הקינוח המנצח על שולחן ליל הסדר

יש קינוחים שיוצרים רושם רב וללא ספק גונבים את ההצגה. היכונו לליל הסדר
כל שולחן ליל סדר זקוק לקינוח מנצח שיגנוב את ההצגה. אך האתגר הוא להכין קינוח מעורר תיאבון וטעים שיהיה כשר לפסח. אנחנו כאן כדי ללמד אתכם שממש לא מדובר בבעיה. למעשה, ישנם קינוחים רבים אותם תוכלו להכין, שישאירו את כל האורחים מרוצים בסוף הערב. לפניכם מספר מתכונים לקינוחים משגעים שכאלה

עוגת שקדים ופירות יער

הכנת קינוחים לפסח, ועבור ליל הסדר במיוחד, הינה הזדמנות נפלאה להתנסות בטעמים חדשים. לכן בחרנו להביא בפניכם עוגה לא שגרתית, עם שילוב טעמים משובח של שקדים ופירות יער. על אף שמדובר בעוגה שגונבת את ההצגה, היא דווקא מאוד קלה להכנה, כך שאל לכם להירתע מהאתגר. כך מכינים את העוגה החגיגית הזו:

מחממים את התנור לחום בינוני. מניחים ריבוע נייר אפייה על תחתית תבנית קפיצית. משמנים בשמן את נייר האפייה ואת דפנות התבנית. מערבבים יחד שקדים טחונים, קמח תפוחי אדמה, אבקת אפייה ומלח. מעבירים את התערובת דרך מסננת לתוך קערה. זורים שלוש כפות מהתערובת על תחתית התבנית ועל הדפנות. מטים ומטלטלים כדי שהציפוי יהיה אחיד.

בקערה גדולה מקציפים חלבונים עד להיווצרות קצף רך. מוסיפים סוכר בהדרגה, וממשיכים להקציף עד לקבלת קצף גמיש ומבריק. בקערה נפרדת מקציפים יחד ביצים, חלמוני ביצים, סוכר, קליפת לימון מגוררת, תמצית וניל ותמצית שקדים במשך כארבע דקות, עד ליצירת קציפה תפוחה מאוד ובהירה.

מוסיפים לקציפה את תערובת השקדים, ויוצקים מסביב שמן ומיץ מלימון ותפוז. מערבלים עד לקבלת תערובת אחידה. מקפלים פנימה את קצף החלבונים. מפזרים את פירות היער הקפואים על תחתית התבנית, ומעליהם יוצקים את בלילת העוגה.

מכניסים לאפייה במדף האמצעי של התנור למשך עשרים דקות. כעת מנמיכים מעט את חום התנור, ואופים במשך כעשרים דקות נוספות, עד שמרכז העוגה נעשה יבש.

מוציאים את העוגה מהתנור, ומצננים בתבנית במשך כארבע שעות עד להתייצבות. מעבירים סכין בין שולי העוגה למסגרת התבנית, ומעבירים את העוגה למגש. מאחסנים את העוגה במקרר.

להכנת לפתן פירות יער, שמים פירות יער בסיר וזורים עליהם סוכר ומעט מים חמים. מחממים מעל להבה בינונית עד שהסוכר נמס. מוסיפים מעט קמח תפוחי אדמה, ומערבבים עד שהתערובת מסמיכה. מגישים פרוסת עוגה בליווי לפתן.

קראק פאי זריז

אם לא יצא לכם עדיין לטעום קראק פאי, הרשו לנו להציג בפניכם את ההתמכרות החדשה שלכם. מדובר בעוגה עם טעם קרמל מופלא ומרקם נימוח ורך. לרוב קינוח זה נתפס כקשה להכנה, אך המתכון הזה מוכיח שהדבר ממש לא חייב להיות כך. לפניכם מתכון פשוט מאין כמותו להכנת קראק פאי זריז:

מחממים את התנור לחום נמוך. טוחנים יחד עוגיות יין לפסח או ביסקוויטים ללא גלוטן, חמאה מומסת, סוכר חום ומעט מלח, עד לקבלת תערובת פירורית. מפזרים את התערובת על תחתית תבנית, ומהדקים לתחתית ולדפנות.

בקערה טורפים יחד סוכר לבן, סוכר חום בהיר, מלח, שמנת מתוקה, חלמונים, תמצית וניל וחמאה מומסת, עד לקבלת עיסה חלקה. יוצקים את העיסה על גבי בסיס העוגיות ואופים במשך כארבעים דקות, עד שהשוליים נעשים זהובים ובסיס הפאי עדיין רוטט. מצננים לטמפרטורת החדר, בוזקים מעט אבקת סוכר ומגישים.

פבלובות אישיות במילוי תותים

לפעמים קינוחים אישיים זה בדיוק מה שצריך כדי לעשות רושם ייחודי. לכן, הקינוח הבא הוא פבלובה אישית במילוי תותים. זהו קינוח שכולם מכירים אך לא רבים מכינים אותו, לכן הוא יוצר רושם רב וללא ספק גונב את ההצגה. כך תכינו את הקינוח האייקוני הזה:

מחממים תנור לחום נמוך מאוד על תוכנית טורבו. מרפדים שתי תבניות תנור בנייר אפייה. בקערת מיקסר נקייה מקציפים חלבוני ביצים ומעט מלח במהירות גבוהה. לאחר כדקת הקצפה מוסיפים סוכר בהדרגה. מקציפים במשך כשמונה דקות, עד שהקצף נעשה יציב ומבריק. מוסיפים כף קורנפלור ומערבבים עוד כעשר שניות.

את המרנג מעבירים לשק זילוף. יוצרים שבלולים קטנים על גבי תבניות אפייה מרופדות בנייר אפייה. אופים במרכז התנור במשך שעה. משאירים את הפבלובות בתנור הכבוי למשך חצי שעה נוספת.

שמים תותים בסיר קטן עם אבקת סוכר ומיץ לימון. מבשלים במשך כרבע שעה עד ליצירת רוטב. שמים תותים במרכז של כל פבלובה עם חתיכות תותים טריים, ומגישים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר