגנטיות חפה מהמוניות, והסדר היה מופתי.
איני יודע האם העשירון העליון היה באולם המכירה הפומבית, שכן דמויות ידועות שם לא ראיתי, אבל לא אחת הורמו ידיים פעם אחר פעם לבצע עסקת רכישה ליינות שמחיריהם נעו סביב המאות דולרים – וזאת ללא ניד עפעף.
ניכר היה שקבוצת המוזמנים שלקחה חלק במכירה הפומבית נערכה מבעוד מועד, חיכתה ליין ספציפי כזה או אחר ששמו הוקרא, ידעה מראש מה היא רוכשת וכמה היא מוכנה, לשלם או עד כמה היא מוכנה לעלות במחיר.
לא ראיתי דו קרב בין רוכש אחד לחברו, והאווירה ששררה באולם המכירה הפומבית הייתה שלווה ורגועה. היינות שהוצעו למכירה דיברו לקהל היושב באולם. מרביתם יינות יוקרה טובים ומצוינים, שדורגו בציונים גבוהים ביותר ע"י מבקרי יין ומגזיני יין מהנחשבים בעולם. ביניהם היו גם יינות המוגדרים נדירים, וכן אוסף סינגל מאלט סקוטי בלעדי.

חשוב לציין שהיינות שנרכשו במכירה זאת הינם יינות בעלי יכולת להתיישן ולהישמר בתנאים נאותים עשרות שנים, והם מגיעים מהיקבים היותר בולטים בעולם. מאחר והיינות הללו כל כך מיוחדים ובעלי שם, הם הופכים למצרך נדיר של אספנות, והמכירה הפומבית היא אחת מהנישות העולמיות לחשיפה בפני אספנים.

כאמור, היזמים הפיקו קטלוג מהודר, הכולל תיאור של כל היינות המוצעים למכירה ואת כל הפרטים הנחוצים לצורך השתתפות באירוע. הקטלוג לווה בפרסומות של מותגי יוקרה כמו מרצדס, ב.מ.וו, חברות מטבחים, עטי יוקרה, כלי כסף, ריהוט יוקרה, מערכות מוסיקה וכו'. הקטלוג הופץ למשפחות העסקים המובילות בישראל, למנכ"לים של החברות המובילות במשק ואספני יין מהעלית שבעשירון העליון.

סבורני שחרף העובדה שישראל צועדת בצעדי ענק בתחום היין והיקבים; הנושא של מכירה פומבית של יינות יוקרה נדירים מהעולם במתכונת של מכירה פומבית ובמחירי פתיחה הנעים מ- 100 $ דרך מאות ועד עשרות אלפי דולרים, הנו עדיין חדשני, ורחוק מהציבור הישראלי, אפילו זה שהפרוטה מצויה בכיסו ובשפע.
לפיכך נוצר מצב שמרבית או עיקר אותם בעלי ממון, שהם גם אספני יין, ערכו ועורכים את קניות היין המיוחד והנדיר שהם מבקשים בחו"ל ולא בארץ.
גם באירוע זה ניתן להניח שחלקם העדיפו לשמור על אנונימיות, והגישו את הצעותיהם הכספיות לרכישת היינות דרך הטלפון ומכשיר הפקס באמצעות קטלוג זה שנשלח אליהם מבעוד מועד, וכך שמרו על צנעתם.

המכירה הפומבית שנערכה במרכז ווהאל החדש באוניברסיטת בר אילן, הציעה וחשפה בפני הקהל הפוטנציאלי קרוב ל-1,000 בקבוקי יין נדירים, כמו הפומרול של שאטו פטרו משנת 1945, 1961, פומרול של שאטו לפין משנת 2000, ושמברטין גראנד קרו 1993 והלה רומני קונטי (DRC) משנים 1875, 1931, 1945, 1959, 1990 באוסף נדיר ובמחיר עתיר עוד יותר.

כאילו יש מי שאינו יודע זאת: "איש הענבים" הינה החברה המובילה בישראל להדרכת יין, באירועי יין ובייעוץ שיווקי מקיף בתחום. החברה מדריכה אלפי אנשים מדי חודש במבנה עתיק השוכן ביפו העתיקה. בנוסף, מפעילה החברה מועדון חברים פעיל המונה כ- 10,000 חברים – במסגרתו מוצעות פעילויות יין שונות, הצעות לרכישת יינות איכות, מקררי יין ועוד. החברה עורכת את תחרות היין הבינלאומית TerraVino ושותפה בתערוכת היין הבינלאומית הגדולה של ישראל IsraWinExpo.

ברכות למארגנים על המכירה הפומבית הראשונה, שתהיה פתח לבאות אחריה של CLARET מבית איש הענבים. תנו להם צ'אנס על ההיצע העשיר ועל האוספים הנדירים והייחודיים, תנו להם כבוד על היוזמה, על החדשנות על האלגנטיות ועל הכוונה. זה מגיע להם.





כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר