הרשתות המאורגנות מתחזקות במזון – כ-53% מכוח הקנייה

הרשתות המאורגנות שומרות על כוחן ואף מתחזקות מעט. כ-53% מכוח הקנייה של מזון מופנה אליהן כיום, בהשוואה ל-50.8% לפני כשנה. כך מסר אברהם קרינגל, יו"ר ועדת השיווק של איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים,בנושא התפלגות ההוצאה על מזון לפי סוגי נקודות מכירה.

עוד עולה מהסקר, כי עלה כוחם של הסופרים הענקיים המושכים 25.2% מכוח הקנייה של מזון, בהשוואה ל- 23.1% לפני כשנה. הסופרים הגדולים מושכים 13.4% מכוח הקנייה, בהשוואה ל- 14.2% לפני כשנה.
הסופרים הבינוניים מושכים 3.7% מכוח הקנייה לעומת 3.9% לפניכשנה.
הסופר ים השכונתיים של הרשתות התחזקו במעט ומושכים 3.1% מכוח הקנייה, לעומת 2.6% לפני כשנה,
גם הסופרים החרדיים של הרשתות התחזקו מעט, והם מושכים 7.5% מכוח הקנייה של מזון, לעומת 7% לפני כשנה.

קרינגל מציין כי מהסקר, שנערך באמצעות מכון גאוקרטוגרפיה, מתברר כי בנוסף לרשתות המאורגנות הופנה 1.7% מכוח הקנייה של מזון לצרכניות החרדיות, בהשוואה ל-2.5% לפני כשנה.
הסופרים המקומיים הזולים (פרטיים) מושכים כיום 9.7% מכוח הקנייה לעומת 10.4% לפני כשנה.
הסופרים הרוסיים מושכים כיום 3.8% מכוח הקנייה, בהשוואה ל- 3.3% לפני כשנה. בשנה האחרונה נחלש מעט כוחן של הצרכניות הרוסיות, והן מושכות כיום 1.7% מכוח הקנייה, בהשוואה ל- 2.3%לפני כשנה.

קרינגל מציין כי כוח הקנייה במכולות ובמינימרקטים התחזק בשנה האחרונה, והם מושכים כיום 17.9% מכוח הקנייה, בהשוואה ל- 15.1% לפני כשנה.
לעומת זאת ירד כוחם של השווקים הפתוחים, המושכים כיום 8.8%מכוח הקנייה, לעומת 9.6% לפני כשנה.
גם כוחן של חנויות המפעל ירד בשנההאחרונה, והן מושכות כיום 3.4% מכוח הקנייה, לעומת 5.9% לפני כשנה.

קרינגל מציין כי מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים מתברר שמשקי הבית בישראל עורכים את קניות המזון שלהם ב-3.3 נקודות מכירהב ממוצע, זאת בדומה לתוצאות הסקר שנערך לפני כשנה (3.2 נקודות מכירה). עוד עולה מהסקר כי 16.7% ממשקי הבית עורכים את קניותיהם בחנות אחת, בהשוואה ל-12.6% לפני כשנה.
רבע ממשקי הבית בישראלעורכים את קניות המזון שלהם בשתי חנויות; כ-11% עורכים את קניות המזון שלהם ביותר מ-6 חנויות.

יו"ר ועדת השיווק באיגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים מציין, כי שיעור אלה המרכזים את קניותיהם בסופרים הענקיים גבוה יותר בקרב בעלי הכנסה בינונית – 37%, בהשוואה ל-22% בקרב בעליההכנסה הנמוכה.
שיעור המרכזים את קניותיהם בשווקים הפתוחים גבוה יותר בקרב בעלי הכנסה נמוכה – 12%, בהשוואה ל-4% בקרב בעלי ההכנסה הגבוהה.

מהסקר עולה עוד כי שיעור הגברים המרכזים את קניותיהם בסופרים הענקיים הנו 37% לעומת 28% נשים. שיעור הגברים המרכזים את רוב קניותיהם בשווקים הפתוחים עומד על 11% לעומת 7% נשים.



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר