מרבית הצרכנים הישראלים אינם אוהבים להחליף יצרנים וחברות מזון, זאת למרות ירידה מסוימת בשיעור הנאמנות למוצרי מזון שונים. כך עולה מסקר שערך לאחרונה איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים בקרב כ-600 מרואיינים, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסיה היהודית הבוגרת בישראל הנוהגת לערוך קניות עבור משק הבית.
78% ממשקי הבית רוכשים קפה ותה באופן קבוע מאותן חברות (לעומת 87% לפני 3 שנים);
72% מהצרכנים רוכשים מוצרי חלב וגבינות באופן קבוע מאותם יצרנים (לעומת 69% לפני 3 שנים);
68% רוכשים משקאות קלים מאותן חברות (לעומת 73% לפני 3 שנים);
68% רוכשים מרקים מאותן חברות, (לעומת 76% לפני 3 שנים);
65% רוכשים שמן רגיל מאותן חברות (לעומת 62% לפני 3 שנים); 65% רוכשים ירקות קפואים מאותן חברות (לעומת 67% לפני 3 שנים);
64% רוכשים סוגי פסטות מאותן חברות (לעומת 63% לפני 3 שנים);
60% מהצרכנים רוכשים מוצרי בשר מעובד מאותן חברות (לעומת 57% לפני 3 שנים);
59% רוכשים נקניקים ופסטרמות מאותן חברות (לעומת 52% לפני 3 שנים);
58% רוכשים בירה מאותם יצרנים (לעומת 69% לפני 3 שנים);
55% רוכשים מזון לתינוקות מאותן חברות (לעומת 79% לפני 3 שנים);
54% רוכשים חטיפים מאותן חברות (לעומת 64% לפני 3 שנים);
51% רוכשים דגים מעובדים מאותן חברות (לעומת 50% לפני 3 שנים);
51% רוכשים סלטים מוכנים מאותן חברות (לעומת 64% לפני 3 שנים);
50% רוכשים ביסקוויטים ועוגיות מאותן חברות (לעומת 45% לפני 3 שנים);
49% רוכשים שימורי פירות וירקות מאותן חברות (לעומת 58% לפני 3 שנים);
49% רוכשים שמן זית מאותן חברות (לעומת 65% לפני 3 שנים);
49% רוכשים גלידות ושלגונים מאותן חברות (לעומת 50% לפני 3 שנים);
49% רוכשים משקאות חריפים (ללא יין) מאותן חברות (לעומת 57% לפני 3 שנים);
41% רוכשים יין מאותן חברות (לעומת 58% לפני 3 שנים);
40% מהצרכנים רוכשים דברי מתיקה באופן קבוע מאותן חברות (לעומת 62% לפני 3 שנים).
מהסקר שנעשה באמצעות גיאוקרטוגרפיה, מתברר עוד כי חלה עלייה בנאמנות למותגי מזון – 36% מהצרכנים ישארו נאמנים למותג ויחפשוהו בחנות אחרת במידה ולא ימצאו את המותג שחיפשו (גידול של 5% לעומת הסקר שבוצע לפני 3 שנים).
15% יוותרו על קניית המוצר במידה ולא ימצאו את המותג שחיפשו בחנות בה הם נוהגים לערוך את קניות המזון שלהם.
45% מהצרכנים יעדיפו לקנות מותג של חברה אחרת באותה חנות.
ל-51% מהציבור חשוב שם חברת המזון או שם המותג בבואם לקנות מוצרי מזון חדשים; ל-11% המותג חשוב פחות, ו-36% מהציבור אינו מייחס לשם המותג כל חשיבות.