השנה אני רזה

אם תרצו: דיאטה המבוססת על מתוקים – יש דבר כזה. מומחית ההרזיה ליאורה דהן חונכת ספר ואתר אינטרנט המאפשרים למי שחפץ בדיאטה להתאים לעצמו תפריט המבוסס על מה שהוא או היא אוהבים לאכול – ובכל זאת לרזות

השנה אני רזה
מאת ליאורה דהן
הוצאת מבשלים ספרים
המחיר 98 ש"ח
להשיג בחנויות הספרים
ובאתרי האינטרנט: 
www.liorabthin.com 
www.mevashlimsfarim.com

62% מהאוכלוסיה הבוגרת בישראל סובלת מהשמנת יתר. חמישית מהילדים בישראל סובלים גם הם משיעורי השמנה גבוהים.
שוק הדיאטות רווי באינספור שיטות הרזיה, המבטיחות להיות חטובים ורזים לתמיד. אלא שבפועל מתקשים בעלי המשקל העודף להתמיד לאורך זמן עם משטר התזונה הנוקשה שמטילה עליהם דיאטה כזו או אחרת.

אם תרצו: דיאטה המבוססת על מתוקים – יש דבר כזה. מומחית ההרזיה ליאורה דהן חונכת ספר ואתר אינטרנט המאפשרים למי שחפץ בדיאטה להתאים לעצמו תפריט המבוסס על מה שהוא או היא אוהבים לאכול – ובכל זאת לרזות.

הדיאטנית ליאורה דהן (נשואה + 5) השילה מעליה 34 קילוגרם, ועזרה למטופלים רבים להוריד עשרות קילוגרמים ולשמור על הישגם לאורך זמן, בעזרת "דיאטה מוחית" כפי שהיא מכנה אותה.

בשיטתה של דהן, כל מטופל מתאים לעצמו את הדיאטה, וזאת על פי העדפות האכילה שלו.
"אי אפשר לבסס דיאטה רק על טונה וביצה, בלי שהמטופל יאהב את מה שנגזר עליו לאכול", אומרת דהן. "ההרזיה ששיטות הגבלת המזונות מחוללת, היא הרזיה חיצונית וזמנית, שברוב הפעמים לא מחזיקה מעמד מעבר לכמה חודשים, בגלל שלא נערך בה שינוי מנטלי, ולא הושג ושלום אמיתי בין המטופל להרגלי האכילה שלו".

דהן מטפלת כבר 12 שנים בשיטתה, והיא אומרת: "החלטתי להוציא ספר הדרכה, ולהשיק אתר שיחדיו מאפשרים למטופלים להתאים דיאטה לעצמם, וזאת על מנת להגיע גם לכל האנשים המעוניינים להתייעץ איתי, אך בשל קוצר הזמ, לא מסוגלים לעשות זאת".

"השנה אני רזה" כולל הסבר והנחיות להתאמת דיאטה פרטית, ובנוי בצורת יומן המאפשר לקוראים לצאת לדרך כבר עם תחילת הקריאה. 

 ליאורה דהן עצמה, תזונאית ומנחה לשינוי דפוסי חשיבה, סבלה במשך שנים מעודף משקל. דהן המתנשאת לגובה של 165 ס"מ בלבד, סחבה על עצמה שנים רבות משקל עצום של לא פחות מ-91 ק"ג.
מאחר ולא הצליחה אף פעם להתמיד עם התפריטים הדלים של שיטות הדיאטה השונות, היא הבינה שהתפריט חייב לכלול מזונות שהיא אוהבת.
לאחר שבנתה לעצמה תפריט עשיר, הכולל גם מתוקים ופחמימות, הצליחה ליאורה דהן להתמיד בפעם הראשונה בחייה בדיאטה, ולהשיל 34 ק"ג מגופה.

את שיטת הדיאטה שפיתחה, המבוססת על התאמת תפריט באופן אישי ושינוי דפוסי חשיבה בכל הקשור לאוכל, היא מעבירה כבר שנים בקליניקה הפרטית שלה שבפרדס חנה, ועד היום טיפלה באלפי לקוחות, שרבים מהם הצליחו בפעם הראשונה להוריד עשרות קילוגרמים ממשקלם, וחשוב מכך, לשמור על ההישג.

"כשהתפריט שלנו כולל מאכלים אהובים וטעימים, קיים סיכוי גבוה בהרבה להצלחה ולהתמדה בדיאטה", מסבירה ליאורה דהן. "יש לי למשל מטופלת שכל הדיאטה שלה מבוססת על במבה, טוסטים, שוקולד ודיאט קולה. עד היום היא לא החזיקה מעמד בשום דיאטה, ולכן החלטתי להתאים לה את התפריט למאכלים שהיא לא מסוגלת להיגמל מהם. אומנם היא ממשיכה לאכול מתוקים, אבל הכמות רחוקה מאוד מכמות המתוקים שהיא אכלה עד היום, והיא כמובן גם צורכת את שאר אבות המזון החיוניים. מי שחושב שדיאטה כזו לא בריאה, יתפלא לשמוע שיש אנשים שהגיעו אליי עם בעיות בריאות, ולמרות התפריט ה'לא דיאטטי' הם מדווחים בכל חודש על ירידה בערכים של הכולסטרול הרע ושומנים בדם".

ליאורה דהן גורסת כי גמילה מוחלטת ממאכלים אהובים ומשמינים לא עובדת לאורך זמן. "אנחנו חיים בעולם של שפע והמון פיתויים, מסעדות, בתי קפה ואירועים. התנאי הראשון להצלחת דיאטה ולשמירה על משקל בריא לאורך זמן היא לא להימנע ממאכלים אהובים. צריך לחיות טוב גם בדיאטה. הימנעות נגמרת ברוב המקרים בשבירת דיאטה ועלייה במשקל".

בנוסף לבניית תפריט אישי לכל מטופל, מציידת ליאורה דהן בטיפים להתמודדות עם רגעי משבר בדיאטה: "ארוחות חג הן אחד המכשולים הגדולים של המרזים, ולכן חשוב לדעת להיערך אליהן מראש. מעבר לכך חשוב ללמוד ולהפנים לא להכניס הביתה אויבים, כלומר מזון שיש לנו חולשה אליו. לי למשל יש חולשה רצינית לעוגות שמרים. אם תהיה לי עוגה כזו בבית, אני אחסל אותה תוך חצי שעה. אבל אני לא נמנעת מלאכול אותה בבית קפה, שם אני יכולה להזמין רק חתיכה אחת. אנשים חייבים לדעת מה הם מסוגלים להחזיק בבית ומה לא. למתוח עכשיו את קפיץ ההתאפקות, ולשחרר אותו מאוחר יותר – לא משתלם בעליל. לעומת זאת, כן משתלם לנהוג בדרך של אכילת צ'ופרים מדי פעם מחוץ לבית".

הספר מציע תוכנית דיאטה המתפרשת על שנה שלמה המחולקת לשבועות, כולל טיפים מעשיים להתמודדות יומיומית עם "מכשולים" וגם משימות שבועיות.
בנוסף מציע הספר כלים חלופיים להתקפי אכילה, כמו למשל תרגילי יוגה או נשימה על מנת להתמודד עם מצבי לחץ, משבר או שעמום.
כל דפי הספר מלווים ביומן שבועי אותו מוזמנים למלא הקוראים, והוא מאפשר להם להיות במעקב צמוד ואינטנסיבי אחר תהליך ההרזיה שלהם. 

במקביל להוצאת הספר העלתה ליאורה דהן את אתר האינטרנט
www.liorabthin.com המפרט בהרחבה את שיטת הדיאטה שלה, מציע טיפים והצעות ייעול למרזים שבדרך, ומאפשר התאמה אישית של דיאטה אונליין מול המחברת עצמה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר