"התג הירוק": אחד מכל ארבעה ישראלים קונה מוצרי בשר טריים בקצביה השכונתית

במקומות לא מוסדרים וללא פיקוח, עקב אי עמידה בתנאים הבסיסיים לאכסון מזון מן החי עלולות להיווצר מחלות וזיהומים חריפים, שעלולים במקרה הטוב, לגרום להרעלות מזון, קלקול קיבה, לאי נוחות ולסכנות בריאותיות רציניות יותר, ובמקרים חריגים גם לסכנת חיים

מסקר שבוצע על ידי חברת הסקרים "המרכז למחקרים צרכניים" בהזמנת ארגון "התג הירוק", מטעם הסתדרות הרופאים הווטרינרים, עולה כי כ- 23% מהישראלים רוכשים מוצרי בשר טריים בקצביות שכונתיות.

ד"ר ישראל גלס, יו"ר הסתדרות הרופאים הווטרינרים, אומר כי אין כל בעיה לרכוש בשר בקצביות ובמעדניות, אך מומלץ לוודא כי החנות מפוקחת ויש לה את כלל האישורים הנדרשים הן ממשרד הבריאות והן מהרשות המקומית.
ד"ר גלס מתריע כי קיימות קצביות שפועלות בניגוד לחוק וללא אישורים ולכן אין בהם פיקוח הולם על המוצרים הנמכרים, שלא כמו ברשתות המזון הגדולות.

במקומות לא מוסדרים וללא פיקוח, עקב אי עמידה בתנאים הבסיסיים לאכסון מזון מן החי עלולות להיווצר מחלות וזיהומים חריפים, שעלולים במקרה הטוב, לגרום להרעלות מזון, קלקול קיבה, לאי נוחות ולסכנות בריאותיות רציניות יותר, ובמקרים חריגים גם לסכנת חיים. לפיכך מומלץ לרכוש מוצרים רק במקומות מוסדרים המפוקחים ע"י הרשויות. המהדרין יכולים לדרוש פיקוח הדוק יותר כמו של התג הירוק.

לדברי ד"ר גלס, "לעיתים אנו רואים כי גופים צריכים לקצץ בעלויות ובוחרים להקטין את ההשקעה בהיגיינה, ניקיון והפיקוח הווטרינרי, ואנו קוראים לציבור לא להתפשר בתחומים אלו ולבדוק בחנויות ובאטליזים השונים שהם בפיקוח הרשויות המוסמכות ולא לרכוש רק במקומות זולים שאין בהם פיקוח נאות.

הסקר נעשה ע"י המרכז למחקרים צרכנים על פי הזמנת ארגון "התג הירוק", מטעם הסתדרות הרופאים הווטרינרים, ונסקרו בו 400 נשאלים, ישראלים מהמגזר היהודי, בארבע מתחמי קניות: פתח-תקווה, חולון, ירושלים ומפרץ חיפה.

הארגון מציע לציבור להתקשר לקו החם בכל מקרה של שאלה בנושאים הקשורים לטיב המזון מהחי, בטלפון 03-6049691.
את רשימת החברות והיצרנים בעלי התג ניתן לראות גם באתר האינטרנט של "התג הירוק":
www.tagyarok.org.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר