התאמת יינות למנות החג

בערב ראש השנה, כל בית בישראל מקבל את השנה הבאה עלינו בארוחה חגיגית ומהודרת. נהוג ללוות את ארוחות החג ביינות מיוחדים, לקדש ולהרים כוסית יין לשנה חדשה

בערב ראש השנה, כל בית בישראל מקבל את השנה הבאה עלינו בארוחה חגיגית ומהודרת.
נהוג ללוות את ארוחות החג ביינות מיוחדים, לקדש ולהרים כוסית יין לשנה חדשה.

כדי ליהנות מהתאמת היין לארוחות המבוססות על מתכוני בשרים ודגים, הקו שינחה אותנו הוא קורלציה בין עוצמת המרכיבים.
כלומר, לבשר קל יש להתאים יינות קלים, ולבשרים עתירי שומן נתאים יינות מורכבים יותר. היופי שבשילוב הוא התגובה הכימית שנוצרת מהחיבור בין השומן של הבשר לבין מרכיבים אנטי אוקסידנטים שביין.

אותו עקרון מתקיים גם בהתאמת יין לארוחות דגים. כאן יינתן דגש לאופן עשיית הדג. לדג צלוי על הגריל נתאים יין לבן יבש פריך ומרענן, ולדג מבושל ברוטב יתאים יין יותר עוצמתי ועם גוף מלא.
שילוב נכון של יין עם בשר או דגים, ייצור התפתחות טעמים מושלמת, ויהפוך את נתח הבשר או את הדג לאנין יותר.

התאמות
כמנה עיקרית בארוחה בשרית מומלץ להגיש אנטרקוט מיושן. היין המתאים לו הוא יין כמו קברנה רזרב 2006, טפרברג 1870. בשר עשיר ושומני המתאים ליין אדום עשיר, מורכב ומרוכז.
יין זה מיוצר מענבים מכרמים מובחרים, עבר יישון במשך 14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות, ומאופיין במורכבות ועוצמה שיתאימו באופן מושלם לאנטרקוט מיושן.

מנה מומלצת נוספת היא בשר הפילה, ולבשר זה מתאים יין כמו מרלו טרה 2006, טפרברג 1870. מאחר שזהו בשר בעל רמת שומן נמוכה, נתאים לו יין המאופיין בגוף מלא ועדין, עם טאנינים רכים מאוד אשר ישתלבו באופן מצוין עם הבשר.

לבשר סינטה מומלץ להתאים יין כמו מלבק טרה 2007, טפרברג 1870 – בשר עם שכבת שומן אחידה משתלב באופן נפלא עם יין זה שהנו  המלבק הראשון מסוגו בארץ, יין עשיר ועוצמתי שעבר שנה התיישנות בחביות עץ אלון שהוסיפו לו מורכבות וטעמים אופייניים לאזור הים התיכון.

לנתח השייטל מתאים יין כמו מריטאז' 2007 ,טפרברג 1870– בשר עם רמת שומן בינונית, ומתאים לו יין המורכב ממספר זנים המאפיינים את איזור בורדו בצרפת. המריטאז' מתאפיין בטעמי פרי אדום ושחור, עם רמת טאנינים רכים ועדינים המשתלבים טוב עם נתח שייטל עסיסי

למנות הדגים המסורתיות כגפילטע פיש מתאים יין כמו אמרלד ריזלינג 2008, טרה, יקב טפרברג 1870 – כך ניתן ליהנות מההתאמה בין המתקתקות של גפילטע פיש עם הפרחוניות של היין. 

למנות הדגים כדגים מבושלים ברטבים כבדים, מתאים יין כמו שרדונה 2008, סילבר, יקב טפרברג 1870 – שילוב מצוין בין הדג הכבד והמבושל לבין היין המלא והעשיר שהתיישן במשך שישה חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות

תפוח בדבש ילווה יין כמו ריזלינג בציר מאוחר מסדרת סילבר 2008. טעמי התפוח החמצמץ הטבול בדבש המתוק ישתלבו היטב בארומות הפירותיות והמתוקות של יין קינוח עדיין ומתקתק זה.

לילדים אנו ממליצים על מיץ ענבים 100% טהור לבן (מוסקט) או אדום – מיץ ענבים מתקתק העשוי כולו על טהרת הענבים ללא אלכוהול. מיץ זה יכול ללוות את כל מנות הארוחה אותה יאכלו הילדים. 

שיקי (שלמה) ראוכברגר הוא יינן ראשי ואוליבייה פארטי  הוא יינן ביקב טפרברג 1870

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר