הרפרטואר של טרואר: מטריית שיווק ומכירות ליקבי בוטיק ישראלים

הכוונה שתוך שנה שנתיים כל אחד מיקבי הבוטיק יוכל לגדול; מה שנמנע ממנו עד עתה בגלל הקשיים מול השוק, וכך למכור יותר בארץ ובחו"ל

לזהר גולדברג, שהיה 15 שנים רואה חשבון ו- 15 שנים תעשיין, נמאס לפני 8 שנים והוא התחיל לייבא יין באמצעות חברת קיפיס ('לחיים' בפינית) אותה הקים. זהר מייצג יקבים מדרום אפריקה, גרמניה, פורטוגל וצרפת ומביא רק דברים מיוחדים – כמו פינו דה שרנט מאזור קוניאק. זהו תירוש ענבים שלא עובר התססה, בתוכו מוהלים בשעה הראשונה קוניאק גולמי בחביות ונותנים לו להתיישן שנים. כך מקבלים את מתיקות הענבים במשקה אלכוהולי של 18 אחוז אותו שותים קר.

לפני שנה התחילו זהר גולדברג, שותפו עמיתן מנלזון – שהגיע לתחום מהפקות סרטים וטלוויזיה (זוהר, נשים, לילסדה) וקבוצת משקיעים, בפעילות להקמת "טרואר ארץ גפן".
החברה באה לתת מטריה שיווקית מקצועית ליקבי בוטיק שאינם נגישים לשוק, והשוק לא מגיע אליהם. היום יש לטרואר הסכמי הפצה עם כ- 15 יקבי בוטיק (פירוט מלא בהמשך).

למה בחרתם בשם הלועזי טרואר? אני שואל את זהר, האומר: "אין שם עברי ואין מילה באנגלית למושג זה שמשמעותו סך התנאים בכרם המסוים שמשפיעים על טעם היין שייצא מהגפנים – גובה, טמפרטורה, סוג הקרקע, לחות, וכו'. ישראל היא ארץ גפן, ויש טרוארים שונים ברחבי הארץ".

לטרואר אין כוונה להרחיב בהרבה את מספר היקבים איתם הם עובדים. אם יוסיפו, זה יהיה רק יקב עם צבע ואמירה מיוחדת בתוך קבוצה זו. טרואר פועלת רק כארבעה חודשים בהרבה עבודת רגליים. החברה נמצאת בשלב ההתבססות, פועלת באמצעות נציגי מכירות ברחבי הארץ, בעיקר במרכז ובצפון, ומפעילה מחסן לוגיסטי המרכז את היינות מהיקבים ומשם מפיצים אותם. המכירה כיום בעיקר למסעדות, אך גם לחנויות יין. לקראת ראש השנה כבר מעמידה טרואר הצעות לוועדי עובדים וחברות לקניית חבילות שי של יינות כשרים.
המטרה האולטימטיבית היא למכור כל מה שיקבים אלה מייצרים, כשלפי החוזה היקבים רשאים למכור בעצמם בחנויות היקב.

"המטרה שלנו הנה לאפשר ליקבים לגדול במסגרת זאת, ובכך להפוך את חלום יקב הבוטיק לדבר כלכלי יותר, כי לא כל מי שיודע לייצר יין יודע לעמוד מול מסעדן, למכור ולגבות",, אומר זהר גולדברג. "בשלב הבא אנו חושבים על יצוא לחו"ל. הכוונה שתוך שנה שנתיים כל אחד מיקבי הבוטיק יוכל לגדול; מה שנמנע ממנו עד עתה בגלל הקשיים מול השוק, וכך למכור יותר בארץ ובחו"ל.

מי ומי ברפרטואר של טרואר?
(דברי טרואר והיקבים על עצמם)

יקבי הבוטיק הרבים בישראל, פועלים בסביבתם הקרובה ומאפשרים חשיפה ליינותיהם, בד"כ רק ביקב עצמו.
ברוב יקבי הבוטיק, הייננים מתפרנסים בתוחמים אחרים וייצור היין הוא התחביב. לרובם, אין את היכולת והפנאי לשווק את היינות ולעמוד בדרישות ההפצה המשתנות מלקוח ללקוח.
טרואר ארץ גפן בע"מ, מפיצה ומשווקת בלעדית מגוון יקבי בוטיק מכל רחבי הארץ, המאופיינים באזורי גידול שונים, מבחר זנים, מדרג מחירים משתנה ואיכות גבוהה ובליתי מתפשרת.
"נבחרת" עשירה ומגוונת, מעניקה את האפשרות בפני הלקוח שלך, לבחור את היין מתוך המגוון הרחב העומד לרשותנו ולפתח אצלנו הרגלי צריכה קבועים ונאמנות למותג יינות הבוטיק.
אנחנו ב"טרואר", מחויבים לרוח ה"בוטיקית" ונייצג כל אחד מהיקבים המשווקים יל ידינו, כאילו היה יקב הבוטיק שלנו.

טרואר בצרפתית – קרקע, אדמה או נחלה.
זהו כינוי לגישה היינית הצרפתית הקלאסית הגורסת כי טעמו המיוחד ואיכותו של יין מסוים הם פועל יוצא של חיבור מרכיבי הקרקע לשכבותיה השונות, הגיאוגרפיה, הטופוגרפיה, האקלים והמיקרו אקלים של חלקת הכרם המסוימת. לפיה, שיוני של מטרים בודדים עשוי לבוא לידי ביטוי בהבדלים הניכרים בתוצאה הסופית, פרי יחסי גומלין ביו הטרואר לגפנים המיוחדים לו.
כורמי וייני טרואר המיוצגים בקטלוג זה, תרים אחרי פינות קרקע בעלות תכונות מיוחדות, ברוכות טבע, אשר ישביחו את הענבים ויעניקו להם האיכות הבלעדית במבדילה בין יין ליין משובח ואת הטעמים המיוחדים ביין שמקורם בטרואר שלו ואין למוצא אותם ביינות אחרים.

יקב אסנס
מעלה צביה, הגליל המערבי

הוקם בשנת 2000 בישוב הקהילתי מעלה צביה ליד כרמיאל . יניב קמחי, איתן רוזנברג ויצחק אברמוב חברו יחד להקמת היקב ולייצור היין.
מקור השם Essence – ריכוז של טוב לב, אדמה והידע על המשותף ביניהם.
היקב מייצר כ 10,000 בקבוקים בשנה. היינות מושבחים כ 14 חדשים בחביות עץ אלון.

על הכרם
במורדות הסלעיים גיריים של הר כמון בגליל המערבי, נטועים גפני קברנה סובניון ומרלו הגדלים בשיטה אורגנית מוקפדת. הכורם והאחראי על כל עבודות הכרם הוא בועז בן יעקוב חבר היישוב מעלה צביה. בבציר הכרם משתתפים כל חברי וילדי הישוב וזהו הפסטיבל המרכזי של השנה המלא באהבת עשית היין.

אסנס, מרלו
שנת בציר : 2003
זנים : 100% מרלו
כרם : הר כמון, גליל מערבי
צבע ארגמני עמוק, גוף מלא וטאנינים מוצקים בשילוב הרמוני של טעמי פירות יער שחורים עם רמזי אלון מעושן וטבק. היין השביח כ- 14 חודשים בחביות עץ אלון. ליין סיומת ארוכה ומאוזנת.

אסנס, קברנה
שנת בציר : 2003
זנים : 100% מרלו
יין אלגנטי ומאוזן בעל טאנינים רכים וטעמי פירות יער שחורים מודגשים חמיצות מאוזנת וגוף בינוני מלא. היין השביח כ- 14 חודשים בחביות עץ אלון. ליין סיומת ארוכה ומאוזנת.

אסנס אלקטרום
שנת בציר : 2003
זנים : קברנה סובניון, מרלו
כרם : הר כמון, הגליל המערבי
עירוב קלאסי בורדולזי של קברנה ומרלו מנפיק יין בעל צבע ארגמני עז, גוף מלא ועגול עם טאנינים רכים וחמיצות מאוזנת. ליין טעמי שזיף וארומה פירותית בשלה עם סיומת מרשימה ועוצמתית. היין השביח כ- 14 חודשים בחביות עץ אלון.

יקב בוסתן המשושים
מושב חד נס – מערב רמת הגולן

היינן בני יוסף הקים בשנת 2001 את היקב בביתו שבמושב. את מלאכת עשיית היין למד בני מסבתו עוד שגרו בעירק שם הכינה יינות קידוש. ביקב מייצר כ 3000 בקבוקים לשנה – קברנה סוביניון, מרלווסן ג'ובזה. ענבי היקב מגיעים מחלקות מובחרות מאיזור רמת הגולן ורמות נפתלי. איזורים המצטיינים בכרמים איכותיים. השקייה מבוקרת, יבולים נמוכים, כמות משקעים גבוהה וכורם מסור מניבים חומר גלם מעולה ליינות היקב.

בוסתן, קברנה סובניון
בציר : 2003
זנים : 85% קברנה, 15% ברברה.
כרם : רמות נפתלי
יין בעל צבע רובי עמוק, גוף מלא מרוכז ועגול וטאנינים עדינים. עירוב זנים ייחודי המדגיש את טעמי הברברה האופינים לזן איטלקי זה ומעניקים ליין ארומות נעימות של פרי צעיר. היין השביח כ 14 חודשים בחביות עץ אלון. ליין ריחות וטעמי פירות יער שחורים בשילוב אלון עדין וסיומת שוקולדית נעימה.

יקב בן חנה
מושב כפר רות, השפלה המרכזית

נוסד בשנת 2002 ע'י הילה ושלומי צדוק ליד מודיעין. זהו יקב משפחתי במלוא מובן המילה המשלב את האהבה לאדמה עם יין ואוכל –למשפחה קייטריג מיוחד אותו מפעילה הילה. הרעיון להקים את היקב הבשיל כאשר החליט שלומי לנסות לעשות יין מענבים מאיזור רמת הנגב. התוצאה המיוחדת הגדילה את הרצון להתפתח קצת יותר ובשנת 2003נקלטו ענבים מרמת הנגב ומהרי ירושלים – שורש. היקב מיצר כ 3000 בקבוקים לשנה.
שלומי, המשמש גם כיינן יקב נחשון,הגיע מעולם ההיי טק למשק המשפחה בכפר מלא רצון לעסוק בעבודת האדמה ולאחר סיור יקבים בלואר הוחלט להקים יקב מקצועי ולהגדיל את הייצור.
היקב קולט ענבים מאזורי גידול שונים – מרלו מכרמי רמת הנגב, קברנה וזינפנדל מכרם שורש וקרנה מכרמי השומרון.

במדבר
בציר: 2003
זנים: 100% מרלו מכרם אורגני
כרם: חוות נחל בוקר, רמת הנגב.
יין בעל צבע רובי עמוק, גוף בינוני מלא. היין השביח 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות. זהו יין בעל טאנינים רכים וארומות שזיפים ודומדמניות בשילוב מינראלים ומגע קל של אלון קלוי. ליין סיומת חלקה ואלגנטית.

שלם
בציר 2003
זנים: 50% קברנה 50 % מרלו
כרם: שורש, הרי ירושלים
יין בעל צבע רובי עמוק. היין השביח 15 חודש בחביות צרפתיות מבורגונדי. ענבים מחלקות מובחרות בבציר ידני וטיפול מוקפד מעניקים יין בעל עוצמות ועושר בטעמים וניחוחות פרי יער שחור וטעמי קלייה ועץ אלון. זהו יין בעל גוף מלא, איזון מושלם וסיומת מרשימה.

יקב בן – שושן
קיבוץ ברור חיל – הנגב הצפוני

היקב הוקם ב– 1995 ע'י ניבה ויובל בן שושן בקיבוץ ברור חיל בנגב הצפוני כיוזמה פרטית.
היינן יובל הינו בוגר הפקולטה לחקלאות ברחובות – מדעי הצומח.
מרתף היקב שוכן בסליק היסטורי של ההגנה מתחת למגדל המים של הקיבוץ.היקב מייצר כ 10,000 בקבוקים בשנה.
הכרם – "כרמי עובדת" באזור הר הנגב, הינו כרם בודד הגדל על שרידיה של חווה חקלאית קדומה בת אלף וחמש מאות שנה. בכרם זני קברנה סובניון ומרלו הגדלים על אדמת לס בגובה של 550 מ' מעל פני הים ונהנים מקרינה גבוהה ביום וטמפ' נמוכות בלילה במהלך עונת ההבשלה. בציר ידני ביבולים נמוכים והשקיה מבוקרת מניבים פרי בעל תכונות ואפיון המיוחד לאזור גידול יין קדום זה.

עבדת, מרלו
בציר : 2003
זנים : 100% מרלו
כרם : כרמי עבדת, הר הנגב
היין עבר תסיסה בטמפ' של 28 מעלות למשך שבוע והשריה עם הקליפות כ 10 ימים בטמפ' של 20 מעלות והשביח כ 14 חודשים בחביות עץ אלו צרפתי חדשות וישנות. מרלו לא אופייני בעל גוף מלא ועוצמתי עם ארומות פרי בשל ווניל ותבלינים. ליין סיומת ארוכה ומאוזנת.

עבדת, קברנה
בציר : 2003
זנים : 100% קברנה סוביניון
קברנה עוצמתי ומרוכז. בעל אף חזק של פירות יער שחורים בשלים בשילוב מאפיין של תימין, מרווה וטיפת ווניל. היין השביח כ 14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי חדשות וישנות. יין מרשים בעל גוף מלא ומאוזן וסיומת מפתיעה ועוצמתית.

יקב גבעון
גבעון, מזרח הרי יהודה

היקב הוקם בשנת 2001 ע'י ניר ארנסטי ושוקי סגל בגבעון החדשה צפונית לירושלים.
זהו יקב משפחתי הממוקם במבנה שבחצר האחורית המשותפת לביתם.
יש חשיבות מעניינת למיקום היקב – המרכז הווינולוגי של ארץ ישראל בעת העתיקה היה בגבעון. בחפירות בשנות ה 60 נמצאו במרכז זה עשרות מרתפים קטנים חצובים בסלע ההר השומרים על טמפ' קבועה מתחת ל 20 מעלות. כאן היה מרכז ייצור היין ואחסונו בתקופת המאה ה – 7 לפה"ס. למרות הבדלים בגודלם, קיים דמיון מוחלט בין המרתפים בגבעון ובין המרתפים באזור שמפיין בצרפת, למרות שבגבעון הם נחצבו 500 שנה מוקדם יותר.
הכרמים מהם קולט היקב את ענביו הם מאזור גבעון ומצטיינים באיכותם. היקב מייצר כ 2000 בקבוקים של קברנה סובניון ומרלו.

קברנה סובניון
בציר : 2003
זנים : 100% קברנה
כרם : גבעון
יין בעל גוף בינוני – צבע אדום רובי עם טאנינים רכים וטעם מחמיא של אוכמניות ודובדבנים שחורים. היין מאוזן ונעים לשתיה.
היין השביח כ 16 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי חדשות. ליין סיומת שוקולדית נעימה עם רמזי ווניל ואלון.

מרלו
בציר : 2003
זנים : 100% מרלו
כרם : גבעון
יין בסגנון כפרי בעל צבע אדום עז, גוף בינוני מלא וטאנינים רכים. ליין ארומה של פירות שחורים ווניל ואדמה. היין השביח כ 16 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי חדשות.
יין מיוחד בו ניכר טעמו המיוחד של היינן. ליין סיומת ממושכת וטובה.

יקב טפרברג
עמק האלה

משפחת טפרברג החלה ביצור יין בשנת 1870 ע'י אברהם טפרברג ברובע היהודי בירושלים וממשיכה בדרך זו כחמישה דורות. כרמי היקב ממוקמים על ההר הגבוה בעמק האלה ומהרי ירושלים. היינן שיקי ראוכברגר, מוסמך הפקולטה לחקלאות ברחובות ודייוויס קליפורניה,מיצר מגוון יינות בעלי אופי ייחודי לאזור תוך הקפדה על איכות גבוהה ומגוון זנים. היקב מייצר כ 30,000 בקבוקים בשנה.
על הכרם
ברום של כ 700 מ' מעל פני הים, בשלוחת נחל סנסן שבהרי יהודה, המתנקז לעמק האלה, גדלים כרמי היקב.
זהו טרואר ייחודי. שילוב של קרקע סלעית הררית עם תנאי אקלים של ימים שטופי שמש, בריזה מערבית לאורך כל היום ולילות קרירים, מאפשרים איכויות יוצאות דופן. שיטת גידול הגפנים וכמות ההשקיה,גיזום הגפן עם יבולים נמוכים, ייצור היין, משך התסיסה וההתבגרות בחביות נקבעים כך שהיינות יבטאו את מצוינות הקרקע, הענבים וייצור היין.

RESERVE קברנה סובניון
בציר: 2002
זנים: 100% קברנה סובניון
כרם: עמק האלה
היין סיים את מהלך התסיסה בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות והתבגר כ 12 חודשים בחביות אלו וכ – 12 חודשים נוספים בבקבוק.
יין עוצמתי ומיוחד בעל גוון אדום סגלגל ,גוף מלא עם מבנה טאנינים רכים, ארומות ובוקה של דובדבנים פרות יבשים ופרות יער שחורים. ליין סיומת ארוכה ואלגנטית.

RESERVE שרדונה
בציר: 2003
זנים: 100% שרדונה
כרם: דיר רפעת
אשכולות הענבים הקטנים והזהובים שנבצרו בשעות הבוקר המוקדמות של סוף יולי בהבשלה מלאה מהכרם הגדל על אדמה גירית בדיר רפעת , תססו בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות. לאחר סיום התסיסה התבגר היין "על השמרים" במהלך כשישה חודשים . ליין גוון צהבהב ,גוף מלא ושמנוני עם ארומות של פרות הדר ,אגס ,מלון ודבש. היין בעל סיומת חלקה ומאוזנת.

RESERVE שנין בלאן
בציר: 2003
זנים: 100% שנן בלאן
כרם: קדרון
כרם מבוסס בן 25 שנה של שנין בלאן ( פינו דה לה לואר) נבחר כדי לנסות לייצר יין VOUVRAY בסגנון ישראלי של שנין בלאן. מחצית הכרם גודלה בהתאם לתכנית שכללה רמת יבול , דילול שריגים ודילול אשכולות. היין תסס והתבגר בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקני. ליין גוון קש זהוב. גוף בינוני עד מלא עם איזון מציון בין פרות טרופיים לבין פרות הדר. ליין סיומת עדינה ואלגנטית.

SELECTION מריטאז
בציר: 2003
זנים: 50% קברנה סובניון, 40% מרלו ו – 10% קברנה פרנק
כרם: קברנה סובניון ומרלו מעמק האלה והקברנה פרנק מדיר רפעת.
בלנד בורדו קלאסי בעל עושר ומורכבות. ענבי הזנים השונים הותססו בנפרד ולפני תחילת ההתבגרות בעץ הורכב הבלנד. צבע היין מלא ועמוק.ליין גוף מלא ועגול, טאנינים רכים המלווים בטעמי שזיף עם מעט עץ אלון ברקע. ארומות של פרות יער מוסיפות למורכבות של היין.


SELECTION שרדונה סובניון
בציר: 2003
זנים: 20% שרדונה ו – 80% סובניון בלאן
כרם: דיר רפעת
ענבי הסובניון בלאן שנבצרו בתחילת אוגוסט אופיינו בעשבוניות וחמיצות מרעננת. יין השרדונה תסס והתבגר בחביות עץ צרפתיות במשך ארבעה חדשים. לאחר מכן הורכב הבלנד. היין בעל גוון קש בהיר. חמיצות מרעננת ומאוזנת. ארומות פרי הדר מודגשות ומגע של אלון. מעט עשבוניות מינראלית תורמת מורכבות ליין זה.

SELECTION אמרלד ריזלינג
בציר: 2003
זנים: 100% אמרלד ריזלינג
כרם: גדרה
זן חצי יבש זה הנו בעל גוף קל עד בינוני ומלווה בארומות פרחוניות מוסקטיות. החמיצות המאזנת שומרת על רעננות היין. טעמי פרי הדר וחמיצות מאוזנת המאפיינים את הזן באים לידי ביטוי מודגש ביין זה.

יקב מישר
השפלה הדרומית

ליד גדרה נוסד ב 1992 על ידי חיה וזאב סמילנסקי. היקב מתמחה ביינות אדומים איכותיים העשויים מענבים הגדלים בכרם שליד היקב. כל תהליכי גידול הכרם והכנת היין נעשים ע'י בני המשפחה. מטרת היקב לייצר יינות מענבים הגדלים באזור, באיכות הגבוהה ביותר האפשרית ובמחיר הוגן. הגדלת הכרם והיקב רק עד לגודל שבו עדיין אפשר לתת תשומת לב אישית לכל גפן ולכל חבית ביקב. היקב מיצר כ 10,000 בקבוקים לשנה.

על הכרם
כרם מישר בבעלות המשפחה היינו בן 10 שנים וגדלים בו ענבי קברנה סובניון, מרלו, שיראז ומוסקט אלכסנדרוני.
אזור גידול זה – השפלה הדרומית אינו אזור גידול יין מקובל. ענבי הכרם מיטיבים להבליט את הייחוד של האזור – קרקע חולית,קרבה לים, וקיצים מאוד חמים. טיפול קפדני במיוחד בכרם ויבולים נמוכים מאפשרים תוצאות מצוינות ביין.

מישר " #41 "
בציר : 2003
זנים : קברנה סובניון, מרלו, שיראז
כרם : מישר
הבלנד החדש של היקב המבליט את אופיו הייחודי של כרם מישר. היין השביח כ – 12 חודשים בחביות עץ אלון חדשות וישנות. היין בעל צבע ארגמני עמוק גוף מלא, טאנינים רכים וניחוחות של פירות שחורים בשלים, טבק עם ניחוחות יער, אדמה וקפה. יין בעל סיומת ארוכה ומאוזנת.


מישר מרלו
בציר : 2002
זנים : מרלו 85%, קברנה סובניון 15%.
כרם : מישר
מרלו עוצמתי בעל גוף מלא וטאנינים רכים השביח כ- 14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות ומשומשות. ניכרים ביין טעמי פירות בשלים ועשבי תיבול וניחוח מפתה של תבלינים.
יין בעל סיומת ארוכה עם טעמי שוקולד.

מישר,קברנה סובניון
בציר : 2001
זנים : קברנה סובניון 87%, מרלו 13%.
כרם : מישר
יין בעל צבע רובי עמוק וגוף מלא ומרשים. היין השביח כ- 16 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. ליין בוקה עשיר המשלב ניחוחות פירותיים עם מעט עשבי תיבול וטבק. יין מאוזן ובעל טאנינים רכים וסיומת ארוכה עם רמז שוקולדי.

מישר קברנה סובניון "730"
בציר : 2001
זנים : קברנה סובניון.
כרם : מישר.
יין הדגל של היקב השביח כ- 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי חדשות וישנות והיינו בעל גוף מלא ואלגנטיות מאוזנת. יין אדמתי המשלב ניחוחות עזים של טבק קפה ותבלינים מעושנים. ליין נוכחות חזקה של טעמי דומדמניות שחורות ודובדבנים בשלים עם נוכחות אלגנטית של עץ. זהו יין מרשים בעל סיומת ארוכה עם איזון ומבנה מצוין.

יקב נחשון
קיבוץ נחשון, שפלת הרי יהודה

יקב נחשון נמצא בקיבוץ נחשון בעמק איילון למרגלות הרי ירושלים. נוכחות של גתות עתיקות באזור מעידה על אזור עתיק של גידול הגפן וייצור היין. היקב נוסד ב 1996 והוא מהווה קשר בין עבר היסטורי מפואר לבין מציאות חקלאית מתקדמת. יינן היקב הוא שלומי צדוק המפתח בכרם נחשון זנים חדשים כקברנה פרנק ושיראז המניבים תוצאות מצוינות ויבואו לידי ביטוי החל מיינות בציר 2004. תהליך ייצור היין ביקב קפדני ומקצועי המלווה בשמחת העשייה ואהבת היין. מטרת היקב ליצור חומר גלם איכותי שיפיק יינות איכותיים, מיוחדים וייחודיים תוך שמירת אופי היקב – יקב בוטיק. היקב מייצר כ 20,000 בקבוקים בשנה.


על הכרם
הכרם, בבעלות היקב, ניטע למרגלות נחל נחשון בשדות עמק איילון בואכה הרי יהודה. מיקום הכרם נבחר בקפידה תוך שימת דגש על הטרואר – מבנה הקרקע, כיוון הרוחות וצפיפות הנטיעה. בנוסף נבחר שטח נמוך שבו מתנקזת הקרה המאפשרת לגפן לצבור מנות קור הדרושות ליבול איכותי.זני הגפן הנטועים בכרם הם : קברנה סובניון, מרלו שיראז, קברנה פרנק וארגמן.

עלמה, פושקין
בציר: 2001
זנים : קברנה סובניון 100%.
כרם : כרם קיבוץ נחשון, שפלת יהודה
יין בעל גוף בינוני מלא צבע אדום עז וטאנינים מוצקים. היין השביח כ- 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי בנות שלוש וזאת בכדי לשמור על אופיו הקל של היין. ליין טעמים פירותיים מובהקים בתוספת עדינה של עץ וטבק. יין מעולה לשתיה יום יומית.

סלע French Blend
בציר : 2002.
זנים : מרלו 50%, 33% קברנה סובניון, סירה 10%, קברנה פרנק 7%.
כרם : כרם קיבוץ נחשון, שפלת יהודה.
בלנד מורכב זה מביא לידי מיצוי את ההרמוניה בין הזנים המרכיבים יין מיוחד זה. היין השביח 8 חודשים בחביות עץ אלון ומאופיין בצבע אדום סגלגל מרשים ניחוחות אלון עדינים בשילוב טעמי פירות יער ותבלינים. יין בעל גוף בינוני רך ועגול ובעל סיומת ממושכת ומאוזנת.


סלע מרלו – קברנה
בציר : 2001
זנים : מרלו 50%, קברנה סובניון 50%.
כרם : כרם קיבוץ נחשון, שפלת יהודה.
בלנד בורדולזי טיפוסי בעל צבע אדום רימוני עמוק עגול ומאוזן, בעל איכויות קלאסיות.
היין השביח במשך 18 חודש בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות וישנות. ליין בוקה עשיר המתאפיין בטעמי פירות יער שחורים בשילוב עדין של ווניל עץ וטבק. ליין סיומת ארוכה ועשירה בטעמים.

איילון מרלו
בציר: 2001
זנים : מרלו 96%, קברנה סובניון 4%.
כרם : כרם קיבוץ נחשון, שפלת יהודה.
יין מסדרת העל של היקב. ליין צבע רובי עמוק נוטה לסגול, גוף מלא ומאוזן והיינו בעל נוכחות מרשימה. היין השביח כ -24 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי חדשות וישנות. ליין מאפייני זן מובהקים טאנינים עדינים וטעמי פירות יער ועשבי תיבול עם סיומת מרשימה ומאוזנת.

איילון קברנה – מרלו
בציר : 2002
זנים : קברנה סובניון 60%, מרלו 40%.
כרם : כרם קיבוץ נחשון, שפלת יהודה.
יין מסדרת העל של היקב. בלנד קלאסי בעל צבע אדום רובי עמוק גוף מלא ועגול. היין השביח כ – 24 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות ישנות וחדשות. ליין טאנינים חלקים המדגישים טעמי דובדבנים בשלים ושזיפים ועם רמזי טבק ושוקולד. יין בעל מבנה ואיזון מושלמים וסיומת ארוכה ועשירה בטעמים.

נחשון, איילון סירה
בציר : 2002
זנים : סירה 100%
כרם : כרם קיבוץ נחשון, שפלת יהודה.
יין מסדרת העל של היקב. שנת בציר זו היא שנתו המניבה הראשונה של חלקת כרם זו ביקב. האשכולות היפים ביבול נמוך הצביעו כי זה צפוי להיות יין מיוחד בעל מאפיינים ייחודיים. ליין נבחרו חביות איכותיות חלקן חדשות. היין השביח במשך כ- 22 חודשים בחביות אלה. זהו יין מרשים בעל גוף מלא מבנה דחוס של פרי שחור ושילוב טעמי אדמה עץ וטבק משובח. ליין סיומת מרשימה ומאוזנת.


יקב עגור
עמק האלה

יקב כפרי משפחתי של שוקי ואוולין, ממוקם בחורשה בפתח מושב עגור.
שוקי היינן הוא גם נגר אמן והיסטוריון ואוולין אדריכלית. כבעלי רקע אמנותי והשכלתי רחב הם מבטאים ביינותיהם העשירים את תמצית הטוב והיופי של האזור. היקב נוסד ב1999 וכבר זכה ב-2 מדליות יוקרתיות. היקב מיצר כ 3000 בקבוקים בשנה.
על הכרם
חלקות כרם מובחרות מההרים ומגבעות יהודה ועמק האלה.בעיקר קברנה סובניון מרלו וזנים נוספים לתערובות.
אפיון האזור: חלקות מובחרות בגבהים שונים, מגוון של מיקרו-אקלים, קרקע סלעית גיר טרה-רוסה ועד קרקעות כבדות יותר בוואדיות בעלות ניקוז טוב. מגוון זה מייצג את השונות הגדולה בתוך אזור יהודה.החלקות מתוכננות להנבה של מ-500 ק"ג לדונם ועד ל-1,100 ק"ג לדונם.

סגנון העשייה
כדי להגיע למיצוי מירבי של ריחות וטעמים, חלק מן החלקות נבצרות ברמות סוכר גבוהות יחסית, מכאן שגם רמת האלכוהול גבוהה יותר מאזורי אחרים. מגוון החלקות של היקב מאפשר להגיע לתערובות מעניינות ולאיזון הדרוש כדי ליצור יין אלגנטי. נעשים ניסיונות עם שיטות תסיסה שונות וקיים חיפוש מתמיד אחר איזון טוב בין החביות ליין.

קברנה סובניון
בציר : 2002
זנים : 85% קברנה סובניון 15% מרלו
כרם : מעלה נחל סנסו,עמק האלה
יין אלגנטי ומורכב בעל צבע רובי עמוק. גוף מלא ואיזון מושלם. היין השביח כ –20 חודשים בחביות חדשות וישנות. גוף מלא ואיזון מושלם עם מיצוי מעולה של ריחות וטעמים של פרי יער שחור. ליין טאנינים מלאים וקטיפתיים עם סיומת ארוכה ואלגנטית. יין מעולה. מדליית כסף אשכול הזהב 2005.

קברנה סובניון – מרלו
בציר : 2003
זנים : 75% קברנה סובניון 25% מרלו
כרם : נחל סנסו ונחל שורק.

יין עשיר בעל צבע אדום עמוק , גוף בינוני מלא, רענן ובעל חומציות מאוזנת ומודגשת. היין השביח כ- 14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ישנות. על רקע טעמי העץ העדינים מודגשים הריחות והטעמים של פירות אדומים.. ליין סיומת ארוכה ואלגנטית.

special reserve
קברנה סובניון
בציר : 2003
זנים : 85% קברנה סובניון 15% מרלו
כרם : שורש, הרי ירושלים ומעלה נחל שורק.
מיועד לאוקטובר 2005
יין בעל צבע אדום כהה מבריק, גוף מרשים וטאנינים חלקים. היין השביח כ- 20 חודשים בחביות עץ אלון חדשות וישנות. ליין ריחות וטעמים מודגשים של פירות יער שחורים, תבלינים ועשבי תיבול. יין עוצמתי ומורכב בעל סיומת ארוכה ועשירה בטעמים.

יקב פסגות
מזרח שלוחת הרי בנימין

במרומי הרי בנימין, צופה על וואדי קלט, בקעת יריחו, ים המלח והרי אדום שוכן יקב פסגות. בשנת 98 נטעו נעמה ויעקוב ברג את כרם ענבי היין הראשון שלהם והוחלט להקים את היקב. במהלך הכשרת השטח התגלתה מערה מרהיבה בה נחשפו בית בד וגת יין מתקופת בית שני המעידים יותר מכל על קיומה של תעשיית יין קדומה באזור גידול איכותי זה. במערה שוכן מרתף היקב בו משביח היין בחביות אלון צרפתי בסביבה טבעית של 90% לחות וטמפ' שאינה עולה על 18 מעלות ללא קירור . היקב מיצר כ 3000 בקבוקים בשנה, קברנה, מרלו ושרדונה וכן יין פורט בסגנון רובי.
על הכרם
הכרם נטוע בגובה 900 מ' מעל פני הים באדמת גיר קשה וסלע, בטרסות בסגנון יווני – איטלקי ים תיכוני. כדי לסייע לגפן להיקלט בקרקע נקדחו חורים באדמה המאפשרים את קליטת הגפן והעמקת שורשיה. הקפדה על יבול נמוך של כ 600 ק'ג לדונם, בציר ידני, שלג בחורף ורוחות קיציות קרירות מביאים לתוצאות מעולות באיכות הענבים. החיבור לאדמה ולמצוינות בכל תהליך עשיית היין, האהבה וחוסר הפשרות הם המשפיעים על איכות היין של היקב.

קברנה סובניון reserve
בציר : 2003
זנים : 100% קברנה
כרם : פסגות.
יין עוצמתי ומרוכז בעל צבע רובי עמוק וגוף מלא ומרשים. היין השביח 14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי חדשות. ליין פרותיות עדינה עם ארומות פרי בשל, וניל ואלון. ליין מבנה מאוזן, טאנינים מודגשים וסיומת ארוכה. זהו יין בעל יכולת התיישנות ארוכה.

קברנה סובניון
בציר : 2003
זנים : 100% קברנה
כרם : פסגות
יין בעל צבע אדום בוהק, גוף מלא ואיזון מצוין. היין השביח כ 12 חודשים בחביות עץ אלון מעורבות ומאופיין בטאנינים רכים עם טעמי פירות בשלים ועשבי תיבול עדינים. ליין מבנה מרשים וטעם מסיים ארוך וטוב.

שרדונה
בציר : 2004
זנים : 100% שרדונה
כרם : דולב
שרדונה עוצמתי בעל צבע קש זהוב וחמיצות מאוזנת. היין תסס בחביות עץ אלון והשביח
כ 10 חודשים בחבית בשיטת surlie. ליין בוקה מורכב של פירות טרופים מודגשים עם נגיעות של תפוח, אגס ופירות ירוקים. ליין חמיצות מרעננת המאזנת את הפרי הבולט עם סיומת ארוכה ומאוזנת.

פורט
בציר : 2003
זנים : קברנה, מרלו, שיראז, קברנה פרנק ושרדונה.
כרם : פסגות, דולב
יין אדום מחוזק בסגנון רובי פורט.
היין השביח כ 18 חודשים בחביות עץ אלון בשמש הים תיכונית. יין מלא, סמיך, מעוגל ומאוזן בעל בוקה עשיר ומורכב המשלב מתיקות מעודנת עם ארומות קפה, שוקולד חרובים ותאנים. יין עוצמתי ומעודן בעל סיומת עשירה ומורכבת.

יקב קדיתא
הגליל העליון

יקב קדיתא הוקם ע'י יונתן גולדמן ב- 1998, שנה בה גם ניטעו באזור כרמי היקב. בבקתה בישוב מייצרת המשפחה מזה כ 20 שנה גבינות עזים נפלאות, ריבות משובחות ושמן זית מעולה. ההחלטה של יונתן הייתה לייצר יין שלא ייפול באיכותו משאר מוצרי המשק המשפחתי. שנים של ניסוי ותהיה הנפיקו יין מופלא –עירוב של קברנה מרלו שנבצר לראשונה ב- 2001. היקב מייצר כ- 4000 בקבוקים בשנה.

על הכרם
כרם קדיתא גדל על מדרונותיה הדרומיים של רמת דלתון וחלקם על המדרון הדרום מזרחי של הר כותר ליד צפת. גובה של כ 700 מ', ממוצע משקעים שנתי גבוה, אדמה משובחת וטמפרטורות נמוכות מהווה מצע אידיאלי לכרם. רוחות מערביות יבשות המאווררות את הגפנים ומונעות מזיקים כל השנה, משטר מים קפדני ויבול מאוד נמוך מצמיחים עינב איכותי ומאוזן המאפשר ייצור יין ייחודי בעל מגע אישי ומאפייני זן ואזור מובהקים.

קברנה / מרלו
בציר : 2003
זנים : קברנה-מרלו
כרם : רמת דלתון והר כותר
יין בעל צבע רובי עמוק כהה, גוף מלא, טאנינים מוצקים וחומציות מאוזנת. ניכרים טעמי שזיף שחור בשל וקאסיס עם רמזי ווניל מאזנים, אלון ותבלינים מתוקים. היין השביח כ – 20 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי . ליין סיומת ארוכה ואלגנטית.

קדש ברנע
יקב מדברי

יקב משפחתי שהוקם בשנת 2000 בידי נירה ואלון צדיק במושב קדש ברנע סמוך לניצנה – אזור יין ידוע מתקופת הנבטים בנגב. ממקום זה שלח משה את 12 המרגלים לתור את הארץ "…ויכרתו משם זמורה ואשכול ענבים וישאהו במוט בשניים…" (במדבר י'ג).כילד נהג אלון לסייע לאביו בהכנת יין וערק תימני ומשם אהבתו העמוקה ליין. היקב מייצר יינות כשרים מבציר 2003 כ 10000 בקבוקים בשנה.

על הכרם
הכרם ניטע בשנת 1997 בחולות חלוצה. היו שטענו שאדמה זו לא תיצלח לגידול גפן איכותי, אך נירה ואלון התעקשו ונטעו קברנה, מרלו, פטיט וורדו ושיראז. מבנה הקרקע החולי מאפשר לכורם שליטה מלאה בגידול הענב באזור המאופיין בהפרשי טמפ' גבוהים בין היום והלילה, יובש ביום, רוחות אחה'צ מצננות וטל לילי. הכרם מעובד ונבצר ידנית ללא שימוש בחומרי ריסוס והדברה.הכרם מניב גפנים איכותיות וייחודיות לאזור מדברי זה הממזגות היסטוריה של טעמים ריחות ואיכות.

Red south, קברנה סובניון
בציר : 2002/2003
זנים : 85% קברנה, 15% מרלו
כרם : קדש ברנע
יין בעל צבע אדום עמוק, גוף מלא עוצמתי ומאוזן. זהו יין עוצמתי עם נוכחות של טעמי שרי, עשבי תיבול, טעמי טבק איכותי ורמז אלון. היין השביח כ – 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי חדשות. ליין סיומת ארוכה ואלגנטית עם רמזי שוקולד מריר.

Red south, מרלו
בציר : 2003 (יצא יולי 05)
זנים : 85% מרלו, 15% קברנה
כרם : קדש ברנע
יין מורכב ואלגנטי עם טעמי פירות יער בשלים ווניל. היין השביח כ – 15 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי חדשות. ליין בוקה עשיר ואופייני לזן, מלא עגול ומאוזן עם טאנינים מורגשים וסיומת ארוכה ומפתיעה.

רד פואטרי – חוות טל
כרמי יוסף, השפלה הדרומית

היקב הוקם ע"י משפחת טל אורנה דובי וגיא חקלאים המגדלים כרמים ועצי פרי.לדובי היינן היסטוריה משפחתית – אביו,אלכס טל היה מבעלי יקב מקווה ישראל ,וממקימי יקב גת ברחובות במאה שעברה. היקב מיצר לעצמו את שתילי הגפנים – שתיל אירופאי קלאסי המעמיק שורש ויונק את טעמי ה"טרואר" המקומי של אדמות גיר. היקב מייצר כ – 10,000 בקבוקים בשנה.

על הכרם
בבעלות המשפחה המעבדת ומטפלת בכרם הממוקם על המדרונות המערביים של תל גזר הקדום- אזור ייצור יין ידוע בעת העתיקה. האזור מאופיין באדמה גירית וברוחות המנשבות מהים ומצננות בקיץ את הגפנים. הכרם מטופל ידנית תוך הקפדה על יבול נמוך במינימום דישון והשקיה.

קברנה סובניון
בציר : 2002
זנים : 85% קברנה, 8% קברנה פרנק, 7% מרלו.
כרם : תל גזר
עירוב זני קלאסי, מנפיק יין עוצמתי ובעל גוף מלא בטעמי פירות יער שחורים עלים ירוקים וגוון עדין של אלון. היין השביח כ 14 חודש בחביות עץ אלון חדשות. ליין טאנינים רכים וסיומת ארוכה ועשירה.

מרלו
בציר : 2002
זנים : 90% מרלו, 10% קברנה פרנק.
כרם : תל גזר
מרלו עוצמתי בעל צבע ארגמני עמוק, גוף מלא ומאוזן עם בוקה עשיר ופירותי. היין השביח
כ – 12 חודשים בחביות עץ אלון חדשות. ליין טאנינים עדינים וסיומת קלאסית מעודנת וארוכה.

שירז קברנה
בציר : 2002
זנים: 80% שירז, 20% קברנה
כרם : תל גזר
רכות טעמי השיראז ונוקשות הקברנה חוברים יחד ליין אחר חצוף ומלטף בעל צבע אדום עמוק, אלגנטי ועגול שופע ניחוחות וטעמי פרי. היין השביח 12 חודשים בחביות עץ אלון חדשות. ליין מבנה מרשים ומאוזן וטעם מסיים ארוך וטוב.

ארליך
בציר : 2002
זנים : 40% מרלו, 40% שירז, 20% קברנה
כרם : תל גזר
בלנד מקומי חדשני בו כל זן הותסס בנפרד ושולב בתום התסיסה לעירוב מעניין וייחודי המעניק ליין טעם מורכב וייחודי. היין השביח כ – 12 חודשים בחביות עץ אלון חדשות.
ליין סיומת ארוכה ועוצמתית.

יקב שורק
מושב טל שחר

בין עמק איילון לעמק שורק, אזור יין קדום בן 2000 שנה, שוכן יקב שורק אחד מיקבי הבוטיק הראשונים בישראל.
היקב הוקם ע"י משפחת שחם, חלי יוסי וניר הבן, ב – 1999 במשק המשפחתי במושב. ההורים חלי ויוסי יזמו, דחפו ויסדו וניר היינן מנצח על העבודה.
יקב שורק העמיד לעצמו מטרה לשמר ככל האפשר את האיכויות שנתן הטבע, לפתח את היין ולהוסיף לו עושר ועומק ע"י יישון ארוך בחביות עץ אלון חדשות בתנאים הטובים ביותר להתפתחות היין. היקב מכוון לייצור יין איכותי בעל כושר יישון מעולה, ובעל טעמים מגוונים ועשירים. היקב מייצר כ 10,000 בקבוקים בשנה.

על הכרם
בבעלות היקב כרם בן 30 שנה וכרם נוסף בן 8 שנה. כרמים של ענבי קברנה ומרלו הנטוע על מדרונות המערביים של הרי יהודה בקרבת היקב. איכותם הגבוהה של יינות שורק הינם תוצר ישיר של חומר הגלם המעולה – הענבים רק מהאזור ורק מכרמים בבעלות המשפחה ובטיפולה. רוחות הים מאבדות מלחותן בדרכן לתוך הארץ ומצננות את הגפנים, מדרוני הגבעות הגיריים, החורף היבש והקר והלילות הצוננים בקיץ יוצרים שילוב אידיאלי לגידול ענבי יין מעולים.

שורק, עוללות 2002
בציר : 2002
זנים : 100% קברנה סובניון
כרם : טל שחר, פתחת עמק שורק.
הענבים נבצרו בבציר מוקדם לקבלת יין פירותי וקל. היין עבר תסיסה קצרה על הקליפות בטמפרטורה נמוכה. היין השביח כ – 4 חודשים בחביות עץ אלון אמריקאי. יין בעל גוף בינוני וארומה פירותית מאוזנת.

"טל שחר" מרלו
בציר : 2001 / 2002
זנים : 100% מרלו
כרם : טל שחר, פתחת עמק שורק.
יין מרלו קלאסי בעל גוף מלא ושופע טעמי פרי עם בוקה עשיר ואופייני לזן. יין מלא, עגול ומאוזן בעל טאנינים רכים עם טעמי פירות יער בשלים ווניל. היין השביח כ 18 חודשים בחביות עץ אלון חדשות. ליין סיומת נעימה וארוכה.

"טל שחר" קברנה
בציר : 2002
זנים : 100% קברנה סובניון
כרם : עמק שורק
היבול המתקבל מכרם זה עומד על כ 900 ק'ג לדונם מעניק ליין גוף מלא עם בוקה עשיר של תותי יער שחורים, ריחות אדמה ואלון. היין השביח כ – 20 חודשים בחביות עץ אלון חדשות. יין עם טאנינים בשלים סיומת אלגנטית וארוכה בטעמי קקאו.


מרלו Special Reserve
בציר : 2000 / 2002
זנים : 100% מרלו
כרם : טל שחר,פתחת עמק שורק
יין מסדרת העל של היקב, מופק מחלקות מובחרות, ותיקות ומצטיינות בכרם המשפחתי. האשכולות המובחרים עוברים תהליך ייצור קפדני. היין השביח כ – 20 חודשים בחביות עץ אלון אמריקאי וצרפתי. יין מלא עשיר ומאוזן המתאפיין בניחוחות פרי שחור ואדום וקלית טבק, עם טאנינים רכים וסיומת אלגנטית וארוכה.

קברנה Special Reserve
בציר : 2001 / 2002
זנים : 100% קברנה סובניון
כרם : טל שחר,פתחת עמק שורק
יין מזה מסדרת העל של היקב. מופק מחלקות מובחרות, ותיקות ומצטיינות בכרם המשפחתי. (זה חוזר פעמיים- לא יותר מידי)
יין עוצמתי בעל גוף מלא,מאוזן עם טאנינים בשלים ובוקה פירותי עשיר ועמוק. היין השביח
כ – 24 חודשים בחביות עץ אלון. יין בעל סיומת ארוכה עם רמזי שוקולד.

שורק, פורט
בציר : 1988
זנים : קברנה,מרלו,קברנה פרנק ושרדונה.
כרם : טל שחר,פתחת עמק שורק.
יין אדום מחוזק בסגנון הפורט הקלאסי. בעת שהתירוש תוסס, מוסיף היינן אלכוהול ענבים מזוקק (90% – 95%). פעולה זו גורמת להפסקת התסיסה וחיסול השמרים ומתקבל יין עם מתיקות ואלכוהול גבוה, כ 20%. היין יושן כ 36 חודשים בחביות עץ אלון באוויר הפתוח. יין מלא ,בעל סמיכות גבוהה איזון מושלם ועוצמתיות עם סיומת מרשימה. מצוין עם מנות אחרונות וכדיג'סטיף בסיום הארוחה.


משק הרפז
מושב אל מגור – הגליל התחתון

מטע הרימונים של משק הרפז גדל על גדות הכינרת.
המשק קיים משנות ה- 70 ומתמחה בחקלאות מתקדמת. בנוסף לרימונים מגדלים במשק מנגו וליצ'י.
משק הרפז אינו עושה שימשו בחומרי הדברה לארוך כל תהליך גידול הפירות.
בשנים האחרונות פיתחו אנשי המשק ורשמו פטנט עולמי על מכונה להפרטת (הפרדה) גרגרי הרימון מהקליפה. בתהליך הזה מתקבל מיץ טבעי לחלוטין אשר באמצעות תהליך פיסטור קצר ביותר, יכול להישמר למשך שנה וזאת ללא כל תוספות של סוכר, חומרי שימור, טעם וצבע.

על המיץ
המיץ הטבעי נסחט ללא הקליפות (העשירות מאד בטאנינים).מאופיין בטעם קל פירותי ורענן מאד, ללא העפיצות והמרירות הקלה המלווה את טעמם של מיצי הרימונים הנסחטים עם הקליפה.

יתרונות מיץ הרימונים
המיץ טבעי ומומלץ לשתיה כשהוא קר.
המיץ משמש חומר גלם מעולה לבישול (לא רכז), לרטבים, לסלטים, לקוקטיילים ומתכוני שתיה נוספים.
מיץ הרימון ידוע בסגולותיו הבריאותיות, בהן: סיוע בפתיחת סתחמות בעורקים, הפחתת לחץ דם, עיכוב פעולת החימצון של הכולסטרול "הרע" (טרשת העורקים), חיזוק כוח הגברא.


ליצירת קשר עם זהר גולדברג מטרואר:
טל. 09-8912449
פקס. 09-8912450
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר