התגלו הזוכים בטוטו

המסעדה, מאחורי בית המשפט המחוזי של תל-אביב ומתחם המוזיאון והאופרה/קאמרי, בנויה כאולם גדול אחד עם בר מרשים בקצהו. הקירות אפורים ועליהם עיטורים המופיעים גם בנברשות העשויות מעץ וגם בשולחנות ופריטי עיצוב אחרים: ספק סמלי אצולה אירופאים, ספק כתמי רורשך הצפויים לעורר סקרנות ועניין אצל כל מאבחנת פסיכוטכנית

בשבוע שעבר הופיעו במשרדי הטוטו בני הזוג המאושרים שזכו בפרס הגדול – 53 מיליון ₪, וקיבלו צ'ק נטו על סך 40 מיליון ₪ אחרי קיזוז המס. התעלומה היא מה הם עשו בעשרה ימי ההמתנה הנדרשים לקבלת הכסף – בהם לא ידע אף אחד את זהותם.

כנראה שהם אכלו במסעדת טוטו בניצוחו של השף ירון שלו בן ה- 24 – ילד הפלא החדש של העולם הקולינרי הישראלי, שגם מסעדנים עולים אליו לרגל כדי לטעום ולחוות דעה. בערב ביקורנו במקום ראינו את הצוות מכרכר ומפזז סביב עלי גרוסמן – הבעלים של אונמי היפנית המעולה מרחוב הארבעה בת"א.

עם הכסף שלהם יכולים הזוכים המאושרים לקנות את המסעדה, אבל למה להם כשהם יכולים לבוא וליהנות בלי טרדות הבעלות על מוסד נזיל כמו מסעדה בישראל.

ירון שלו, שהחל את הקריירה המטבחית שלו בגיל 12, עבד עם שפים כמו אבי ביטון מאדורה, אבי קונפורטי מצ'ימיצ'נגה (עד לאחרונה), שאול בן אדרת מקימל, עומר מילר מפודארט, יונתן רושפלד ורפי כהן – הספק עשיר לבחור כה צעיר, שגם בילה לא מעט במסעדות המכוכבות ביותר של פריז כדי לדגום ולחוות בשטח. שלו הוא השם החם במסעדות תל-אביב כיום, ולפיכך הארוחה בטוטו הייתה מבצע מתבקש מאליו, וניתן כבר לסכם אותה כאן כהצלחה.

המסעדה, מאחורי בית המשפט המחוזי של תל-אביב ומתחם המוזיאון והאופרה/קאמרי, בנויה כאולם גדול אחד עם בר מרשים בקצהו. הקירות אפורים ועליהם עיטורים המופיעים גם בנברשות העשויות מעץ וגם בשולחנות ופריטי עיצוב אחרים: ספק סמלי אצולה אירופאים, ספק כתמי רורשך הצפויים לעורר סקרנות ועניין אצל כל מאבחנת פסיכוטכנית.

אנחנו זכינו בשולחן עגול, ובשירות אדיב ויעיל מעידו שהציג עצמו כממלא מקום המלצרית שלנו, ששמה בישראל דנה א' – כפי שהופיע על החשבון.
האקוסטיקה במסעדה לא רעה, ואפילו מוזיקה שקטה ברקע – שתוגברה בווליום לקראת 22.00 – לא פגמה ביכולת לשוחח.

קיבלנו קערית לחם-לבן וכהה שיותר, שחודשה ברצון, אם כי חידוש החמאה והזיתים לא בוצע למרות שביקשנו.
את היין הבאנו איתנו: וינו נובילה מונטפולצ'יאנו 2001 המיובא ע"י טיב טעם ונמכר בחנות ב- 125 ₪. לפי מחירי היינות בטוטו נראה כי יין מקביל היה עולה לנו יותר מ- 200 ואף לכיוון ה- 280 ₪. שילמנו ברצון 32 ₪ דמי חליצה, אם כי בטלפון נאמר לנו שהסכום הנו 35 ₪ – כך שכבר חסכנו (או הרווחנו) 3 ₪.

התפריט של ירון שלו נוטה לאיטלקי עם מגע אישי משלו – תפריט מצומצם יחסית ועם זאת נראה מנומק ובעל אמירה, כאשר כל אחד יכול למצוא בקלות מה לאכול כאן – ובהחלט יותר מאשר פעם אחת.

למנות ראשונות הזמנו סלט קלמרי קר על מצע סלט חצילים ים תיכוני (44 ₪) – מלוח מדי למי שאכל אותו; קרפצ'ו דג ים (אינטיאס) עם טפנד זיתי קלמטה ופרחי בזיליקום (46 ₪) – "מנה גדושה מבחינת התוספות לדג, אבל אני מוכנה לעוד סיבוב", אמרה מזמינת המנה; פיצה ארטישוק (48 ₪) שהוכתרה כאחת הטובות שגיבורת האירוע אכלה אי-פעם; מרק עדשים שחורות עם פרושוטו (36 ₪) – פשוט מרק מעולה. אין צורך להכביר במילים.

מנות עיקריות: קדרת פירות ים עם ירקות שורש בציר פירות ים, שכללה שרימפס בקליפתם, סרטנים, מולים, וקלמרי (94 ₪) – עוד מנה מעולה המשתווה למסעדות מעולות באירופה. ביסטקה – אנטריקוט (350 גרם) עם תפוחי אדמה סגולים, קונפי שום וציר עגל (125 ₪). מנה מצוינת. הבשר הוזמן כמדיום והיה מדיום אמיתי – מכל צדדיו. אוכל הביסטקה אמר שכמות הירקות הכלולים במנה יכלה להיות גדולה יותר, אך לאחר מחשבה שניה סיכם שדווקא טוב שלא היו הרבה ירקות, כי זה אפשר לו להתרכז בבשר.
רביולי גבינות עם פרושוטו וארטישוק (54 ₪) היה טעים מאוד, פרט לעובדה שבתפריט צוין כי במנה יש גם אפונה – ובספירה כפולה התגלה מספרם כחמישה אפונים. ועדת קישוט כנראה.
דג היום היה פלמידה לבנה מעולה, שהגיעה כגוש מרשים עם ארטישוק ירושלמי, עלי בייבי תרד, חמאה ומרווה (86 ₪). אין מילים – צל"ש.
צלע חזיר עם ראגו חיטה וירקות שורש (72 ₪) הייתה עוד מנה מנצחת של השף שלו, כשהחיטה נראית כהשפעת רפי כהן מרפאל איתו עבד מספר שנים לפני כניסתו לטוטו, שהחלה את פעילותה עם השף מאנה שטרום.

אחרי ארוחה כזאת היה קשה וחבל לחטוא בקינוחים: קאנולי סיציליאני, שלישיית פנקוטות, מוס רוזטה במרק שזיפים, קרמבל פקאן, שוקודל פרדו, סיגר ממולא קרם למון גראס – בין 30 ל- 36 ₪.

אספרסו קצר ושלושה תה עם נענע השלימו את מצבת המשקאות, שכללו בנוסף ליין שלנו שנלגם עד תום, גם סן פלגרינו ובקבוק מים מינרליים. בסך הכל שילמנו עבור הארוחה 808 ₪ כולל השירות שהוספנו ביד חפצה.

הייתה לנו הרגשה טובה שגם אנחנו זכינו בטוטו – לא רק בני הזוג מפתח תקווה. אז מה אם לא חזרנו הביתה עם 40 מיליון ₪ נטו.

לפני השינה פתחנו את הספר "הקוסם מארץ עוץ" בתרגומה החדש של גילי בר-יוסף, וקראנו: "היא (דורותי) אכלה ארוחת בוקר דשנה, והסתכלה בתינוק מנצ'יקיני זעיר ששיחק עם טוטו ומשך בזנבו וצהל וצחק באופן שהסב לדורותי שעשוע רב. טוטו עורר מאוד סקרנותם של אנשי הבית, שמעולם עוד לא ראו כלב".
אז יש עוד טוטו…

TOTO
ברקוביץ' 4 ת"א
טל. 03-6935151
[email protected]
פתוח כל השבוע: 12:00 עד לקוח אחרון
בית הקפה הצמוד: א' – ה' 17:00 – 8:00



צילום: אורן שלו, rest

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר