הקרפים של ז'קוב במושב בן עמי – מניפיק

הז'קוב של המסעדה הוא יעקב גדז', שהרבה שנים עסק בתחום העבודה הסוציאלית, והקרפים היו אצלו תחביב. בסביבות גיל 50 החליט להפסיק עם עבודה סוציאלית ולעבור לכייף – ועלה על רעיון הקרפרי, כי רעייתו "משוגעת" כדבריו על קרפים צרפתיים

מטרת הנסיעה לצפון הייתה לבקר את הדודה במושב הסמוך לנהריה, אבל אי אפשר לעשות טיול כזה בגליל המערבי היפה, בלי לקנות תירסים טריים טריים ומלונים שטעמם נפלא בסככות המאותרות לאורך הכבישים, ואי אפשר שלא לאכול ארוחת צהרים לפני שחוזרים אל מרכז הארץ.

בתי, שהייתה בת לווייתי לנסיעה אמרה בביטחון: נוסעים למושב בן עמי, ימינה בצומת נהריה, ושם אוכלים ב"לה קרפ ז'קוב" (La Crepe Jacob), בצמוד למחלבת "טבע עז".
השילוט הפנימי במושב עשה את העבודה, והגענו לצריף חמוד ואווירתי, כשהמוזיקה הצרפתית ברקע הובילה אותנו למחוזות נורמנדי (הגבינות) וברטיין (הקרפים).

הז'קוב של המסעדה הוא יעקב גדז', שהרבה שנים עסק בתחום העבודה הסוציאלית, והקרפים היו אצלו תחביב. בסביבות גיל 50 החליט להפסיק עם עבודה סוציאלית ולעבור לכייף – ועלה על רעיון הקרפרי, כי רעייתו "משוגעת" כדבריו על קרפים צרפתיים

לפני 15 שנה פתח בנהריה קרפרי ברטון מקורית, כשהוא משתמש בקמח סרזן (מעין כוסמת) שחור מברטיין לקרפים המלוחים, ובקמח לבן מהארץ למתוקים. למושב בן עמי עברו ז'קוב והקרפרי לפני שנתיים. הוא רואה ברכה בעמלו, ונראה כי מדובר בהימור שהצליח, ז'קוב משך הרבה תקשורת והופעות בטלוויזיה, כולל מספר פעמים אצל חיים כהן וגיל חובב, כשכל הופעה כזאת מביאה מטיילים וסועדים.
לפני שיצאנו סיפרו לנו הבנות העובדות במקום כי לפני הצהרים הגיעו הרבה קבוצות, ו"חיסלו" את כל המוצרים במקום, כך שיהיה צריך להתארגן מחדש לקראת הערב. בהחלט הוכחה להצלחה.

ז'קוב אומר כי המעבר מנהריה לבן עמי לא פגע בעסקים. "זה מקום כפרי. אנשים שבאים מהעיר מחפשים אוירה כפרית. לא רק צימרים, אלא גם בתי אוכל ומסעדות בכפרים וקיבוצים", אומר יעקב גדז'. "חברנו למחלבת טבע עז, וסגרנו מעגל צרפתי של ארוחה וגבינות".

הזמנו קרפ גבינה בצל, עגבניות זיתים ופטריות בשמנת – 55 ₪; וקרפ שלוש גבינות, ז'מבון ופטריות בשמנת – 61 ₪. הקרפים מוגשים מלווים בסלט חסה ברוטב ויניגרט, וצריך להבין כי קרפ כזה הוא ארוחה: מוגש שטוח ופינותיו מקופלות, כך שמכסה את שטח הצלחת. טעים ומשביע מאוד.

שווה לבוא בשביל הקרפים, אבל תוכלו ליהנות גם מארוחת בוקר עתירת גבינות מטבע-עז הצמודה – ארוחת בוקר קלה (57 ₪ ליחיד, 92 ₪ לזוג); או ארוחת בוקר "מפנקת" (68 ₪ ליחיד, 120 ₪ לזוג).
כ
מובן יש גם פלטת גבינות, ומהמטבח הצרפתי מרק בצל לצד מרקים נוספים, ועוד מהמטבח הצרפתי: פירות ים, פילה עגל, מולים, ואפילו פילה עגל עם שרימפס – לא עלינו.

ז'קוב גאה מאוד בהתמתחותו בתחום הפונדו – עם פונדו בשר ופונדו גבינה, וגם פונדו שוקולד המתאים לאוהבי המתוק, לצד מגוון קרפים מתוקים וקינוחים כמו קרם קרמל, קרם ברולה או פרופיטרול.

על זה נאמר: הקרפים של ז'קוב נפלאים, או בצרפתית: מניפיק (magnifiques).
ואל תשכחו להצטייד בחנות הקטנה והיעילה המהווה חלק אינטגרלי מהמסעדה, בגבינות טריות של "טבע עז". אנחנו נהנינו מעסקה מעולה, וקנינו "גלגל" של גבינת ברי שמשקלו 1.1 ק"ג ב- 43 ש"ח בלבד, לעומת 11 ש"ח ל- 100 גרם בקנייה על המשקל, כך שהבאנו את טעמי הגליל הביתה.

לה קרפ ז'קוב
La Crepe Jacob
מושב בן עמי (5 דקות מנהריה)
טל. 054-3097923
04-9520299

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר