הרוזה של Chateau du Donjon – החיים בוורוד

יקב Chateau du Donjon הממוקם בשאטו מאוד ידוע באזור, היה בעבר נקודת המשמר של הנזירים במנזר קון-מינרבואה, וגילם של הקירות מעל מרתפי החביות, מהמאה ה- 13 לספירה, מעיד על היסטוריה עשירה

שירה של הזמרת האגדית אדית פיאף, "החיים בוורוד" – La Vie en rose – משקף את מה שקורה בשנה האחרונה בארץ בתחום היין הוורוד – הרוזה.
מלבד יינות רוזה מקומיים של יקבים כמו אמפורה, בנימינה, תבור, ויתקין, רקנטי, וסליחה לכל האחרים שלא צוינו– יש גם רוזה שעושה דרכו ממולדתו בצרפת אל ישראל: למשל זה של שחקן הקולנוע ז'ראר דפרדייה, ועתה גם שמעון לסרי מחברת היבוא WineWise עם רוזה Chateau du Donjon מאזור מינרבואה בלנגדוק רוסיון; המיוצר מענבי סינסו, סירה, וגרנש שחור.

שמעון לסרי, כמנהגו, מכיר את בעלי היקב ומעיד עליהם כאנשים חביבים ביותר, מהם הוא מביא עוד יינות.

הרוזה של Chateau du Donjon עושה כבוד לסוג יין זה – ומביא איתו מגוון טעמים וניחוחות, אפילו מעבר למה שמצפים ביין קליל, אותו שותים קר והמתאים כל כך לקיץ הישראלי ולמגוון סוגי מזון – ורודים (פירות ים למיניהם), אך גם לאוכל של המזרח הרחוק – סין ויפן, ובן לוויה חביב גם לפסטות, פיצות, גבינות, ופירות.

יקב Chateau du Donjon הממוקם בשאטו מאוד ידוע באזור, היה בעבר נקודת המשמר של הנזירים במנזר קון-מינרבואה, וגילם של הקירות מעל מרתפי החביות, מהמאה ה- 13 לספירה, מעיד על היסטוריה עשירה.

היקב ממוקם 10 ק"מ מהעיר הימי-ביניימית קרקסון בדרום צרפת, בטרואר בו אקלים הים התיכון פוגש את השפעת האוקינוס האטלנטי.
מינרבואה הוא אחד מאזורי ייצור יין הוותיקים ביותר באזור הים התיכון, מאז שהרומאים בחרו להקים בו את יקב לנגדוק הראשון שלהם לפני יותר מ- 2000 שנה.

משפחת פאניס-מיאלה עוסקת בייצור יין מאז המאה ה- 15.
ז'אן פאניס, הבעלים הנחכחי, השיק את הבציר הראשון שלו ביקב Chateau du Donjon ב- 1996, ומאז מייצר יינות עשירים בפרי, ויחד עם רעייתו קרולין הם מנהלים את היקב.

הגפנים בכרמים של המשפחה הן מהזנים קריניאן, גרנאש, סירה, סינסו – הזן העיקרי של הרוזה, מרלו, קברנה סוביניון, פטי ורדו.
"מעיד ז'אן פאניס על יינותיו: "עוצמתנו טמונה בשידוך העדין של מקוריות וטכנולוגיה. יינותינו הם הפרי של מיזוג זה".

הרוזה של Chateau du Donjon מתאים מאוד לקיץ הישראלי – אל תוותרו עליו.
מחיר בקבוק: 56 ₪


שמעון לסרי
WineWise
טל. 03-6535483, 054-6535483
www.les-grands-vins.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר