השוקה – לאכול בשוק הכרמל

בשעות הצהרים אפשר לאכול כאן קובה במרק סגול או כתום, בורי במרק חריימה חריף, גולאש ביתי, קישים טריים, וסלק ממולא בבשר כבש

השכם בבוקר שוק הכרמל מתחיל להתעורר, מתמתח וקורץ אל הקונים הבוחנים את כל טוב גידולי הארץ שעל הבסטות. על הלקוחות מהקבועות של השוק נמנים אושי (אושרת) ויואב ויטריול, אנשי מסעדת "השוקה" שסיימה לא מכבר אלה את ההרצה השקטה שלה, שבדרך כלל מגיעים ראשונים אל המוצרים שהגיעו לדוכני השוק.

"השוקה" פותחת את הבוקר עם קפה לקחת של סקואלה (7 ₪) או קפה ומאפה או כריכון (14 ₪), ממשיכה עם ארוחות בוקר, שקשוקות, גבינות מקומיות, יוגורטים טריים בכוסות עם גרנולה ביתית, פירות צבעוניים או עם פנקייק הולנדי.

בשעות הצהרים אפשר לאכול כאן קובה במרק סגול או כתום, בורי במרק חריימה חריף, נתחי בשר עם תפוחי אדמה בתבשיל הגולאש הביתי, קישים טריים וחמים מבצק פריך, וסלק ממולא בבשר כבש.

את הערב היא סוגרת עם מזאטים ומנות כמו כבד קצוץ (שכבר הספיק להפוך לקאלט בזמן הקצר שהשוקה פתוחה) וגרבלקס סלמון שהולך טוב עם כוסית אחת או שתיים.

הגענו שניים בשעת צהרים למסעדה הקטנה והנעימה, השוכנת במקום בו הייתה בעבר מסעדת "בוחא", ושמענו מיואב כי בערב ובסופי שבוע (פתוח גם בשבת – בעיקר אירועים וימי הולדת), התפריט כולל יותר פירות ים ואנטריקוטים.
כמו כן, דיירי האזור מרבים לפקוד את המסעדה, ואנשי השוקה עובדים הרבה על אוכל לשבתות וחגים לקחת הביתה.

המנות הפופולריות ביותר של השוקה הן חריימה עם בורי; ניוקי תוצרת בית – עם כדורוני טלה, חציל וסלסה; מולים ברוקפור ויין לבן. אבל המנה המנצחת בגדול היא הכבד הקצוץ של אושי, שבימי שישי לוקחים כמויות גדולות הביתה.
אושי מכינה גם את הגרבלקס והחמוצים, כפי שהיא מכינה את כל מה שמוצע לסועדים בהשוקה.
התפריט אמנם קבוע, אך הרבה דברים נקבעים לפי מה שיואב מוצא בשוק ב- 6 בבוקר. חסר משהו? טלפון, והמוצר מגיע מהשוק, בלי ספקים מחוץ למתחם.

רשמי הארוחה שלנו:
הכבד הקצוץ מעולה. הגיע עם חזרת שבצער רב חשבתי שנלקחה עם סיום המנה, אבל נרגעתי כשראיתי אותה בפינת השולחן.
הגרבלקס טעים, אם כי איננו מחסידי מנה זאת שאכן הולכת מצוין עם אלכוהול.
מרק הגולש הוא כבר סיפור אחר: דשן וחריף, עם בשר טוב ובצקיות – כל הדברים הטובים:
החריימה עשוי מדג בורי טרי – שמריח טרי, שוחה במרק אדום חריף בו שרויים להם פלפלים.
סלק ממולא בכבש – שילוב של טעמים: המתוק של הסלק עם טעם הבשר וחריפות הרוטב.

עכשיו, אחרי הטעימה, יוצאת השפית אושי (אושרת) מהמטבחון הקטן, ומספרת כי היא עבדה שנים במסעדנות: מלצרית, אחראית משמרת, ניהול הברוהאוס, ניהול פינגווין המיתולוגית בנהריה, קייטרינג במשך שנה.
מבחינת הכשרה: אושי למדה בתדמור – במסלול האקדמי, ומנהל עסקים בקרית אונו; קורס בסיסי ובו מעט דגש על בישול, אך יש לה ידע אישי רב.
עכשיו אושי מאחורי הסירים, והמוטו שלה הוא שילוב מטבחים: "לא חשוב מאיפה בא – לוקחים ומכינים, וזה יוצא".

השוקה
רח' רבי מאיר 42, פינת הכרמל, תל אביב
טל. 077-4605450

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר