הראש בעננים והרגליים בשורשים – משפחת רויזנר מגדלת אסאדו בר

בכניסה חדר ראווה ענק ובו נתחי אסאדו שלמים בזוויות צלייה שונות, ומדורת הדרים באמצע – שיטת צלייה מסורתית שתפקידה להביא את הנתחים לרמת ביצוע מקסימלית בניחוח ייחודי. צילום גלעד הר שלג
משפחת רויזנר היקרה, תודה על אירוח אין סופי בביתכם החם. כמו שהשמש אינה זורחת בפעימה אחת, כך גם אתם, ודבקתם באמונה, באהבה ללא תנאי, בנתינה וביחס האישי יותר משני עשורים. ניתן לראות שלא רק הגעתם לפסגות, אלא אתם שומרים על צורת החיים והסטנדרטים שלכם. המשיכו לחדש, לשמור ולשמר את השורשים, ובכך ליהנות מהרוח

ישראל היא מקום קטן, אך ככול שהוא קטן כך מכיל כמות עצומה של חובבי  בשר – ה"קרניבורים״. בשנים האחרונות קמו קבוצות כאלה, התאגדויות, סמלים, חברויות שמקדשים את עולם הבשר, כל אחד לפי אופיו ואהבותיו.

שבת 13:00 בצהרים, אני ונועם (נונו, הבכור שלי) מניעים את הרכב, שמים קצת שמש בכיסים, ויורדים למרחק של 5 דקות נסיעה לקיבוץ אלונים. לא צריך ווייז, צריך רק הבנה איזה מרחב ענק אנו עתידים לפגוש וסיפור עוד יותר ענק.

צילום כפיר גליקו

משפחת רויזנר היקרה עלתה לארץ לפני 25 שנה. משפחה מאורוגוואי עם חלום שנקשר לחזון שנקשר לתשוקה עזה לפתוח מקום מארח על שורשי אורוגוואי – מדינה נפלאה זו חובקת בתוכה תרבות עתיקת יומין על מרעה הבקר, גידולו, טיפוחו, ומייצאת לעולם שלם את מוצריה.

אז אחרי הפסקונת קצרה נחזור לאן שעצרתי ולאן שאנו ממשיכים. 13:00 בצהרים, שמש בכיסים. בכניסה מקבל אותנו נציג השושלת – דמיאן הבן. מדובר בעסק משפחתי עם שורשים.

המסעדה מלאה, וזו רק שעה אחת לאחר הפתיחה (12:00) – גם בפנים וגם בגן שמסביב. כייף לראות ולהרגיש את הקצב הלטיני מסביב – כאילו הכול מעלה את הדופק.

צילום כפיר גליקו

כבר בכניסה חדר ראווה ענק ובו נתחי אסאדו שלמים בזוויות צלייה שונות, ומדורת הדרים באמצע – שיטת צלייה מסורתית, שתפקידה להביא את הנתחים לרמת ביצוע מקסימלית בניחוח ייחודי.

צילום כפיר גליקו

ישבנו. על השולחן סלטים טריים – נטו חומר גלם ובדיוק כך צריך, וג׳בטה עסיסית. בכך משאירים את הזרקורים למקומות הנכונים. היין שנמזג vino verde- אדום פורטוגלי צעיר בטעמיו, בדיוק לזמן הנכון.

שקדי עגל – שיפודי שקדי עגל ושומן טלה, צפופים על מקלוני עץ. טכניקה מעולה שנתח מפרה נתח, טעמם של השקדים היה מעולה. נימוחים, עשויים במידה הנכונה עם טעמי שומן טלה. עשויים אך לא חרוכים – על המנה נסחט לימון טרי כמיטב המסורת. התחלנו מגבוה כעת ניתן רק להגביר! (52 ש״ח).

צ'וריסוס עגל במתכון ביתי – מעטפת מלטפת ששמרה על מרקם עדין ללא יכולת בריחת המסה (לדעתי מעיים לא סינתטיות), יצרה הרמוניה וחישוב נכון לכמויות המשלימות בתוכה, כולל ערכת תבלינים סודית שששששש (39 ש״ח).

צילום גלעד הר שלג

קרואסון קורנביף – למרות ששיטת כבישה זו מגיעה מהמטבח האמריקאי, שם נכבש הבשר במלח עדין, שולב כאן בצורה גאונית בתוך קרואסון מתקתק- משחקי מרקמים, מטבחים וארצות (48 ש״ח).

השמש מפצפצת בחוץ, דמיאן מגיע אלינו לספר. איש מקסים ומחויב. אחד מהשושלת של אבא, אמא ושני אחים, השותפים למפעל הזה כבר שני עשורים, והיד עוד נטויה. סיפר לנו על ההתחלה הקשה מול האתגרים, ההתפתחות לאורך השנים, החזון האמונה והחידושים העתידים לבוא בימי חמישי, עם ערבי קונספט שלא ישאירו אף אדם מעמק יזרעאל היפהפה שלנו, ובכלל ממחוזות ישראל, אדיש ( שווה לעקוב).

הכוס נמזגת שוב, ועכשיו יין לבן: אלפחור קלינטה פורטוגלי בתסיסה עדינה, שרק הוסיף והוסיף לקצב. כאשר סיימנו את השיחות, ההיכרות המחודשת (אנחנו מכירים שנים מהתחום) וההשלמות, היינו מוכנים למה שהם רצו להעניק – מגש בשרים עם פחמים לוחשות מתחתיו בניחוח הדרים, היישר מעמדת הגריל והמעשה.

צילום גלעד הר שלג

ואסיו או בשמו המוכר פלדה (מס' 17) – נתח לא שגרתי ומאוד אופנתי לאחרונה, נתח סיבי בטעמים עזים. קל מאוד ליפול בנתח כזה, כמו פיקניה למשל, שאם לא טופל בצורה מדויקת ומבוקרת, אתה עלול למצוא בצלחת סוליה של סנדלים תנכיות. אך לא כך היה כאן. מידת עשייה מדויקת וחכמה. הנתח הוגש על מגש שלא מפסיק לחמם, ולכן היה ניתן בקלות לטעות במידה ולהרוס את החוויה. קיבלנו נתח שמתפוצץ בחך, אופייני למטבח האורוגוואי, עסיסי בטעמיו – הבן נועם נפגש איתו בפעם הראשונה, וליבו היה כבר בשמיים. שאפו! (119 ש״ח).

אסאדו (איך לא) – חתוך דק דק. מעושן אך לא מפורק, בטעמי עישון עדינים ביותר. נתח הבשר הגיע מהמקום הנכון. יש נתחי אסאדו שחלקם עם יותר שומן, חלקם עם פחות, וחלקם ללא שומן. הנתח היה עשיר בטעמיו, מורכב מפסי שומן דקיקים שניצלו בקפידה – רגעים של אושר במשפחת רויזנר (129 ש״ח).

צילום כפיר גליקו

בזמן הזה הצלחתי להכיר גם את הידיים העובדות והצולות מאחורי המפעל הזה (האח השני), וגם הצלחתי קצת לנשום וליהנות מסיום מתקתק.

אלפחורס בעבודת יד של אם המשפחה, במרקם שוקולד דקיק למעלה ומרקם דק דק של ריבת חלב בפנים. שוב כייף ומרהיב לחוות את הלב הפועם ואת הידיים העובדות והמייצרות את כל הקרנבל הזה שפשוט לא נגמר.

משפחת רויזנר היקרה, תודה על אירוח אין סופי בביתכם החם. כמו שהשמש אינה זורחת בפעימה אחת, כך גם אתם, ודבקתם באמונה, באהבה ללא תנאי, בנתינה וביחס האישי יותר משני עשורים. ניתן לראות שלא רק הגעתם לפסגות, אלא אתם שומרים על צורת החיים והסטנדרטים שלכם. המשיכו לחדש, לשמור ולשמר את השורשים, ובכך ליהנות מהרוח.

אסאדו בר – קיבוץ אלונים, חמישי עד שבת 12:00-22:00, וגם אירועים וערבי קונספט. 054-4200291

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר