השבוע בענף היין 301: זה תוסס – לראשונה אצלנו ציונים ליינות, סוסון ים בגרסה כשרה, השיווק בטפרברג מתחדש ועוד ועוד

חזרנו מלאי אנרגיה מחופשת חגים. השבוע במדור: למה החלטנו להעניק ציונים, מחשבות בעקבות כתבה על השפעת משבר האקלים על תעשיית היין, אומני יין: רמי בר-מאור וקובי ארביב, האם זאב דוניה יתכשר? יונתן לבני מבקר – הרצברג וגינתון, סמנכ"לית שיווק חדשה ליקב טפרברג, רקנאטי תומך בהתמודדות עם סרטן השד, רני רוגל אצל שלומי צור, יין וג'אז, בירה שטנית חדשה, טעימת יינות צפון הרון, והשחקן בלמונדו היה גם נגוסיאן יין. קריאה מהנה

 אלון גונן: למה החלטנו להעניק ציונים ליינות? מקצה ראשון כבר כאן

מבקרי היין בארץ אוהבים לתת ציונים גבוהים ליקבים שמערכת יחסי הציבור שלהם משומנת. יקב שלא מקבל 90 פלוס נעלב, משרד יחסי הציבור שלו מצחצח חרבות, ומבקר היין לא רוצה להתעסק בעניינים כאלה. החלטנו שהגיע הזמן שגם אנחנו נעניק ציונים, וכחלק מההתפתחות הטבעית שלנו ושל המדור, הגיע הזמן לעשות סדר והגיע זמן לפרופורציות.

לקריאת הכתבה הקליקו כאן

אלון גונן: משבר האקלים – חוסר אחריות של מילים סתמיות

בתחילת ספטמבר פורסמה במגזין G של העיתון 'גלובס' כתבה שכותרתה: "שלום קברנה, להתראות שרדונה: היינות שבסכנת הכחדה בגלל משבר האקלים". הכתבה קובעת נחרצות כי "מפת אזורי היין העולמית תשתנה, כרמים יעקרו, טעם היין ישתנה, המחירים יעלו וחלק מהזנים ייעלמו". מוזמנים לקרוא את דעתו של אלון גונן בנושא.

לקריאת הכתבה הקליקו כאן

'קבביניאן 2021', כך קרא היינן רמי בר-מאור מיקב בר-מאור לקציצת הקריניאן הסחוטה שבידו. צילום עצמי

אומנות היין – יקב בר-מאור: כייף לשתות קריניאן

רמי בר-מאור יינן יקב בר-מאור צילם וכתב: "קריניאן כייף לשתות. הוא בשל יחסית מוקדם עם חומציות טובה, ויש לו נטייה לחיזור שזה נפלא. קריניאן מבקעת הנדיב הוא מרכיב חשוב ביין הדגל שלנו 'ארכיטייפ רזרב', וגם ב'לילית' יחד עם סירה. גם השנה בצרנו 10 טון קריניאן מבקעת הנדיב, שייכנסו לשלושה יינות שלנו".

הסירה הכשר בחתימת זאב דוניה. צילום זאב דוניה

יין כשר לזאב דוניה – הגם אתה ברוטוס?

היין הכשר מבית זאב דוניה ולא יקב סוסון ים, שהוצע למכירה בכמות מוגבלת ונעשה ביקב עגור, מצביע לדעת אלון גונן על הפרחת בלון ניסוי לדברים גדולים יותר שאולי מתבשלים אצל דוניה.

לקריאת הכתבה הקליקו כאן

בצילום 50% פרי לאחר הפרדת שזרות ומעיכה עדינה, ו- 50% אשכולות שלמים. צילום קובי ארביב

אומנות היין – יקב מיה לוצ'ה: עוצמה מאופקת

קובי ארביב יינן יקב מיה לוצ'ה צילם וכתב: "שאיפתי היא לייצר יינות שיבטאו את 'האני מאמין שלי' – יינות אלגנטיים ומאוזנים, גסטרונומיים ומלאי רעננות. כבר בתחילת דרכי הבנתי שהדרך ליצירת יינות שידברו בשפה זו, היא שימוש בזנים תואמי אקלים כמו קריניאן, סירה ומרסלאן. השלב הבא בחיפוש המתמיד שלי אחר 'יינות קרירים באקלים חם', היה השימוש בשזרות ואשכולות שלמים תוך כדי התסיסה. כבר למעלה מעשור שטכניקה זו מעצבת את יינותיי, ומהווה נדבך חשוב במטרה לייצר יינות טעימים ומורכבים, עשירים ומאידך מאופקים; יינות שיהיו מהנים מאוד בתחילת דרכם, ויוסיפו להשתבח עם השנים בבקבוק. בצילום 50% פרי לאחר הפרדת שזרות ומעיכה עדינה, ו- 50% אשכולות שלמים. שילוב בין מיצוי פרי סגול – שחור, צבע משגע, עושר וריכוז טעמים, לבין עדינות, פרחוניות ואלגנטיות. 'עוצמה מאופקת', כך אני מגדיר את זה".

הרוזה של היינן מקס הרצברג עשוי מענבי מלבק שהיקב מגדל ליד הבית
את ענבי המלבק שהוא משתמש בהם ביינותיו מגדל מקס הרצברג ליד הבית

יונתן לבני מבקר יקבים: הרצברג וגינתון בחגים

בתקופת ראש השנה והחגים כולנו מותקפים חזיתית על ידי יצרני היין הגדולים. יונתן לבני ניצל את החגים ואת חול המועד לביקורים ביקבים ביתיים קטנים הנאבקים כל השנה על מקומם בעולם היין הישראלי.

לקריאת הכתבה הקליקו כאן

קרן אפל – תואר ראשון ושני במנהל עסקים מהמכללה למנהל ולמעלה מעשר שנות ניסיון בענפי הפרסום והמזון

אלון גונן: סמנכ"לית שיווק חדשה ליקב טפרברג

במדור ה-300 שפרסמנו לפני ראש השנה האחרון, נכתב בפרק על חוסר נשים בתפקידים בכירים בתעשייה: "המגמה חייבת להשתנות. אנחנו חייבים כמה שיותר נשים מוכשרות ומקצועיות בענף היין הישראלי". קרן אפל, מנהלת השיווק החדשה של יקב טפרברג,  הייתה מנהלת השיווק של תה ויסוצקי, וזכתה בפרס מטעם איגוד השיווק הישראלי. איחולי הצלחה חמים לקרן כתגבור ניהולי לענף.

לקריאת הכתבה הקליקו כאן

בתמונה מימין לשמאל: יפית אלפרסון אלמליח ושרית צאיג – ממנהלות עמותת גמאני, ליאת משען – מנהלת שיווק ופיתוח עסקי יקב רקנאטי, לני רקנאטי – בעלי יקב רקנאטי, יאנה דרום – בעלת רשת חנויות לנשים המתמודדות עם סרטן השד ופעילה בתחום, אורי שקד – בעלי יקב רקנאטי. צילום שלי פדן לורבר

יקב רקנאטי ממשיך לתמוך בהתמודדות עם סרטן השד ובאבחון מוקדם

לרגל חודש המודעות לסרטן השד, המתקיים במהלך אוקטובר 2021, גם השנה נרתם יקב רקנאטי לתמוך בהעלאת המודעות לגילוי מוקדם ולתמיכה בנשים המתמודדות עם המחלה, ומסייע  ל'עמותת גמאני' – העמותה הישראלית לסרטנים נשיים, אשר מלווה כל השנה בהתנדבות מלאה, נשים חולות ומחלימות.

צילום עמרי מירון

במהלך אוקטובר ייעטפו כל יינות היקב רקנאטי הנמכרים בחנויות ובמסעדות, בחבק ורוד ועליו הכיתוב #גמאני_מרימה_כוס_לַחַיִּים. 5% מרווחי מכירת היינות במהלך חודש אוקטובר יועברו תרומה לעמותה. בנוסף, וכחלק ממהלך כולל של חברות מובילות במשק, גם תמונת הנושא של היקב ברשתות החברתיות תוחלף לגווני ורוד, כדי להעלות את המודעות לגילוי מוקדם של סרטן.

הערת המערכת: היקב העדיף שלא לפרסם את המשמעות הכספית של "5 אחוז מרווחי מכירת היינות במהלך חודש אוקטובר יועברו תרומה לעמותה". הערכתנו כי מדובר במספר עשרות אלפי שקלים.

צילום שלומי צור

רני רוגל בביקור בית: שלומי צור יקב תל אפק – מאבטחת מידע להבטחת יין

שלומי צור ייצר השנה ביקב הבוטיק המשפחתי תל אפק בראש העין, כ- 3,000 בקבוקים של יינות אדומים, לבנים ורוזה. השנה הוא גם פורש אחרי עשרות שנים מתפקידים בתחום אבטחת מידע בשירות המדינה, ויתמקד ביקב ובפיתוחו. רני רוגל מביא רשמי ביקור ביקב.

לקריאת הכתבה הקליקו כאן  

זה קרא בספטמבר – מוזמנים לקרוא כתבות מהחודש האחרון

דייב ברובק וחברי רביעיית הג'אז שלו

יין וג'אז – עשיר וחמאתי בחמישה רבעים

יוסי נאור, חובב יין וג'אז ומי שהוביל את 'ג'אז אדום לבן' בתחנת הרדיו של מכללת עמק יזרעאל, מביא לנו הקשרים בין יינות ישראליים למוזיקה שהוא אוהב. כי יש מספר רגעים קסומים בחיים כמו לשתות יין ולהקשיב לג'אז – אז קחו חמש, צאו להפסקה של חמש דקות ואפילו יותר, ביקב שילה – יקב מודרני עם שורשים עתיקים. קריאה והאזנה כאן

Duvel 6.66בירה שטנית חדשה למבשלת דובל-מורטגט   

מבשלת דובל-מורטגט הבלגית חוגגת 150 שנה להיווסדה, ולציון המאורע החליטו במבשלה ליצור דובל חדשה, שמציעה שילוב של הבירה הבלגית המסורתית עם חדשנות עכשווית. את השקת בירה Duvel 6.66 קיימה היבואנית חברת 'הכרם' במסעדת פורטר אנד סאנס בתל אביב, במהלך ארוחת טעימות מודרכת אותה הנחה שחר הרץ – מומחה בירה והבעלים של Beer & Beyond , יחד עם שף המסעדה איתי לייפר. אמנון פאר היה, צילם וכתב. קראו כאן

צילום יגאל ברנע

טועמים יינות מצפון עמק הרון וגם שני ישראלים מזני האזור

המפגש ה- 165 של מועדון יולו התמקד ביינות מאזור הרון הצפוני כשהמארח שילב שני יינות ישראליים מהזנים האופייניים לאזור. הזן האדום היחיד באזור הוא הסירה שנותן יין עוצמתי הן בטעמיו והן בצבעו. יגאל ברנע השתתף ומדווח. קראו כאן

בלמונדו בסרט קוף בחורף

שחקן הקולנוע ז'אן פול בלמונדו היה גם סוחר יין

אביו היה פסל צרפתי מפורסם. הוא למד בבית הספר הגבוה לאומנויות הדרמה. ב- 1957 השתתף בסדרת טלוויזיה אך כל הקטעים איתו נחתכו בעריכה. זהו שחקן הקולנוע ז'אן פול בלמונדו שהפך בהמשך לאחד מסמליה של צרפת וגם עסק תקופה קצרה במסחר יין. בלמונדו הלך לעולמו בתחילת ספטמבר. קראו כאן

תגובה אחת

  1. סוף סוף חזרתם מהחופשה.. הגיע הזמן..
    אחלה כתבה הייתה השבוע.. תמשיכו לעדכן
    כל מה שהולך ביין הישראלי..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר