הרצאה וצילומים עם הצלם נלי שפר – ארוחות בוקר סביב הגלובוס בחודש קולינריה במלון הסקוטי בטבריה

נלי שפר צלם המתמחה בצילומי אוכל, צילם כ- 70 ספרי בישול בארץ ובעולם, ומצלם למדורי מזון שונים. בשנים האחרונות הוא מתרכז בתיעוד וחקר "תרבות האוכל" – היכרויות עם אנשים, חברות ומנהגים דרך המטבח, מאכלים בייתים, מאכלי רחוב, חומרי גלם, שווקים ופולחנים דתיים ועממיים הקשורים באוכל

כחלק מחודש קולינריה במהלך חודש מרץ, ירצה הצלם נלי שפר בשבת ה- 24 במרץ בשעה 11:00 על ארוחות בוקר סביב הגלובוס.

שפר, המלווה את הרצאתו מצילומים מרחבי הגלובוס, אומר כי ארוחת הבוקר נראית שונה בכל ארץ מסביב לגלובוס. בישראל מקובלת "ארוחת הבוקר הישראלית" העשירה המורכבת ממאפים, ביצים, סלט ירקות, גבינות, מיץ תפוזים, קפה ומשהו מתוק בסוף.
ארוחת בוקר בצפון אמריקה תכיל צנימים, דגני בוקר בחלב קר או יוגורט, דייסת שיבולת שועל חמה, ביצים, קותלי חזיר, נקניקיות, פנקייקים, ואפל, לחם מטוגן, מאפים כמו קרואסון, סופגנייה, או מאפין פירות. ב
אנגליה אוכלים לארוחת הבוקר עגבניות, פטריות, בלאק פודינג, לחמניות קלויות, דייסה ודגים, כמו גם מוצרי בשר מעובדים כנקניקיות. הבריטים השאילו מהודו את הקדג'ריי – מנה המורכבת משבבי דגים, אורז וביצה, המוגשת אצל בני המעמד הגבוה.
האירים אוכלים בארוחת בוקר פודינג ולחם סודה.
ביוון אוכלים לארוחת הבוקר סלט יוני המורכב מגבינת פטה, ירקות ובעיקר עגבניות, זיתים ושותים אוזו.
במרקש שבמרוקו אוכלים על הבוקר סנדוויץ' העשוי מפיתה עם ביצה קשה, תפו"א ושמן זית.
במצרים, ארוחת הבוקר המסורתית היא פול מדמיס: פול מצרי שבושל בבישול איטי (לפעמים יחד עם עדשים) ברוטב של שמן זית, מיץ לימון ושום.
בצרפת ארוחת בוקר טיפוסית תכלול קערה של קפה בחלב, או שוקו חם עם "טרטינים" – פרוסות בגט עליהן מרוחה ריבה, שטובלים בקפה, וגם קרואסונים טריים.
ארוחת הבוקר הסינית מכילה קונג'י (דייסת) אורז, יו טיאו וחלב סויה. בקוריאה ארוחת הבוקר אוכלים קימצ'י (תערובת של ירקות מוחמצים) ואורז הם המרכיב העיקרי של סעודת הבוקר.
בתאילנד מקובל לאכול מרק לארוחת הבוקר. מזללות רחוב בבנגקוק מציעות מגוון רחב של מרקים. בהודו טובלים צי'פאטי (לחם דק) טבול בחלב מתוק ותה עם חלב מתוק.
ביפן כוללת ארוחת הבוקר מרק מיסו, אורז, נאטו, דג צלוי וירקות מוחמצים. אך מיני מזונות מערביים חדרו לארוחות הבוקר של המזרח הרחוק והן אינן כפי שהיו בעבר, אך בכפרים הרחוקים ממרכזי הערים נשמרת ארוחת הבוקר המסורתית הישנה.

נלי שפר צלם המתמחה בצילומי אוכל, צילם כ- 70 ספרי בישול בארץ ובעולם, ומצלם למדורי מזון שונים. בשנים האחרונות הוא מתרכז בתיעוד וחקר "תרבות האוכל" – היכרויות עם אנשים, חברות ומנהגים דרך המטבח, מאכלים בייתים, מאכלי רחוב, חומרי גלם, שווקים ופולחנים דתיים ועממיים הקשורים באוכל. בוגר מגמת הצילום במכללת "הדסה" בירושלים ובעל תואר שני בקולנוע וטלוויזיה של אוניברסיטת תל אביב, נלי מרצה כיון במכללת ויצו לעיצוב בחיפה.

ההרצאה בשבת 24 במרץ-במלון הסקוטי בטבריה תהיה פתוחה לקהל הרחב במחיר של 35 ₪ לאדם,
לאורחי המלון-הכניסה ללא תשלום. ניתן להסב לארוחת ברנץ' במלון במחיר של 125 ₪ לאדם.


המלון הסקוטי טבריה
טל. 04-6710710
www.scotshotels.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר