הרוטיסרי בשוק צפון – עוף בגריל לא רק לאוהבי וינטג'

העומדים מחוץ לדוכן זוכים להריח מרחוק את הריח המפתה של הבשר הנצלה ושל תפוחי האדמה הנאפים בבסיס התנור. צילום איריס לוי
במרכזו של דוכן קטן בשוק צפון עומד תנור רוטיסול עם דלתות זכוכית בו נצלות על שיפוד מסתובב שורות שורות של עופות שמנמנים המתובלים לפני הצלייה במרינדה סודית

פעם לפני שהיכרנו את המושג "אוכל רחוב", ולפני שלכל שף שמכבד את עצמו היה איזה דוכן אוכל מהיר כזה או אחר, היה מאוד מקובל לקפוץ לחנות הקרובה (והיו הרבה כאלה) ולקחת עוף בגריל הביתה. בשנים האחרונות יש חזרה זהירה לתחום, ואחד הטעימים נפתח בשוק צפון –Rotisserie; אחד מתוך שלושה סניפים – שני האחרים בשרונה מרקט ובדרורים.

העומדים מחוץ לדוכן זוכים להריח מרחוק את הריח המפתה של הבשר הנצלה ושל תפוחי האדמה הנאפים בבסיס התנור. צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

במרכזו של דוכן קטן עומד תנור רוטיסול עם דלתות זכוכית, בו נצלות על שיפוד מסתובב שורות שורות של עופות שמנמנים, המתובלים לפני הצלייה במרינדה סודית. לאט לאט הם מסתובבים על השיפוד, נצלים באופן שווה מכל הצדדים, ומקבלים מרקם נימוח ועסיסי בפנים וקריספי בחוץ. העומדים מחוץ לדוכן זוכים להריח מרחוק את הריח המפתה של הבשר הנצלה ושל תפוחי האדמה הנאפים בבסיס התנור, הזוכים בטעמים המיוחדים בזכות אפייה האיטית עם הרוטב של העוף הצלוי מעליהם.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

הרעיון המרכזי העומד בבסיס התפריט של רוטיסרי הם אותם טעמים אהובים, טעמי ילדות, של העוף צלוי המשולב במנות עכשוויות אותן ניתן לאכול במקום או לקחת למשרד או הביתה, וליהנות מארוחה במינימום מאמץ.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

בתפריט: חצי עוף (49 ₪), עוף שלם (79 ₪) הנארזים יפה לנסיעה הביתה. אנחנו טעמנו את העוף עם צ'יפס בטטה (24 ₪), שהיה מצוין. לצידנו הגיע בחור צעיר, שהזמין  שניצל עוף (54 ₪) לילדים. הוא אמר שמניסיונו מנה אחת מספיקה בכיף לשני ילדים צעירים. טעמנו את הראפ עוף (40 ₪) שהיה עסיסי במיוחד עם הרבה עוף וירקות, שהוגש עם רוטב שום מצוין. מנה ייחודית לרוטיסרי הן שפצלה (בצקניות) עם עוף צלוי, בצל ירוק ופרמז'ן (46 ₪).

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

אהבתי מאוד את סלט עוף רוטיסרי (45 ₪) שהינו ארוחה שלמה – קרעי עוף צלוי, חסה, בצל סגול ברוקולי, מלפפון וקרוטונים שמוסיפים פריכות, והרבה פרמז'ן  ובצל מטוגן; כל זה עם רוטב איולי משובח.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

אם מגיעים לרוטיסרי באחד מימי השבוע, אל תיבהלו מהתור מול הדוכן. אם יש תור לאוכל במקום כזה אליו מגיעים רבים מההיי-טקיסטים ברמת החייל, משמע שהאוכל שווה טעים ומשתלם במחיר. במשך השבוע בין השעות 16:00-12:00 נמכרות ארוחות עסקיות במסגרתן תיהנו ממנות עוף עם תוספות ב-59-51 ₪ – ממש שווה. הקהל שמגיע בימי שישי, להבדל מההייטקיסטים של אמצע השבוע, כולל זוגות צעירים ומבוגרים שרוצים משהו כיפי לשבת, או משפחות כשהאבא נשלח להביא איזה שני עופות צלויים כדי לסגור ארוחת צהרים מהירה וטעימה של שישי.

Rotisserie – שוק צפון, ראול וולנברג 20 תל אביב, 03-6200668.ראשון-חמישי 22:00-12:00, שישי 17:00- 12:00, שבת 18:00-11:00, לא כשר

הכותבת היא איריס לוי – קולינריה עילית במיטבה, 054-4944205 וגם בפייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר