הרובע השישי – מעולם לא הייתה פריז קרובה כל כך

המסעדנים ליאור בן עדי ושותפו השף אמיר מרקוביץ, רצו ביסטרו שכונתי, ובעצם את מה שמשתמע מהמושג 'ביסטרו שכונתי', כלומר קשר עם הסועדים/לקוחות שהופכים למכרים ובהמשך לחברים

רבים מהנוסעים לפריז מכירים את הרובע החמישי – הרובע הלטיני, ושמים פעמיהם אליו. מעטים מכירים את הרובע השישי של העיר, למרות שהם מגיעים אליו בסיוריהם בעיר האורות, אם בשל העובדה שמדובר בהמשך אינטגרלי של הרובע החמישי, ואם בשל המונומנטים ונקודות הציון הרבות בו, למשל כנסיית סן ז'רמן ובתי הקפה הסמוכים אליה: דה מגו, פלור, בונפרטה; ממול בראסרי ליפ – ממנה נחטף מנהיג האופוזיציה המרוקאי בן ברקה; כיכר סן סולפיס, כיכר פורסטנברג; מתחם המסעדות ובתי הקפה ליד מטרו מביון; ועוד ועוד.

בהשראת הרובע השישי  במהלך סיור לקביעת המיזם המסעדני הבא שלהם, החליטו המסעדנים ליאור בן עדי ושותפו השף אמיר מרקוביץ, שזה יהיה שמו של הביסטרו הבא שלהם.
השניים, שהחלו את פעילותם במסעדת פורלין בסגנון דרום צרפת (הפכה לז"ל עם הריסת המבנה בו שכנה), והמשיכו עם האיטלקייה בתחנה – ששמה מעיד על סגנונה ועל מיקומה במתחם התחנה בנווה צדק (ממשיכה לפעול), רצו ביסטרו שכונתי, ובעצם את מה שמשתמע מהמושג 'ביסטרו שכונתי', כלומר קשר עם הסועדים/לקוחות שהופכים למכרים ובהמשך לחברים.

אומר ליאור: "הגעתי עם אמיר לטיול קולינרי בפריז, עם רשימות מסעדות שרצינו לבדוק: הטובות, החמות והנחשבות ביותר. הרובע השישי מיוחד מאוד וברגע של הארה אמרנו אחד לשני: בוא נפתח מסעדה בשם הרובע השישי. עם חזרתנו חיפשנו במשך קרוב לשנה מיקום מתאים לביסטרו שכונתי באזור מגורים. היו כמה רעיונות. החלטנו לעשות יום חיפושים מרוכז, הגענו למקום בו הייתה מסעדה בלגית, פנינו לבעלים, וחתמנו על הסכם".

את הרובע השישי, יופי של שם עברי שמשדר חו"ל, הם פתחו ב- 10 ביוני השנה. לדברי ליאור, בינתיים קבלת הפנים מצוינת. "זה ביסטרו שכונתי, ואנשי האזור היו רעבים לאוכל טוב", הוא אומר "עדיין איננו מפרסמים את הביסטרו, ובינתיים מתרכזים בשכונה ועושים מאמצים בה. כבר קיבלנו פידבקים מסועדים. התברר לנו שמעדיפים כאן אוכל צמחוני ואנחנו באים לקראתם".

לליאור קשה בינתיים לאפיין את המנות הפופולריות ברובע השישי. "כרגע אנחנו לומדים את השכונה, וברור לנו כי נמשיך להיות ביסטרו שכונתי. בעצם אלה געגועים לפורלין הישנה בפרישמן. הקשר הזה עם הסועדים הלך לאיבוד והתגעגענו אליו. ועובדה: אנשים מהשכונה מגיעים שוב ושוב".

עיצוב הרובע השישי הוא של ביסטרו פריזאי, בפנים ובחוץ – כשהשולחנות בפנים מסודרים לאורך קירות חדר המסעדה, ובחוץ שולחנות וכסאות ממש כמו ברובע השישי (וגם בכל הרובעים האחרים של פריז, אם לומר את האמת).

התפריט ברובו ביסטרו צרפתי, עם קצת אדפטציות ותוספות צמחוניות שכמעט לא מוכרותם לצרפתים.
בעסקיות הצהרים ניתן לבחור כראשונות: מרק בצל קלאסי, סלט ניסואז, סלט סן ז'רמן, סלט גני לוקסמבורג (גם כן ברובע השישי), פטה כבד עוף, בייבי קלמארי, פרושוטו מילן.
בספיישלים ביום ו הייתי בביסטרו: טרטר סלמון, שרימפס מוקפץ בשמן זית.

כרגיל בעיקריות של עסקיות: חלוקה לקבוצות מחיר קובעות את מחיר הארוחה, ונראה כי היה ראוי להציע נקודת מחיר נוספת, נמוכה יותר.
75 ₪: דג בורי, סטייק טרטר נא, המבורגר הגבעה הצרפתית.
85 ₪: סינטה בגריל, פילה סלמון על הפלנצ'ה, קישוא עגול ממולא בנוסח דרום צרפת (צמחוני).
95 ₪: קוב או ווין – כרעי עוף ובייקון בבישול ארוך, מולים כחולים מרינייר, מרק בויאבז.
בספיישלים: 85 ₪ – מנה צמחונית: סירות תפ"א במילוי פטריות, כרישה ובצל והמון דברים טובים. 95 ₪ – פילה בורי בקרם שום.
היין העסקי: פרפל מלבק או סוביניון בלאן ברקן – 20/22 ₪.
דרך אגב, עם המנה העיקרית של העסקית תוכלו לבחור בין מנה ראשונה לבין קינוח כמו טארט טאטן, צלחת עוגיות מקרון, קרם ברולה, אקלרים, או לה שוקולד בלגי – מוס שוקולד עם דובדבני אמרנה.

ניצלתי את הביקור ואת השיחה עם ליאור בן עדי גם לארוחת צהרים.
הבגט מגיע עם חמאה, ואם תעצמו עיניים תרגישו כבר את פריז נכנסת לתפריט.
סלט סן ז'רמן טרי וטעים; מערב עלים ירוקים עם אגס וגבינה, קוביות סלק ואגוזי מלך. בהחלט מרענן ואפילו יכול להיות מנה בפני עצמה למי שרוצה משהו קל.
הקוק או ווין מגיע. קודם כל ניחוחות נהדרים של עוף, בייקון, יין קברנה, פטריות, והכל על פירה תפ"א. ואיזה טעמים, כשהיין מוסיף קצת חמצמצות.
אם את הסלט ניתן לחלוק בין שניים, הרי שאף אחד לא ייגע לי בקוק או ווין. אתם שומעים? לא טעמתי כאן מנות עיקריות אחרות, אבל זו מומלצת, כשהכישרון והיכולות של שף אמיר מרקוביץ באים לידי ביטוי מלא.

עם קרם ברולה פריזאי סיימתי את הארוחה. יצאתי לרחוב ז'בוטינסקי הלוהט של קיץ ישראלי, והנחיתה הייתה קשה. בכל זאת יש משהו מנחם בהרגשה שכשארצה להרגיש בפריז אצטרך רק להגיע לפאתי כיכר המדינה בתל אביב.

ביסטרו הרובע השישי
רח' ז'בוטינסקי 110 תל אביב
טל. 03-6968581
www.thesixtlv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר