הרצאה: הקשר בין האוכל לתרבות היפנית

החברה הגאוגרפית, בשיתוף עם גליה דור ומסעדת היוקרה היפנית יוקואונו, מציעים בתאריך 10 בינואר הרצאה מיוחדת עבור כל אלו המעוניינים להכיר את שפע המאכלים וללמוד על הקשר ההדוק הקיים בין האוכל לתרבות היפנית

בשנים האחרונות קמות מסעדות רבות המתמחות באוכל יפני, ויותר ישראלים נחשפים לשפע הטעמים העשירים והמגוונים שמציעים המאכלים היפנים. מאידך, מעטים יודעים עד כמה המאכלים הם חלק בלתי נפרד מהתרבות היפנית, על ההקפדה והאסתטיקה בהגשה ובעיצוב, ועל מנהגי האכילה המיוחדים. כל אלו מהווים מכלול שלם המשקף את התרבות היפנית.

החברה הגאוגרפית, בשיתוף עם גליה דור ומסעדת היוקרה היפנית יוקואונו, מציעים הרצאה מיוחדת עבור כל אלו המעוניינים להכיר את שפע המאכלים וללמוד על הקשר ההדוק הקיים בין האוכל לתרבות היפנית. ההרצאה של גליה דור, המשמשת גם כמדריכת טיולים ביפן, תתמקד בפן הגסטרונומי של התרבות היפנית – השפעת הגיאוגרפיה של אי השמש העולה על המזון הבסיסי הנאכל בו ושפע המוצרים והמאכלים שהיפנים פיתחו מהם (לא רק סושי…).

נושא האסתטיקה של האוכל היפני, הפרזנטציה של המאכלים והכלים בהם הם מוגשים, ארוחת הקאיסקי, מנהגי האכילה של היפנים, הם חלק קטן מהנושאים שיוצגו. ההרצאה משלבת גם עבודה מעשית שבסופה תתקיים ארוחה בה יוגשו סוגים שונים של מאכלים יפנים עבור קהל השומעים, כשהמרצה תעבור ביניהם, תסביר מה הם אוכלים ותענה על כל שאלה.

מועד ההרצאה: 10 לינואר 2006 מקום ההרצאה והארוחה מסעדת יוקואונו, רח' ז'בוטינסקי 1 רמת גן. ההרשמה מראש במשרדי החברה הגאוגרפית, בטלפון: 039279088. עלות ההרצאה והארוחה 250 שקל למשתתף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר