הצלע השמינית – פנינה בבניין מוזנח

באמצע היום, מרבית המסעדה היתה ריקה. הצלע השמינית מציעה תפריט עסקית שאינו מצליח למשוך פנימה לקוחות רבים. בדיעבד, אנו מתקשים להבין מדוע

בית העמודים ברח' נחלת בנימין בואכה שוק הכרמל בתל אביב הוא אחד המבנים המיוחדים – והמוזנחים, יש לציין בצער, של תל אביב. למרות מצבו הכללי, הוא טומן בחובו כמה וכמה פנינים. אחת מהן היא מסעדת הצלע השמינית.

כמו מסעדות נוספות וותיקות יותר השוכנות בקרבת השוק, גם הצלע השמינית מבססת את התפריט שלה על חומרי הגלם הטריים של השוק. אך בשונה ממסעדות שוק רבות, הצלע השמינית היא מסעדה יוקרתית יותר – החל מעיצוב המקום וכלה בתפריט, כאן תקבלו חוויה אחרת, יוקרתית יותר.

זו הסיבה ככל הנראה לכך שבאמצע השבוע, באמצע היום, מרבית המסעדה היתה ריקה. בשעה שבה הגענו מציעה כל מסעדה המכבדת את עצמה, תפריט עסקית. הצלע השמינית מציעה תפריט כזה שאינו מצליח למשוך פנימה לקוחות רבים. בדיעבד, אנו מתקשים להבין מדוע.

התחלנו את הארוחה עם סלט עגבניות שרי (32 ₪), המוגש על צלחת גדולה וכולל שלושה סוגי עגבניות שרי טריות, נבטי סלק רעננים ורוטב בלסמי עשוי היטב. כל זה כיסה רבע מהצלחת – על חלקיה האחרים הונחו חתיכה לא גדולה של גבינת סנט מור בצד האחד עם קצח מעל, אגוזי מקדמיה עם מעט רוטב בלסמי בצד אחר, וחצי פסיפלורה ועליה גרעיני רימון – בצד הנוסף. אי אפשר היה שלא להתפעל מהפרזנטציה המוקפדת – למרות שעקרון ה- Less is more צריך היה להיות תקף גם כאן. השילוב, בכל מקרה, מוצלח ומקורי, גם אם הוא כולל יותר מדי פריטים.

לעיקריות הזמנו שתי מנות שתפסו היטב את העין. לחובבת הדגים קיבלנו פילה מוסר ים טרי שנצלה מבלי לאבד את עסיסיותו. זה מוגש בירקות מוקפצים היטב ביין לבן וחמאה, שילוב מוצלח במיוחד. שימו לב לכך שהמנה אינה מוגשת עם תוספת של פחמימות מכל סוג (86 ₪ מחיר המנה בערב).

המנה השניה נועדה לחובב הבשר, והיא גולת הכותרת של המנות העיקריות כאן. תחת השם הבנאלי 'חגיגת בשרים' מקבלים צלחת עץ עגולה שבמרכזה מגדל בשרים – שכבה של פילה בקר, שכבה כבד אווז, שכבה נוספת של פילה בקר, ומעל עוד שכבה של כבד אווז. מעל זה מונחות לפי הסדר שכבה של פילה בקר, חזה אווז מעושן, ובקצה חלמון עין עשוי.
הבשרים עשויים היטב – אם כי חובבי הבקר המדמם יידרשו להתמודד עם בשר ברמה הקרובה לוול-דאן – ושילוב הטעמים הוא בפירוש דרך להגדיר מהי חגיגה. מסביב לכל זה יש פירה עם פטריות פורצ'יני עדין בטעמו – ולא כמהין כפי שכתוב באתר המסעדה, אך כפי שכתוב בתפריט המסעדה (135 ₪ מחיר המנה בערב).

מבין הקינוחים בחרנו בפבלובה, שילוב של מרנג, קרם מסקרפונה ופירות יער, כדברי המלצרית. לשולחן הגיע משהו קצת שונה – 3 שכבות של מרנג עשוי כהלכה, האוחזות ביניהן 2 שכבות של קרם מסקרפונה חמאתי למדי עם פיסטוקים קצוצים בתוכו; ומעל רוטב מתותים מצוין. שונה אך מוצלח לא פחות (39 ₪).

מחירי העסקיות של הצלע השמינית נעים בין 49 ₪ ל-85 ₪ למנה עיקרית ומנה ראשונה לבחירה. דוגמא למחירים בשעות הערב קיבלתם במהלך הכתבה. למרות זאת – ולמרות שהקצוות אינם מלוטשים דיים, כמו ריבוי הרכיבים בסלט העגבניות או הפער בין תיאור מנה לתוצאה בצלחת – תיהנו כאן מחוויה אחרת. שילובים מקוריים ונכונים, עשויים היטב, הם דבר שלא פוגשים כל יום.

הצלע השמינית
רח' רמב"ם 16, תל אביב
טל. 5100995–03
א'-שבת 12:00-23:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר