הקדירה של סבתא: מטעמים עולמיים בעמק האלה

עמק האלה קרוב למרכז אך מספק אווירה של חו"ל, עם שלל אטרקציות תיירותיות, כולל יקבים משובחים, מבשלות בירה טובות, מסעדות מומלצות, וכמובן הרבה נוף

עמק האלה הוא אחד האזורים האהובים עלינו. קרוב למרכז אך מספק אווירה של חו"ל, עם שלל אטרקציות תיירותיות, כולל יקבים משובחים, מבשלות בירה טובות, מסעדות מומלצות, וכמובן הרבה נוף.

לכל החגיגה הזו הצטרפה לאחרונה מסעדה ישנה-חדשה, שחזרה לפעול לאחר תקופה של העדרות. הכוונה היא ל"הקדירה של סבתא" הפועלת ביישוב צפרירים, שאינה פועלת כמסעדה רגילה.

ראשית, מדובר בחצר הפרטית של רינה לוי ובן זוגה, הגובלת בחורש הטבעי. בהתאם, הישיבה היא במרחבים הסובבים את הבית, מתחת לעצי חרוב ענקיים וליד זני שיחים מקומיים שלא הצלחנו לזהות. שנית, המקום פועל רק בימי שבת, בין 12:30 ל-17:00.

והדבר החשוב מכל, אין כאן תפריט: משלמים 110 שקלים למבוגר (ובין 0 ל-55 שקלים רינה לוי, הקדירה של סבתאלילד, בהתאם לגיל), ומקבלים ארוחה מלאה המבוססת על חומרי הגלם הזמינים באותה תקופה ועונה, כמו גם בהתאם למצב הרוח של רינה והידע הקולינרי והתזונתי של השניים, הכולל בישול איורוודי, צמחוני וצרפתי קלאסי.
לגבי ארוחות ילדים, אין כאלה בקדירה של סבתא, אבל הילדים שישבו בשולחן הסמוך, נהנו מאוד מהאוכל שהגיע לשולחן – וגם אנחנו.

מהרגע הראשון שהגענו למקום ועד שסיימנו שעתיים לאחר מכן, לא הפסקנו להתענג וליהנות. מהשקט המבורך, מהאוויר הנקי, מהירוק מסביב, מהאווירה הנעימה של המקום – וכמובן מהאוכל.

הארוחה החלה עם שורה של סלטים טריים וטעימים המציגים את השילובים הייחודיים של המקום: השפעות ערביות-מזרח תיכוניות דוגמת מיץ ההיביסיקוס הקר המוגש לשולחן, בצד השפעות הודיות דוגמת מנגו כבוש. יחד איתם הגיעו מנגולד עם גרגרי חומוס, עדשים עם הרבה בצל מטוגן ופטרוזיליה, גבעולי מנגולד מוחמצים, בורגול עם פטרוזיליה ורימון, טחינה עם בשר חציל, כרובית עם טחינה, גזר קצוץ ומעט חריף, ובצד פיתה גדולה וטעימה במיוחד.
אפשר בקלות לשבוע מהסלטים הללו – הכמות יפה לזוג והם כל כך טעימים, שקשה היה לעצור. טוב שעשינו זאת בשלב מסויים: לשולחן הגיעו קציצות בקר שבושלו בטחינה שהיו טעימות מאוד, ביתיות עם טוויסט מיוחד; מקלובה, כלומר עוף, אורז וירקות, שנעשתה במפתיע על בסיס תבלינים הודיים; ובצד סלט בצל ועגבניות וסלט חסה עם סומאק, שהשתלבו מצויין עם המנות הבשריות.

הקינוח כלל פינג'אן של קפה שחור מבושל, קנקן תה צמחים עדין, עוגת סולת מעולה, ועוגיות חמאה קטנות ופריכות.
בקיצור, חגיגה קולינרית, ביתית ומקורית, מושקעת ובגובה העיניים. זה מסוג המקומות שאנו מבינים איך ילדים יכולים לאהוב לאכול בהם – ומדוע אתם צריכים להגיע לשם, גם אם זה אומר לנסוע במיוחד.

הקדירה של סבתא
מושב צפרירים
טל. 02-9921875 , 050-2583849
שבת 12:30-17:00

צילום אייל להט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר