השמנת יתר, הפרעות אכילה, בקרת תאבון ושיטות טיפול בהשמנה בוועידת Nutrition 2008

בוועידה יוצגו המלצות תזונה לחולי סוכרת, וכן עקרונות טיפול התנהגותי בחולים הסובלים מעודף משקל. התערוכה שתוקם לצד הוועידה, על פני כ– 1,500 מ"ר, תוקדש לחברות מתחום המזון והמשקאות הבריאותיים, חברות פרמצבטיקה בתחום ההשמנה והסוכרת וחברות לטכנולוגיות רפואיות

התערוכה והוועידה המדעית לתזונה Nutrition 2008, שתתקיים ביום רביעי 16 בינואר 2008 במלון דויד אינטרקונטיננטל תל אביב בשיתוף המגזין הרפואי MEDICAL, ישתתפו מאות דיאטניות קליניות, רופאים, סטז'רים לתזונה וסטודנטים בתחום.

בוועידה יוצגו המלצות תזונה לחולי סוכרת, וכן עקרונות טיפול התנהגותי בחולים הסובלים מעודף משקל. התערוכה שתוקם לצד הוועידה, על פני כ– 1,500 מ"ר, תוקדש לחברות מתחום המזון והמשקאות הבריאותיים, חברות פרמצבטיקה בתחום ההשמנה והסוכרת וחברות לטכנולוגיות רפואיות.

הוועידה תכלול מושבים שונים בתחום ההשמנה, בפרמטרים לקביעת השמנה, בסוגים של רקמות שומן, בטיפולים תרופתיים, באמצעים ניתוחיים לטיפול בהשמנה, במשחקי מחשב וירידה במשקל, בעולמו הרגשי של הילד השמן, במדדים התנהגותיים לטיפול בהשמנה, בקשר שבין הורמונים והשמנה בהפרעות אכילה ובקשר שבין תזונה השמנה ומחלות נלוות.

אולגה רז מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי תל אביב ומנהלת המחלקה לתזונה ודיאטה במרכז האוניברסיטאי אריאל, וד"ר דרור דיקר, מנהל המחלקה הפנימית ומרפאת ההשמנה במרכז הרפואי רבין השרון בפתח תקווה, המכהנים כיו"ר הוועידה, אומרים כי תזונה היא נושא מורכב המהווה את הבסיס לחיים, מעצם יכולתה לשפר ולקדם את הגדילה, ההתפתחות הבריאה ולמנוע מחלות. ההבנה כיצד לספק לגוף את התזונה הטובה והנכונה ביותר דורשת לימוד רב, העמקה ומחקר מדעי. אם בעבר היה המושג תזונה מאוזנת נחלתם של אלו המעוניינים להפחית ממשקלם או של אלה הנמצאים בקבוצות סיכון לחלות במחלה מסוימת, הרי שכיום מדובר במושג בסיסי הנוגע לכלל הציבור. השמנת יתר נחשבת כמגיפה של ממש וכגורם המחולל מגוון רב של מחלות.

תאבון, שומן, והפרעות אכילה
בין המושבים יתקיים מושב בנושא בקרת תאבון, בו יורחב על המנגנונים שגורמים לנו לאכול יותר מדי או פחות מדי, מושב על בקרת רקמת שומן יעסוק בהבדלים בין סוגי שומן ובסיכון הבריאותי הטמון בשומן בחלל הבטן, יתקיימו מושבים העוסקים בדרכי טיפול בהשמנה מההיבט הטיפולי, במסגרתם, בין היתר, הדיאטנית הקלינית איילת קלטר תדבר על הגישות הפסיכולוגיות לטיפול בהשמנה והפרעות אכילה וד"ר אנדה מנדל, מהמרכז הרפואי שיבא, תרחיב על שיטות טיפוליות קבוצתיות.

כמו כן יוקדש מושב מיוחד לתזונה וספורט בו ידבר דיאטן הספורט יאיר להב על מקומה של הפעילות הגופנית בטיפול בהשמנה. במושב שיעסוק בתזונה ודלקת תדבר יו"ר הכנס, אולגה רז, על השפעת מרכיבי תזונה על התפתחות דלקתית בגוף, ד"ר טובית רוזנצוויג מהמרכז האוניברסיטאי אריאל, תרחיב על כך תגובות דלקתיות ובסיס גנטי.

השמנת ילדים סוכרת ותינוקות
בוועידה יתקיימו גם מושבים אשר יעסקו בהרחבה בתופעת השמנת ילדים, וידונו בסוגיות שונות כגון הפרעות אכילה בתינוקות.
ד"ר קובי שיף ידבר על השפעה של תזונה בגיל צעיר מאוד על התפתחות מחלות בגילאים מבוגרים. את הדיונים ינחו פרופ' איתמר רז – מנהל יחידת הסוכרת במרכז הרפואי הדסה עין כרם וראש המועצה הלאומית לסוכרת, דורית אדלר – דיאטנית קלינית ומנהלת מחלקת תזונה ודיאטה במרכז הרפואי הדסה עין כרם, ד"ר גילה רוזן – מנהלת המחלקה לתזונה קלינית במרכז הרפואי רמב"ם, חיפה, יפה שיף – דיאטנית קלינית מומחית בתזונת תינוקות וילדים ביחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי תל אביב, ד"ר רם וייס – אנדוקרינולוג ילדים ורופא סוכרת ביחידה לסוכרת במרכז הרפואי הדסה עין כרם, ועוד מרצים רבים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר